Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta WTCC: finální podoba odhalena, propaguje hlavně petrolejáře
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ruská novinka představila svou „válečnou kamufláž“, informace o technice však chybí. Víme ovšem, že výkon bude činit maximálně 380 koní.
Ruskou novinku, jež v letošní sezóně zasáhne do mistrovství světa cestovních vozů WTCC, jsme si poprvé představili již v srpnu loňského roku. V té době však šlo o „koncept“, dnes tu máme první fotku finálního provedení. Na první pohled je přitom patrné, že v rámci komponentů k mnoha změnám nedošlo, jiná jsou víceméně jen litá kola. O poznání více však AvtoVAZ řádil v případě karoserie.
Zatímco koncept prezentoval pouze jasně žlutý nátěr a předchozí Granta WTCC pro změnu jasně červený, Vesta WTCC sází na jejich kombinaci. Tím skládá hold zejména petrolejářským gigantům Lukoil a Rosneft, jejichž názvy na pětidveřové karoserii najdeme rovněž. Mimo to pak nechybí třeba odkaz na dodavatele pneumatik Yokohama či firmy JVC Kenwood, jejichž audio systémy ale uvnitř najdete jen stěží.
Otázkou je pak technika pod kapotou, která doposud představena nebyla. Na základě pravidel WTCC ovšem můžeme počítat s 1,6litrovým motorem o maximálním výkonu 380 koní, jímž disponovala i výše zmíněná Granta. Minimální hmotnost včetně řidiče pak může činit 1 100 kilogramů, zatímco v rámci šířky je povoleno maximálně 1 950 mm. Vpředu pak vůz musí používat vzpěry McPherson.
Granta pak dále disponovala šestistupňovou sekvencí Hewland, karbonovou spojkou a brzdami AP Racing, což jsou komponenty, které zřejmě budou - samozřejmě v modernizovaném provedení - převzaty i novinkou. To samé pak platí o kovaných 18palcových kolech.
Tím ale končíme, závěrem lze zmínit pouze trojici jezdců Roba Huffa, Jamese Thompsona a Michaila Kozlovskiho, kteří usednou za volant. Jejich první prověrka je přitom naplánována na šestý až osmý březen, kdy se pojede závod v Argentině.
Divize Lada Sport poslala do světa zatím jediný snímek Vesty WTCC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před 32 minutami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 3 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 5 hodinami - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.