Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský extrémista nabízí ve srovnání se standardem více než dvojnásobný přítlak. Zároveň je rychlejší, veřejné silnice jsou mu však zapovězeny.
Po měsících spekulací byla dnes konečně odhalena okruhová verze Ferrari LaFerrari. Oproti předchozím informacím přitom dochází k lehké úpravě názvu, neboť vůz ponese přídomek FXX K. Poslední písmenko v řadě přitom odkazuje na kinetickou rekuperaci energie neboli KERS. Tato jednotka byla přeladěna na 190 koní, což vůči standardnímu provedení představuje nárůst o 17 koní. Mimo to se posílení dočkal také 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec, jenž nyní produkuje 860 koní, o šedesát koníků více než silniční model.
Výsledkem tohoto posílení je celkový výkon 1 050 koní, se kterým přichází více než 900 Nm točivého momentu. Tento výkon by podle všech zvěstí i reputace programu FXX měla být spárována s nižší hmotností, konkrétní údaj ovšem Ferrari bohužel neodhalilo. Známa pak nejsou ani data o jízdní dynamice, s ohledem na celou řadu modifikací by ovšem stovka za 2,5 sekundy nemusela být problémem, stejně jako nejvyšší rychlost přesahující 350 km/h.
Od spekulací se ale raději přesuneme k ověřeným faktům, přičemž začít můžeme s venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 896 milimetrů a šířkou 2 051 mm, pročež tu máme oproti standardu nárůst o 194 mm, respektive o 59 mm. Rozvor 2 650 milimetrů a výška 1 116 mm již zůstaly zachovány, přesto ovšem LaFerrari FXX K takřka líže zemi. Důvodem je spodní část předního nárazníku, jež vůči sérii poklesla o 30 milimetrů.
Tento prvek společně s modifikovanými bočními prahy, dvoudílným zadním křídlem a mohutným difuzorem upravuje proudění vzduchu pod a kolem vozu, pročež byl snížen koeficient odporu vzduchu o výrazných 50 procent. Zlepšen byl zároveň i přítlak při rychlosti 200 km/h, který u okruhového modelu činí 540 kilogramů. Sériová verze ve stejném tempu dosahuje „pouze“ 230 kg.
Zmínit pak ještě můžeme speciální okruhové pneumatiky Pirelli P-Zero, které jsou osazeny senzory monitorujícími akceleraci, teplotu i tlak. Za nimi pak prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo, tím se ovšem od vzhledu dostáváme k mechanice. Ta přitom počítá se speciální kalibrací trakční kontroly, se kterou spolupracuje elektronický diferenciál či ABS. To lze ovládat tlačítkem na volantu.
Zajímavá je pak změna na podvozku, který namísto standardních zadních dvojitých lichoběžníků dostal novou víceprvkovou nápravu. Opomenout nesmíme ani zásahy do pohonné jednotky, které k výše zmíněnému vyššímu výkonu dopomáhají nové hřídele, přepracované sání či upravený zdvih ventilů, který spoléhá na mechanická zdvihátka namísto hydraulických.
Dále LaFerrari FXX K dostalo nový výfukový systém, kterému již nic nebrání v maximálním zvukovém projevu, systém HY-KERS pro změnu počítá se čtyřmi různými režimy, mezi nimiž lze přepínat. Mód Qualify přitom počítá s maximem výkonu na krátkou vzdálenost, zatímco Long Run pokrývá delší trasy. Manual Boost je určen k předjíždění, Fast Charge pak k rychlému dobíjení.
Ač přitom některé režimy hovoří o opaku, Ferrari v tiskové zprávě udává, že FXX K nebude nikdy zapojeno do mezinárodních i lokálních závodů. Místo toho nabídne přibližně 30 šťastlivcům nekompromisní svezení v rámci programu, který se natáhne na příští dva roky. Tím nám ovšem stávající informace končí, další snad budou známé po „veřejném” (alespoň trochu...) debutu v Abú Dhabí.






Ferrari LaFerrari FXX K se dočkalo řádného přepracování karoserie, pod kterou nově nabízí 1 050 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 3 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 5 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:58 - jerry
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee