Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský extrémista nabízí ve srovnání se standardem více než dvojnásobný přítlak. Zároveň je rychlejší, veřejné silnice jsou mu však zapovězeny.
Po měsících spekulací byla dnes konečně odhalena okruhová verze Ferrari LaFerrari. Oproti předchozím informacím přitom dochází k lehké úpravě názvu, neboť vůz ponese přídomek FXX K. Poslední písmenko v řadě přitom odkazuje na kinetickou rekuperaci energie neboli KERS. Tato jednotka byla přeladěna na 190 koní, což vůči standardnímu provedení představuje nárůst o 17 koní. Mimo to se posílení dočkal také 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec, jenž nyní produkuje 860 koní, o šedesát koníků více než silniční model.
Výsledkem tohoto posílení je celkový výkon 1 050 koní, se kterým přichází více než 900 Nm točivého momentu. Tento výkon by podle všech zvěstí i reputace programu FXX měla být spárována s nižší hmotností, konkrétní údaj ovšem Ferrari bohužel neodhalilo. Známa pak nejsou ani data o jízdní dynamice, s ohledem na celou řadu modifikací by ovšem stovka za 2,5 sekundy nemusela být problémem, stejně jako nejvyšší rychlost přesahující 350 km/h.
Od spekulací se ale raději přesuneme k ověřeným faktům, přičemž začít můžeme s venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 896 milimetrů a šířkou 2 051 mm, pročež tu máme oproti standardu nárůst o 194 mm, respektive o 59 mm. Rozvor 2 650 milimetrů a výška 1 116 mm již zůstaly zachovány, přesto ovšem LaFerrari FXX K takřka líže zemi. Důvodem je spodní část předního nárazníku, jež vůči sérii poklesla o 30 milimetrů.
Tento prvek společně s modifikovanými bočními prahy, dvoudílným zadním křídlem a mohutným difuzorem upravuje proudění vzduchu pod a kolem vozu, pročež byl snížen koeficient odporu vzduchu o výrazných 50 procent. Zlepšen byl zároveň i přítlak při rychlosti 200 km/h, který u okruhového modelu činí 540 kilogramů. Sériová verze ve stejném tempu dosahuje „pouze“ 230 kg.
Zmínit pak ještě můžeme speciální okruhové pneumatiky Pirelli P-Zero, které jsou osazeny senzory monitorujícími akceleraci, teplotu i tlak. Za nimi pak prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo, tím se ovšem od vzhledu dostáváme k mechanice. Ta přitom počítá se speciální kalibrací trakční kontroly, se kterou spolupracuje elektronický diferenciál či ABS. To lze ovládat tlačítkem na volantu.
Zajímavá je pak změna na podvozku, který namísto standardních zadních dvojitých lichoběžníků dostal novou víceprvkovou nápravu. Opomenout nesmíme ani zásahy do pohonné jednotky, které k výše zmíněnému vyššímu výkonu dopomáhají nové hřídele, přepracované sání či upravený zdvih ventilů, který spoléhá na mechanická zdvihátka namísto hydraulických.
Dále LaFerrari FXX K dostalo nový výfukový systém, kterému již nic nebrání v maximálním zvukovém projevu, systém HY-KERS pro změnu počítá se čtyřmi různými režimy, mezi nimiž lze přepínat. Mód Qualify přitom počítá s maximem výkonu na krátkou vzdálenost, zatímco Long Run pokrývá delší trasy. Manual Boost je určen k předjíždění, Fast Charge pak k rychlému dobíjení.
Ač přitom některé režimy hovoří o opaku, Ferrari v tiskové zprávě udává, že FXX K nebude nikdy zapojeno do mezinárodních i lokálních závodů. Místo toho nabídne přibližně 30 šťastlivcům nekompromisní svezení v rámci programu, který se natáhne na příští dva roky. Tím nám ovšem stávající informace končí, další snad budou známé po „veřejném” (alespoň trochu...) debutu v Abú Dhabí.
Ferrari LaFerrari FXX K se dočkalo řádného přepracování karoserie, pod kterou nově nabízí 1 050 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch