Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Kalina 2 míří na trhy západní Evropy, zastavit ji může jen embargo
14.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je otázkou, zda za zuřící obchodní války nechá „západ” Rusy prodávat Lady mimo svou domovinu. Jinou otázkou je, zda by to pro Rusko vůbec byl trest.
Nová, vlastně jen inovovaná Lada Kalina 2 není zrovna tou nejžhavější novinkou. Velký facelift se představil světu už před dvěma léty, trvalo ale ještě dlouho, než vůz reálně začal vyrábět. Tehdy Rusové slibovali jeho příchod na trhy poněkud západnějších cípů Evropy do půl roku, úplně realističtí ale nebyli. Fakticky Kalina 2 vstupuje do prodeje „na západě” až nyní, tedy pokud za symbol onoho západu budeme považovat Německo.
Nabídka Lady bude - alespoň pro začátek - poněkud omezená. Pokud si brousíte zuby na 120koňový Sport nebo drsně se tvářící verzi Cross, musíme vás pro tuto chvíli zklamat. Němci se pro tuto chvíli budou muset spokojit s dvěma karosářskými verzemi (hatchback, kombi) a jedním motorem - benzinovou jedna-šestkou o výkonu 87 koní. Převodovka bude standardně manuální pětistupňová, připlatit si prý jednou bude možné i za alternativní automat. Ani ten ale pro začátek v nabídce nebude. Co naopak v nabídce bude je možnost přestavby vozu na spalování LPG za 2 000 Eur (asi 55 tisíc Kč).
Detaily jsou stále omezené, ani na stránkách německého zastoupení Lady nenajdete žádné podrobnější informace. My ale víme, že základní verze v provedení hatchback bude v Německu k mání od 8 490 Eur, tedy asi 235 tisíc Kč. To je na německý trh nízká cifra, i pokud uvážíme standardní výbavu - v té nechybí ESP, ABS, posilovač řízení, dva airbagy, dálkový centrál, elektrická okna nebo palubní počítač. Vyšší úroveň výbavy bude k dispozici od 9 750 Eur (cca 269 tisíc Kč) a přinese třeba i kola z lehkých slitin, kožené obšití volantu a spol. nebo lepší audiosystém. Dražší varianta ale bude ke koupi až od ledna.
Pokud ve výbavových položkách marně hledáte dnes něco tak obvyklého jako klimatizaci, není to tím, že by Rusům ujel vlak, tedy alespoň ne ten označený slovy „smysl pro obchodní realitu”. Důvodem je, že automobilka používá v Evropě zakázané chladivo R1234yf a náhradu zatím nemá. Náprava je ale přislíbena pro další měsíce, pak by klimatizace měla být standardem alespoň ve vyšší specifikaci.
Jak moc se vám polovičatá německá nabídka této polovičaté ruské novinky líbí, posuďte sami, my jen dodáme, že je ještě otázkou, jak dlouho vůbec bude možné ruská auta v Německu nakupovat. Zuřící obchodní válka přináší jedno embargo za druhým a eskaluje do strach nahánějících rozměrů. Pokud Rusko zakáže dovoz aut, dá se očekávat stejný krok od EU, jen je otázkou, do jaké míry bude v tomto případě reciproční - nejsme si jisti, jak moc je pro Ladu v tuto chvíli prodej aut v západní Evropě ziskový či pokud vůbec...
Lada Kalina je již k mání i v Německu, buď zatím v poněkud omezené podobě. Další verze ale mají dorazit v následujících měsících, pokud tomu tedy antiputinovské nálady neučiní přítrž
Na vizuálně i technicky nejatraktivnější variantu Sport si zatím musíme nechat zajít chuť
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:42 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 11:20 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.