Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador S je venku, facelift mu nadělil výkon i přítlak navíc
19.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Aventador může vzadu nabídnout až 400 % přítlaku navíc. Pod kapotou k tomu přibylo 40 koní, kabinu pak krášlí nový přístrojový štít.
Očekávané se stalo skutečností. Lamborghini dnes oficiálně představilo modernizovaný Aventador S, jemuž továrna nadělila přesně to, o čem se v minulých dnech mluvilo. Dostal vyšší výkon, se kterým dorazil agresivnější design a řiditelná zadní náprava. Ta byla převzata z limitované edice Centenario, kde se systém LRS ukázal vůbec poprvé. U Aventadoru S debutuje na běžném sériovém modelu.
Než se dostaneme k mechanice, zmíníme pár slov o novém designu. Ten byl proměněn hlavně v oblasti čelního nárazníku, kde výraznější splitter upravuje proudění vzduchu směrem k pohonné jednotce. Právě na základě těchto inovací mohlo následně dojít ke zvýšení výkonu motoru. K tomu byl dvěma bočními otvory a na ně navazujícími kanály navýšen přítlak.
Dozadu se pro změnu nastěhoval výraznější difuzor, jehož design ovlivnilo SuperVeloce. Uprostřed zádě stále najdeme trojitou koncovku inovovaného výfukového systému, jenž je o 20 procent lehčí než předchozí provedení. Upraveno bylo také aktivní zadní křídlo, které v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu mění polohu mezi třemi pozicemi. Standardně oproti minulosti navyšuje přítlak o 50 procent, v maximálním aerodynamickém módu dokonce o 400 %. Celkově se pak běžný přítlak vozu zlepšil o 130 %.
V kabině najdeme nový digitální přístrojový štít, jehož vzhled se taktéž mění spolu s jízdním režimem. Zákazníci mohou za příplatek sáhnout po novém telemetrickém systému či koženém čalounění, jenž vzhledově imituje karbon. Přidat lze taktéž některé odhalené panely z uhlíkových vláken či karbonové dekory.
Vzhled je u Lamborghini důležitý, jen o tom ale eSko není. Jak už bylo řečeno, dostalo řízení zadní nápravy. Stejně jako u konkurence také zde se v nižších rychlostech zadní kola natáčí opačně než přední. To vede k virtuálnímu zkrácení rozvoru, při vyšším tempu se naopak kola natáčí paralelně a rozvor je prodloužen.
Technologie LRS spolupracuje s pohonem všech kol a magneto-reologickými tlumiči, kromě toho Aventador S dostal novou generaci zakázkových pneumatik Pirelli P Zero. Výsledkem všeho je zlepšení jízdní dynamiky, čemuž napomáhá také optimalizace 6,5litrového dvanáctiválce, který nyní produkuje o 40 koní více.
Točivý moment zůstává stejný, 740 koní nadále doprovází 690 Nm. Modifikace variabilního časování ventilů a variabilního sacího traktu však umožnily navýšit otáčky motoru z 8 350 na 8 500. Stovku tak Aventador S pokoří za 2,9 sekundy, dvoustovku za 8,9 sekundy a třístovku za 24,5 s.
O zpomalení se starají standardní karbon-keramické brzdy, které vpředu mají kotouče o průměru 400 mm a šestipístkové třmeny. Ze stovky na nulu tak vůz zvládne zastavit na pouhých 30 metrech. Za to vše zaplatíte 281 555 EUR (cca 7,61 mi. Kč).
Lamborghini Aventador S dostalo do vínku agresivnější i účinnější design, více koní či řiditelnou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva