Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta a X-Ray 2 oficiálně, po boku závodní Vesty WTCC
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Sedan s začne prodávat v září 2015, crossover dorazí až na jaře 2016. Jako první se ukáže Vesta WTCC s výkonem 380 koní.
Doplněno 29.8. Ruská automobilka konečně pustila do světa pořádnou sadu fotek závodní Lady Vesta WTCC. Mimo to máme k dispozici také dvě videa, kdy na prvním se předvádí rovnou celá trojice konceptů. Nejde přitom jen o statické záběry, ale také představení jízdní dynamiky, v tomto směru ovšem nečekejte zběsilou akceleraci, bleskurychlé průjezdy zatáčkami či brzdění na pětníku. Jakkoliv totiž Vesta či X-Ray 2 vypadají produkčně, pohonné ústrojí zjevně ještě dořešeno nemají. Na videu se tedy pohybují opravdu velmi pomalu.
Mimo samotný obrazový a videomateriál pak nemáme k dispozici žádné nové informace, snad kromě té, která zmiňuje jednoho ze sponzorů závodního provedení. A to státem vlastněnou petrolejářskou společnost Rosneft, do jejíž barev se Lada Vesta WTCC oděla.
O novinkách automobilky Lada jsme se zmiňovali již včera, kdy se objevily první snímky konceptů Vesta a X-Ray 2. Dnes mají ovšem oba modely po oficiálním debutu, k dispozici tak máme oficiální i živé fotografie a také tiskovou zprávu. To ovšem není jediný důvod, proč se hodláme na stánek značky vrátit. Kromě zmíněných novinek totiž Lada představila také závodní verzi sedanu Vesta, jež bude od příštího roku sbírat ostruhy v šampionátu cestovních vozů WTCC. Za její volant se přitom posadí dva britští piloti Rob Huff a James Thompson, stejně jako ruský závodník Michail Kozlovskij.
Než se ovšem k závodnímu provedení dostaneme, musíme představit základní verzi, která půjde do prodeje v září příštího roku. Do té doby nám Lada logicky musí představit produkční vůz, stávající exemplář je totiž jen konceptem, jakkoliv sériově vypadá. Za jeho vznikem stojí především převzetí automobilky AvtoVAZ aliancí Renault-Nissan, která do ruského giganta napěchovala hezkých pár miliard korun.
Vesta, která na délku měří 4,4 m, je přitom prvním ovocem, za kterým stojí nový majitel. V nabídce nahradí model Priora, jenž aktuálně dostal novou příď, aby mohl přežít dalších dvanáct měsíců na trhu. AvtoVAZ přitom doufá, že Vesta by mohla být skutečným bestsellerem, to ale bude záviset i na ceně. Vzhled by se ovšem již od konceptu příliš vzdálit neměl.
Očekávat tedy můžeme stejné světlomety, stejně jako se boky pochlubí výraznými prolisy ve tvaru písmene „X“. Šéfdesignér značky Steve Mattin pak dodává, že dlouhou dobu sledoval konkurenci a následně se modelům Lady snažil vtisknout zcela jinou tvář. Ta přitom nemá zaujmout pouze tradiční ruskou loajální klientelu, ale také zákazníky ze západoevropských zemí.
„X“ tak ve výsledku nezdobí pouze boky, ale také přední a zadní část. Opomenuta pak nebyla ani kabina, kde nové oblíbené ruské písmeno najdete také na čalounění sedadel a v jistých náznacích i na palubní desce. Ta má v rámci materiálů snést srovnání s evropskou konkurencí, přičemž i v sérii můžeme počítat s rozměrným uprostřed uloženým dotykovým displejem.
Nic bližšího bohužel již značka nezmiňuje, spekulovat tak můžeme kupříkladu nad pohonnými jednotkami. S ohledem na ruský trh lze ovšem počítat s převahou benzinových agregátů nad dieselovými. V obou případech ale Lada dozajista sáhne do skladů Renaultu, přičemž počítat můžeme s atmosférickými i přeplňovanými agregáty.
Přesunout se můžeme k závodnímu provedení, v jeho případě ovšem jakékoliv dodatečné informace krom těch v úvodu zmíněných chybí. Opřít se tedy můžeme pouze o pravidla WTCC, která počítají s minimální hmotností 1 100 kg a maximálním výkonem 380 koní. Šířka vozu pak může činit 1 950 mm, přičemž vpředu vůz musí používat vzpěry MacPherson.
Stejně jako u civilního provedení je také u závoďáku patrná stylizace do tvaru písmene „X“, což ostatně platí také o finální části našeho trojlístku, konceptu X-Ray 2. Ten po technické stránce vychází z Dacie Sandero Stepway, Lada však přichází s vlastní stylizací zvenčí i uvnitř. Pětidveřová karoserie pak na rozdíl od původního konceptu naznačuje blízkou výrobu.
Do prodeje by přitom crossover měl dorazit o pár měsíců později než Vesta, aktuálně se totiž počítá s prvním čtvrtletím roku 2016. Tím Lada postaví základní pilíře své budoucí expanze, která počítá s mnoha dalšími modely. Můžeme si přitom vsadit na to, že také v jejich případě bude každou možnou plochu zdobit písmeno „X“.
Lada Vesta concept
Lada Vesta WTCC concept
Lada X-Ray 2 concept
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Zájem o diesely ve Velké Británii roste pětkrát rychleji než o elektrická auta, tolik k úspěšnosti nařizování těch druhých
5.10.2024 - Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
5.10.2024 - V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
5.10.2024 - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB