Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta dorazila do prodeje v Evropě, má nejjednodušší ceník dneška
25.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po loňském startu výroby v Rusku došlo i na slibovaný start prodeje v Evropě. Sice trochu později, než bylo avizováno, rok 2016 ale Lada stihla.
Uběhlo už skoro 15 měsíců od chvíle, kdy jsme vás informovali o zahájení výroby Lady Vesta, s nímž se pojil také začátek prodeje na ruském trhu. Nový model vyvinutý od nuly s konečně zajímavým designem a dobrou pasivní bezpečností je pro poněkud churavějící ruskou automobilku nadějí na obrat, který by konečně mohl nastat i na „západních” trzích. Na těch Lada v posledních letech boduje leda s nesmrtelnou Nivou resp. 4x4, ostatní modely v rámci svých tříd spíše paběrkují.
Aby se ale tohle mohlo stát, musela se novinka v Evropě, rozumějte hlavně v zemích Evropské unie, začít prodávat. A to nikdy není jednoduchý proces, protože záplava povinných prvků nařízených Bruselem vyžaduje u takto levných aut značné úpravy a pochopitelně i navýšení ceny. Úpravy a související homologační proces měly být původně dokončeny už na začátku letošního podzimu, nakonec se ale celý proces trochu protáhl a Vesta do prodeje vstupuje až nyní.
Nestalo se tak kupodivu v Německu, kde má zřejmě největší prodejní potenciál, a nestalo se tak ani u nás, kde bychom za to byli nejraději. Vesta je ale k mání v sousedním Slovensku a její nabídka je velmi jednoduchá. V Rusku se vůz dostává s cenou i výrazně pod 200 tisíc Kč, se všemi „europrvky” ale na tak nízkou cenu myslet nemůže.
Vězte tedy, že Vesta je k mání pouze s motorem 1,6 16V o výkonu 78 kW (106 koní), s nímž zrychlí na stovku za 11,8 sekundy a rozjede se až na 178 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,0 litru benzinu na 100 km a k dispozici bude jak manuální, tak automatizovaná převodovka - obě s pěti stupni.
Základní stupeň výbavy Ice nabízí krom ABS, ESP, monitoringu tlaku v pneu a dalších povinných prvků také dva čelní airbagy, elektricky ovládaná přední okna, centrál, klimatizaci a autorádio. Za to všechno dáte 9 990 Eur, tedy asi 270 tisíc Kč. Za automat se připlácí 990 Eur (27 tisíc Kč) a pak už si můžete přikoupit jen metalízu za 290 Eur (7 800 Kč). Jednodušší ceník, abyste pohledali.
Pokud by vás toto neuspokojilo, k dispozici je i vyšší úroveň výbavy Luxe. Příplatky (dva) jsou stejné a stejně drahé, za základní cenu 11 990 Eur (cca 324 tisíc Kč) ale dostanete navíc elektrické ovládaní všech oken a vnějších zrcátek, parkovací senzory či dešťový senzor. Tedy alespoň podle toho, co víme nyní - rozsah výbavy může být v budoucnu i vyšší, v Rusku je Vesta nabízena třeba i s navigací nebo tempomatem.
Slovenský ceník tedy známe, ten český zřejmě nebude zásadně jiný. V případě vašeho zájmu budou první kusy Vesty dodány v únoru 2017. Do té doby snad už budeme znát i úplnou českou nabídku.

Úplný ceníky Vesty pro Slovensku je skutečně velmi jednoduchý
Lada Vesta se konečně prodává i na západ od Ruska, zatím na Slovensku
Zdroj: Lada&Mahindra SK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
dnesRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
před 4 hodinamiFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
před 5 hodinamiNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
před 7 hodinamiAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
před 8 hodinamiŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.18. 16:16 - řidičBOB
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB