Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador S je venku, facelift mu nadělil výkon i přítlak navíc
19.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Aventador může vzadu nabídnout až 400 % přítlaku navíc. Pod kapotou k tomu přibylo 40 koní, kabinu pak krášlí nový přístrojový štít.
Očekávané se stalo skutečností. Lamborghini dnes oficiálně představilo modernizovaný Aventador S, jemuž továrna nadělila přesně to, o čem se v minulých dnech mluvilo. Dostal vyšší výkon, se kterým dorazil agresivnější design a řiditelná zadní náprava. Ta byla převzata z limitované edice Centenario, kde se systém LRS ukázal vůbec poprvé. U Aventadoru S debutuje na běžném sériovém modelu.
Než se dostaneme k mechanice, zmíníme pár slov o novém designu. Ten byl proměněn hlavně v oblasti čelního nárazníku, kde výraznější splitter upravuje proudění vzduchu směrem k pohonné jednotce. Právě na základě těchto inovací mohlo následně dojít ke zvýšení výkonu motoru. K tomu byl dvěma bočními otvory a na ně navazujícími kanály navýšen přítlak.
Dozadu se pro změnu nastěhoval výraznější difuzor, jehož design ovlivnilo SuperVeloce. Uprostřed zádě stále najdeme trojitou koncovku inovovaného výfukového systému, jenž je o 20 procent lehčí než předchozí provedení. Upraveno bylo také aktivní zadní křídlo, které v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu mění polohu mezi třemi pozicemi. Standardně oproti minulosti navyšuje přítlak o 50 procent, v maximálním aerodynamickém módu dokonce o 400 %. Celkově se pak běžný přítlak vozu zlepšil o 130 %.
V kabině najdeme nový digitální přístrojový štít, jehož vzhled se taktéž mění spolu s jízdním režimem. Zákazníci mohou za příplatek sáhnout po novém telemetrickém systému či koženém čalounění, jenž vzhledově imituje karbon. Přidat lze taktéž některé odhalené panely z uhlíkových vláken či karbonové dekory.
Vzhled je u Lamborghini důležitý, jen o tom ale eSko není. Jak už bylo řečeno, dostalo řízení zadní nápravy. Stejně jako u konkurence také zde se v nižších rychlostech zadní kola natáčí opačně než přední. To vede k virtuálnímu zkrácení rozvoru, při vyšším tempu se naopak kola natáčí paralelně a rozvor je prodloužen.
Technologie LRS spolupracuje s pohonem všech kol a magneto-reologickými tlumiči, kromě toho Aventador S dostal novou generaci zakázkových pneumatik Pirelli P Zero. Výsledkem všeho je zlepšení jízdní dynamiky, čemuž napomáhá také optimalizace 6,5litrového dvanáctiválce, který nyní produkuje o 40 koní více.
Točivý moment zůstává stejný, 740 koní nadále doprovází 690 Nm. Modifikace variabilního časování ventilů a variabilního sacího traktu však umožnily navýšit otáčky motoru z 8 350 na 8 500. Stovku tak Aventador S pokoří za 2,9 sekundy, dvoustovku za 8,9 sekundy a třístovku za 24,5 s.
O zpomalení se starají standardní karbon-keramické brzdy, které vpředu mají kotouče o průměru 400 mm a šestipístkové třmeny. Ze stovky na nulu tak vůz zvládne zastavit na pouhých 30 metrech. Za to vše zaplatíte 281 555 EUR (cca 7,61 mi. Kč).













Lamborghini Aventador S dostalo do vínku agresivnější i účinnější design, více koní či řiditelnou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 35 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB