Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva 2015 dostane nový benzinový motor, diesel se nekoná
27.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ruská legenda vymění u třídveřové verze stárnoucí 1,7litrový motor za agregát z modelu Granta. Produkovat má 87 koní a 140 Nm točivého momentu.
Lada Niva, či spíše Lada 4x4, jak zní její současný název, je stále fenoménem, ačkoliv postavena byla pomalu ve stejné chvíli, kdy Noe stloukal archu. Pro příští rok se ovšem dočká několika zásadních modifikací, jež se týkají především motorového prostoru. Oficiální zpráva v tomto ohledu ovšem chybí, pročež tu máme celou řadu spekulací. Kolegové z českého Autohitu kupříkladu naznačují, že ruské SUV dostane 1,5litrový motor dCi od Renaultu.
Tím by samozřejmě Niva nabídla větší konkurenceschopnost zejména v evropských zemích, ty však rozhodně nejsou pro prodejní oddělení prioritou. Většina exemplářů se totiž prodává na domácím trhu, který favorizuje benzin. Ač tedy kupříkladu maďarský Automotor zmiňuje, že po technické stránce není zástavba turbodieselu pro Rusy problémem, dodává, že po stránce ekonomické jde o holý nesmysl a žádná taková verze nepřijde.
Řeč přitom není pouze o nákladech, které jsou s implementací nového motoru spojeny, ale rovněž s prodejní cenou. Ta by oproti stávajícímu 1,7litrovému agregátu údajně narostla o 1,8násobek, čímž by se vůz stal neprodejným. Pokud navíc do dané rovnice zasadíme ještě stávající ekonomickou situaci v Rusku a tamní neoblibu naftových agregátů, pak je představení takového motoru pod kapotou modelu Niva prakticky nemožné.
Přesto by legendární čtyřkolka měla s novým motorem počítat, i nadále u toho ovšem budou vonnější oktany. Není však zcela jisté, o jakou pohonnou jednotku bude. Někteří hovoří o 1,8litrovém čtyřválci naladěným na přibližně 100 koní, což v mnohém potvrzují i některé ruské zdroje, které ovšem výkon upřesňují na 95 koní. Maďaři mluví též o 1,8litrovém objemu, výkon by však měl narůst dokonce na 123 koní a točivý moment na 165 Nm. Dá se ovšem předpokládat, že všechny tyto zprávy jsou mylné, neboť většina ruských médií naznačuje, že Niva dostane 1,6litrový čtyřválec, který pohání modely Priora, Granta či Kalina.
Takový krok by samozřejmě byl nejlogičtější, neboť automobilce nevznikne jediný náklad s vývojem motoru, pouze s jeho usazením pod kapotu SUV. Počítat s ním přitom prozatím má pouze třídveřová verze, kde pohonná jednotka s osmiventilovou technikou nabídne 87 koní, tedy o čtyři koně vyšší výkon, než jakou produkuje stávající 1,7litrový motor.
Do budoucna se ovšem počítá také s využitím té varianty motoru, která již počítá se šestnácti ventily. Očekávat tedy máme výkon 98 koní, pročež nebude problémem, aby tento agregát zamířil také pod kapotou pětidvířka. Nejspíše se tak ovšem stane až v roce 2016, kdy by všechny verze Lady Niva měly projít redesignem.
V této podobě má ruské SUV vydržet do roku 2018, kdy se očekává další modernizace. Zcela nová generace by však podle posledních zpráv měla dorazit až s příchodem nové dekády, tedy někdy v roce 2021. Jsme přitom zvědavi, co z daných informací se potvrdí a co bude vyvráceno. V Rusku je totiž aktuálně možné vše.
Lada Niva se příští rok stoprocentně dočká nové pohonné jednotky. S největší pravděpodobnéstí se jí přitom stane benzinová jedna-šestka z modelu Granta
Zdroje: Autohit, Automotor, ruský tisk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 57 minutami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus