Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta dorazila do prodeje v Evropě, má nejjednodušší ceník dneška
25.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po loňském startu výroby v Rusku došlo i na slibovaný start prodeje v Evropě. Sice trochu později, než bylo avizováno, rok 2016 ale Lada stihla.
Uběhlo už skoro 15 měsíců od chvíle, kdy jsme vás informovali o zahájení výroby Lady Vesta, s nímž se pojil také začátek prodeje na ruském trhu. Nový model vyvinutý od nuly s konečně zajímavým designem a dobrou pasivní bezpečností je pro poněkud churavějící ruskou automobilku nadějí na obrat, který by konečně mohl nastat i na „západních” trzích. Na těch Lada v posledních letech boduje leda s nesmrtelnou Nivou resp. 4x4, ostatní modely v rámci svých tříd spíše paběrkují.
Aby se ale tohle mohlo stát, musela se novinka v Evropě, rozumějte hlavně v zemích Evropské unie, začít prodávat. A to nikdy není jednoduchý proces, protože záplava povinných prvků nařízených Bruselem vyžaduje u takto levných aut značné úpravy a pochopitelně i navýšení ceny. Úpravy a související homologační proces měly být původně dokončeny už na začátku letošního podzimu, nakonec se ale celý proces trochu protáhl a Vesta do prodeje vstupuje až nyní.
Nestalo se tak kupodivu v Německu, kde má zřejmě největší prodejní potenciál, a nestalo se tak ani u nás, kde bychom za to byli nejraději. Vesta je ale k mání v sousedním Slovensku a její nabídka je velmi jednoduchá. V Rusku se vůz dostává s cenou i výrazně pod 200 tisíc Kč, se všemi „europrvky” ale na tak nízkou cenu myslet nemůže.
Vězte tedy, že Vesta je k mání pouze s motorem 1,6 16V o výkonu 78 kW (106 koní), s nímž zrychlí na stovku za 11,8 sekundy a rozjede se až na 178 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,0 litru benzinu na 100 km a k dispozici bude jak manuální, tak automatizovaná převodovka - obě s pěti stupni.
Základní stupeň výbavy Ice nabízí krom ABS, ESP, monitoringu tlaku v pneu a dalších povinných prvků také dva čelní airbagy, elektricky ovládaná přední okna, centrál, klimatizaci a autorádio. Za to všechno dáte 9 990 Eur, tedy asi 270 tisíc Kč. Za automat se připlácí 990 Eur (27 tisíc Kč) a pak už si můžete přikoupit jen metalízu za 290 Eur (7 800 Kč). Jednodušší ceník, abyste pohledali.
Pokud by vás toto neuspokojilo, k dispozici je i vyšší úroveň výbavy Luxe. Příplatky (dva) jsou stejné a stejně drahé, za základní cenu 11 990 Eur (cca 324 tisíc Kč) ale dostanete navíc elektrické ovládaní všech oken a vnějších zrcátek, parkovací senzory či dešťový senzor. Tedy alespoň podle toho, co víme nyní - rozsah výbavy může být v budoucnu i vyšší, v Rusku je Vesta nabízena třeba i s navigací nebo tempomatem.
Slovenský ceník tedy známe, ten český zřejmě nebude zásadně jiný. V případě vašeho zájmu budou první kusy Vesty dodány v únoru 2017. Do té doby snad už budeme znát i úplnou českou nabídku.
Úplný ceníky Vesty pro Slovensku je skutečně velmi jednoduchý
Lada Vesta se konečně prodává i na západ od Ruska, zatím na Slovensku
Zdroj: Lada&Mahindra SK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 2 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- Nesmyslné nové 2,5tunové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila morálně 8 let stará em-pětka předchozí generace
před hodinou - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 2 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva