Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador J: úchvatný speedster prozrazen
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Čekali jsme roadster, Aventador ale nakonec přišel nejen střechu, nýbrž i o čelní sklo. A dokonce bude k mání.
Vydáno 3.3. 9:00, doplněno 5.3. 21:00: Uniklé informace a snímky, které jsme získali již v sobotu, byly prakticky zcela přesné. Dnes tak krom pár detailů doplňujeme především kompletní sadu oficiálních fotek Aventadoru J. Jeho jméno má též odkazovat na legendární Jotu. Ale to už není tak podstatné, i námi nastíněné jméno Aventador J odpovídá realitě.
Nevíme, kdy Lamborghini plánovalo tuto novinku odhalit, dnes to ale určitě nebylo. Přesto se nám podařilo získat první snímky a informace o Aventadoru J, dosti šíleně vyhlížejícím, přesto produkčním speedsteru s homologací pro běžný provoz. Tak se pojďme podívat, co na nás v Ženevě vytáhne rozzuřený italský býk.
Italská automobilka již na konci ledna nepřímo avizovala, že do Švýcarska přiveze hned dvě novinky. Spekulovalo se o lecčems, nejčastěji pak o trojici Aventador Roadster, sériové verzi Sesto Elemento a novém SUV. My už s jistotou víme, co bude tou první - jedná se skutečně o otevřený Aventador, ale „obyčejný” roadster to rozhodně není.
Má totiž jít o nejextrémnější projev DNA Lamborghini v její historii. Samotný vůz stojí na stejném základu jako kupé, jeho karbonový monokok byl ale přizpůsoben tomu, aby vůz mohl přijít o pevnou střechu. A nejen o ni. Aventador totiž pozbyl i čelního skla a je tak spíše jakýmsi speedsterem, ve kterém posádku před okolo proudícím vzduchem chrání jen malý skleněný deflektor.
Úpravy se ale neomezily jen na vzhled, vůz dále přišel o veškerou komfortní výbavu - klimatizace, audiosystém nebo navigace, to všechno je pryč. „Jéčko” má totiž nabídnout extrémní řidičské zážitky a s tím souvisí i patřičné snížení hmotnosti. Jak moc si to zamířila směrem dolů, to zatím nevíme, o její minimalizaci se ale má postarat i zmíněné chybějící čelní sklo a střecha, upravené dveře či ještě širší použití uhlíkových vláken a dalších drahých materiálů.
Patřičně je pak upraven i vzhled, který přijal několik nových prvků na přídi, na boku i zádi. Auto je díky tomu o něco delší (celkem 4 900 mm, + 120 mm), zase ale o 26 milimetrů nižší - „nejvyšším bodem” je přitom vnitřní zpětné zrcátko a ochranné oblouky za sedadly. Nebýt jich, je to skoro pojízdná placka...
Pod kapotou by měl Aventador J převzít kompletní techniku sériového kupé včetně zavěšení a motoru 6,5 V12 o výkonu 700 koní. Je trochu s podivem, že by zachován měl zůstat i pohon všech kol, podle našich informací tomu tak ale bude.
Pokud se divíte, proč se tato novinka jmenuje Aventador J, máme vysvětlení: jde o odkaz na „dodatek J” pravidel FIA definujících potřebný počet sériových aut, který musí být vyroben, aby se závodní provedení dočkalo homologace (viz Wikipedia). Ve výsledku ale jde jen o podtržení sportovních ambicí tohoto vozu.
Největší překvapení pro vás ale máme na závěr. Tento vůz není jen studií či prototypem, má homologaci pro běžný provoz a budete si jej moci koupit. Horší zpráva je, že vyroben bude přesně jeden kus. Cena je zatím neznámá, pravděpodobně jí určí nějaká aukce, můžeme ale jistě očekávat multimilionovou cifru, samozřejmě v eurech.
Pokud říkáte, že jste předem ze hry, nezoufejte - představení Aventadoru J by mělo předznamenat příchod sériového roadsteru poněkud skromnějšího vzhledu i parametrů. Kdy přesně se objeví na trhu zatím nevíme, mělo by se tak ale stát ještě letos.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Aventador J živě v Ženevě
Toto je již kompletní sada oficiálních fotek extrémního Aventadoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch