Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta má kompletní ceník. Příplatky jsou nakonec tři, výbava bohatá
7.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vesta konečně dorazila do prodeje v Evropě. Zprvu to vypadalo, že má tak jednoduchý ceník, že v něm najdeme jen dva příplatky. Nakonec jsou ale tři.
Lada je nyní v jednoduché a přesto nezáviděníhodné situaci - nedaří se ji, potřebovala by bodovat i jinde než mimo skomírající ruský trh a přichází s řadou nových modelů, které ji mohou udělat a nebo oddělat. Po jakési „přechodové” Grantě je tu opravdu nový model jménem Vesta, který v Rusku boduje u „papalášů”, u prezidenta i v crash testech. Je na tamním trhu také velmi levný a nejen pro to všechno jsme byli zvědavi na chvíli, kdy dorazí do Evropy.
To se stalo, byť český ceník zatím k dispozici není. Ještě před koncem roku ale poznal světlo světa ten slovenský, který více než naznačoval, co u nás můžeme očekávat. Byl ale jednoduchý, standardní výbavu shrnoval velmi stručně a tu příplatkovou (pomineme-li automatickou převodovku, s níž vůz byl nabízen jako zvláštní verze) dělil jen na dva prvky - metalízu a povinnou výbavu.
Ruský styl, řekli jste si možná, ale tak to nebylo - už tehdy jsme věděli, že Vesta nabídne tolik výbavy, že bude stát za pořádný rozpis a toho jsme se dočkali teprve nyní. Ačkoli stejně jako v prvním případě pochází od dealera, který se tváří jako oficiální a jehož web je oháknut do stejné firemní grafiky (přesto je možná jeden „oficiálnější”, slovenští čtenáři možná budou vědět), ceny nasazuje o 500 Eur, tedy asi 13 500 Kč výše. Jestli se něco v mezičase změnilo (původní ceník ale zůstává, kde byl) nebo konkurenční boj dealerů Lady je povolen až do té míry, že si mohou vydávat vlastník ceníky s jiným ciframi, nevíme, ale to dnes nakonec není podstatné.
Důležité je, že víme, co přesně vůz nabízí pro Evropu za výbavu. Zopakujme nejprve, že k dispozici jsou verze Ice a Lux, které začínají v případě tohoto ceníku na 10 500 resp. 12 500 Eur, tedy cca 284 a a 338 tisících Kč. Za 1 tisíc Eur resp. 27 tisíc Kč navíc pak můžete mít automatizovanou pětistupňovou převodovku namísto stejným počtem stupňů disponujícího manuálu a pokaždé dostanete motor 1,6 16V o výkonu až 78 kW (106 koní) při 5 800 ot./min, který Vestu rozjede na 180 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l benzinu 100 km pro manuál a 6,2 l pro automat.
To nové je, že vám můžeme předestřít kompletní seznam výbavových prvků. Do puntíku jej najdete v ceníku níže, my vypíchneme, že v základu dostanete vůz na ocelových 15" discích s airbagy, ABS, ESP, imobilizérem, alarmem, dálkovým centrálem, elektrickými okny vpředu, manuální klimatizací, vyhřívanými sedadly, parkovacími senzory palubním počítačem či autorádiem s USB. To je spousta výbavy a za zmíněnou cenu ji může být ještě více, v ceníku je hned několik dalších prvků na výběr s cenou 0 Eur.
Je to až bizarní. Můžete takto získat navíc třeba přední mlhovky, proč? Čeká se snad, že slovenskému zákazníkovi budou nabídnuty mlhovky zdarma a on řekne: „Nie, radšej knihu?" Možná. Takto každopádně lze mít v ceně i střešní nosič, boční ochranné lišty, tažné a rohožky. Připlatit si krom metalízy (290 Eur/7 800 Kč) a povinné výbavy (mlhovky zdarma, povinná výbava za 19 Eur/500 Kč?) lze také 35 Eur/950 Kč za vaničku do kufru.
To jsme pořád u základní výbavy. Když zvolíte příplatkovou Luxe, bude to vážně skoro luxusní auto, aspoň výbavou. Navíc dostanete mj. 15" kola z lehkých slitin, mlhovky bez příplatku 0 Eur (což se vyplatí), automatickou klimatizaci, všechna okna v elektrice, vyhřívané přední okno, parkovací kameru, tempomat, světelný a dešťový senzor či lepší audiosystém. Na auto za v přepočtu 338 tisíc Kč slušná paleta.
Pokud by vám neseděl motor, je třeba počkat si na výkonnější verzi Sport. Kdy a zda vůbec se ukáže mimo Rusko, zatím nevíme, úplný český ceník ale můžeme očekávat snad už v nejbližších dnech.
Kompletní ceník Lady Vesta pro SR
Fotografie Lady Vesta ve standardních provedeních
Fotografie Lady Vesta Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus