Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta Cross: ruská novinka chce do terénu, zatím jako koncept
27.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Než dá nové verzi zelenou, chce ruská automobilka otestovat reakce zákazníků. Náklady na výrobu přitom s ohledem na sdílené prvky nebudou vysoké.
Ruský trh momentálně není zrovna v dobré kondici, na což nejvíce doplácí Lada. Domácí automobilka se ale rozhodně nehodlá vzdát bez boje. Již za pár týdnů tak bude zahájen prodej sedanu Vesta, který by mohl přivést značku do zcela nové éry, neboť je více než pohledný a zatížen není ani archaickou technikou. Navíc by měl být k mání od 400 000 rublů (cca 140 tisíc korun), což rozhodně není, alespoň z našeho pohledu, extrémně vysoká cena.
Jen na sedan se ovšem Lada omezit nechce, tak na moskevském autosalonu odhalila novou karosářskou verzi Vesta Cross. Ta je prozatím titulována jako koncept, nicméně šéf značky Bo Andersson již uvedl, že je zde šance na výrobu. Prozatím je však dle něj „příliš brzy na zmínky o příchodu na trh nebo na konkrétní specifikace“. Dá se tedy počítat s tím, že Lada si chce ověřit zájem publika.
My se tedy od fabulací přesuneme k samotnému vozu, jehož design jde ve šlépějích již odhaleného sedanu, ovšem přidává veškeré doplňky, jaké čekáte od moderního crossoveru. Máme tu tedy zvýšenou světlou výšku, černé nebo stříbrně lakované plasty chránící spodek karoserie či motorový prostor. Samotná příď je navíc prakticky identická se sedanem, zatímco vzadu nechybí unikátní světla.
Převzat byl rovněž interiér nebo benzinové motory produkující 88 až 116 koní, stejně jako platforma Lada B. Ta vychází z komponentů aliance Renault-Nissan, na nichž stojí třeba Micra, Juke, Dacia Logan nebo Datsun Go. Jak je tedy zjevné, pokud dojde ke schválení, nebude uvedení nové karosářské verze pro ruskou automobilku příliš nákladné, což by se mělo odrazit na příznivé ceně.


















Lada Vesta Cross zatím výrobu jistou nemá. S ohledem na stávající zákaznické trendy k ní ale nejspíše dojde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva