Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador LP700-4 plně odhaleno
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lamborghini po neuvěřitelném kvantu úniků konečně strhlo plachtu ze svého nejnovějšího supersportu. Má býčí vzhled, býčí jméno i býčí sílu.
Možná vám dnes Lamborghini Aventador přijde jako starý známý, ale toto je opravdu jeho první úplné oficiální představení. V předchozích dnech ovšem uniklo automobilce tolik materiálů, že jsme o voze mohli ještě před jeho premiérou zjistit prakticky vše. Rekapitulace všech dosavadních úniků týkajících se Aventadoru by dala na druhé pokračování Dalimilovy kroniky, a tak na tomto místě zmiňme jen ty dva nejbizarnější - český ceník vozu a jeho fotografie z ženevského výstaviště, které bude otevřeno teprve dnes ráno.



Ale zanechme daleké minulosti a podívejme se na to, co nového jsme se o Aventadoru dozvěděli v posledních hodinách. V kostce můžeme říci: nic moc, to podstatné už opravdu zaznělo a nejzajímavější je tak na oficiálním představení nakonec plná sada kvalitních fotografií vozu ze všech stran. Pár nových informací se k nim ale přece jen přidalo, a tak si zrekapitulujme vše podstatné.
Již z minulosti víme, že Aventador se vyznačuje lehkou konstrukcí. Ta využívá monokoku z karbonovými vlákny vyztužených plastů o hmotnosti pouhých 147,5 kilogramu. Na něj navazují přední a zadní hliníkový rám a celý základní stavební kámen vozu tak váží 229,5 kilogramu. Ani vnější kabátek vozu nebude z nejtěžších - kapota motoru, zadní spojler a zadní blatníky jsou karbonu, přední kapota, přední blatníky a dveře jsou pak z hliníku. Lehký je navíc i motor a další funkční části, ke kterým se teprve dostaneme, a tak celý vůz váží s ohledem na jeho třídu a výkon velmi solidních 1 575 kg „suché” hmotnosti, přičemž 43 % z ní připadá na přední a 57 % na zadní nápravu.
Aventador přitom opravdu není malé auto. Na délku měří 4 780 mm, na šířku 2 030 mm a na výšku 1 136 mm. U rozvoru náprav svítí hodnota 2 700 mm a rozdchod kol činí 1 720 mm vpředu a 1 700 mm vzadu. Když už jsme u rozměrů, sluší se napravit nedávnou dezinformaci, která se objevila ve výše odkazovaném českém ceníku - vůz bohužel nemá nádrž na 150 litrů, ale jen na 90, což při rychlé jízdě bude znamenat dojezd okolo 200 kilometrů a při volnější 300-400 kilometrů. Tedy ne mnoho, zvláště uvážíme-li, že jen samotný motor pracuje s 13 litry oleje a 25 litry chladící kapaliny...
Právě motor je jednou z nejzajímavějších částí Aventadoru. Při hmotnosti 235 kilogramů a atmosférickém plnění představuje se svými 6 498 cm3 objemu a 700 koňmi výkonu dosahovanými při 8 250 ot./min hotovou jadernou elektrárnu. Agregát je pochopitelně výrazně podčtvercový s vrtáním 95 a zdvihem 76,4 mm, kompresní poměr pak činí 11,8:1.
Škoda jen, že výkon je na všechna čtyři kola (s pneumatikami 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu) přenášen výlučně přes novou automatickou převodovku ISR se sedmi stupni (nejde ale o dvouspojkové ústrojí) a manuální řazení zůstane u vozu leda nesplnitelným snem. Ostatně i uspořádání interiéru dává jasně najevo, že s přímým řazením se v něm od začátku vývoje nepočítá.
Na úžasných dynamických parametrech vozu to ale pochopitelně nemění - již dříve avizovaná stovka za 2,9 sekundy a maximální rychlost 350 km/h byly včera potvrzeny i samotným Lamborghini. O krocení takového temperamentu se starají karbon-keramické brzdy na všech kolech. Vpředu disponují kotouči o rozměrech 400 x 38 mm, vzadu pak 380 x 38 mm, třmeny jsou vpředu šesti- a vzadu čtyřpístkové. Pro úplnost se sluší dodat i normovanou spotřebu paliva - 27,3 litru benzinu ve městě, 11,3 litru mimo město a 17,2 litru v kombinaci.
Kvalitu sportovní jízdy se budou snažit vylepšit i různí elektroničtí pomocníci. Vůz má adaptivní tlumiče, různé stupně ostražitosti ESP, nastavitelnou agilitu posilovače řízení i rychlosti řazení. To vše je ovlivňováno přes tzv. Drive Select Mode, tedy nastavení režimu jízdy, které má tři stupně - Strada, Sport a Corsa. Kdyby snad někdo tápal na výrazem těchto slov, pak první bude vhodný na silnici pro běžné ježdění, druhý na ostřejší cesty po veřejných komunikacích a třetí bude doma na závodním okruhu.
K designu vozu se snad již nebudeme vracet, jde o jakousi kombinaci pojetí předchozího Murciélaga a jeho klonu Reventon spolu s prvky nedávného konceptu Sesto Elemento. Výsledkem jsou agresivní, složité tvary, které ale přesto působí elegantněji, než tomu bylo u dosavadních Lamborghini. Vnitřek je pak ztvárněn vcelku decentně, když očividně klade důraz spíše na kvalitu než oslnivý design.
Cenu Aventadoru již pár dní známe - v Evropě bude činit 255 tisíc Eur bez daně z přidané hodnoty a jak jsme předpokládali, k prvním zákazníkům se má dostat na sklonku letošního léta. Další detaily vozu můžete zkusit vykoumat z několika nových fotografií, které samozřejmě přikládáme. Živé fotografie přímo ze Ženevy najdete v našem fotospeciálu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva