Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta: sériová verze nafocena, tohle auto má Ladu postavit na nohy
10.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím zkušebně rozjel AvtoVaz výrobu zbrusu nové Lady Vesta, k zákazníkům zamíří až v září.
O novém sedanu ruské automobilky Lada se zmiňujeme vcelku pravidelně. Zaznamenat jste tak mohli třeba finální podobu závodního provedení WTCC či neoficiální ilustraci kupé, které by jednou klidně vzniknout mohlo. Nejen jeho budoucnost ale nyní závisí na úspěchu čtyřdvířka, které jsme vám dosud mohli ukázat jak jako koncept. Sice zjevně předprodukční, přesto koncept.
Teď ale z výrobní linky závodu v ruském Izhevsku však začalo sjíždět finální provedení, i když prozatím jen v rámci první „pilotní várky“, která je určena k testování. Automobilka sama se tím neopomněla pochlubit a zveřejnila snímky části hotových aut či lehce maskovaných exemplářů, někdo ze zaměstnanců firmy ale natočil i hotové auto a jeho snímky vyvěsil na sociální síti VKontakte.
Díky tomu si můžeme prohlédnou i finální podobu auta bez jakéhokoli maskování. Oproti studii má produkční verze zejména pozměněné světlomety, lehce přepracovány ale byly i nárazníky a další detaily, které obvykle u konceptů vyhlížejí o něco odvážněji než u pozdějších produkčních aut. Posuďte sami, jak moc velkou má šanci s tímto vzhledem zaujmout i „neruské” publikum. Pro Ladu je to klíčová novinka, která má odstartovat její perestrojku - pokud neuspěje, bude mít AvtoVaz velký problém.
Proto ostatně firma nepodceňuje přípravy Vesty a se zcela sériovou výrobou raději nespěchá. Jeden z prvních vyrobených exemplářů tak kupříkladu zamířil do Německa, kde se bude ladit finální nastavení stabilizace a ABS. Pár karoserií pak dostal závodní tým Lada Sport kvůli nutné homologaci. Vesta WTCC by se totiž měla začít prohánět po okruzích ještě předtím, než silniční provedení zamíří do showroomů.
K dispozici již máme také dost technických specifikací. Víme tedy, že standardní Vesta bude osazena 1,6litrovým motorem, který má produkovat 87, 106 a 114 koní. Nejslabší a nejsilnější provedení dostane do vínku manuál, zatímco prostřední bude spoléhat na robotizovanou převodovku. Ve všech případech pak výkon zamíří na přední kola, jízdní dynamika či spotřeba však s ohledem na závěrečné testy ještě zveřejněna nebyla.
Novinka zároveň zpočátku bude k mání pouze ve třech barvách karoserie (vůbec první exemplář, který sjel z linky, byl vyveden v bílé), posléze by se však portfolio mělo rozšířit na 18 odstínů. Kromě toho bude na výběr několik úrovní výbavy, ani v tomto případě však nejsou k dispozici detaily. Nikoliv však kvůli testům, nýbrž s ohledem na stávající situaci, jaká v Rusku panuje.
Vše samozřejmě souvisí s pádem Rublu, který automobilce nadělal nemálo těžkostí. Šéf AvtoVAZu Bo Andersson tak dodává, že ještě před šesti měsíci si byl jist, že nová Vesta bude k mání od 400 000 rublů. To ovšem na základě stávajícího kurzu představuje nějakých 150 tisíc korun, což je suma, díky které by Lada na každém exempláři prodělávala nejen kalhoty.
Nový ceník ovšem hned tak k dispozici nebude, neboť nikdo nemá ponětí, co se stane s ruskou měnou v dalších měsících letošního roku. Právě toto období je přitom pro Ladu Vesta podstatné, neboť výroba finální sériové verze se rozjede 25. září. V té době ale samozřejmě již budou spuštěny objednávky, oznámeny tedy budou muset být i ony ceny.
Andersson naznačuje, že nyní by se mohly vydat někam k 550 tisícům rublů (205 000 Kč), za slovo ho ovšem brát nemáme. Šéf značky ovšem dodává, že v rámci segmentu, výbavy a kvality budou ceny bezkonkurenční. Aby měl přitom jistotu, že vše půjde jako na drátkách, přestěhuje do Izhevsku svou kancelář. Tím jen dokazuje, že Vesta je pro Ladu zásadním modelem.
My již můžeme dodat pouze tolik, že ruská novinka bude sdílet výrobní linky s tamní verzí Nissanu Sentra. Pro letošek se počítá s pěti tisíci exempláři, posléze by ovšem roční produkce měla narůst na 100 000 kusů. V plánu je samozřejmě i export, Lady Vesta se tak nejspíše dočkáme také na českém trhu. I tento fakt ale bude záviset na vývoji tamní politické a ekonomické situace.




Nová Lada Vesta v sériové verzi byla nafocena bez špetky maskování
Se snímky lehce maskovaných aut či jejich částí z výroby nedělá drahoty ani sama automobilka. Však Vestu už vyrábí, zatím však jen kvůli finálnímu testování - vozy pro zákazníky se začnou montovat až 25. září
Zdroje: AvtoVaz, VK.com poprvé, VK.com podruhé, Auto.Mail.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včeraŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva