Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní

(+ videa) U vozů ruské Lady jsme zvyklí na lecjaká specifika, jen ne na nálož výkonu pod kapotou. Tahle Granta ji tam má, disponuje až 380 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní

16.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) U vozů ruské Lady jsme zvyklí na lecjaká specifika, jen ne na nálož výkonu pod kapotou. Tahle Granta ji tam má, disponuje až 380 koňmi.

Lada Granta se v posledních týdnech připomněla hlavně novou verzí liftback, která hraje na city praktičtěji orientované klientele. Dokonce ani nevypadá špatně, její hlavní předností je ale ve srovnání s u nás už prodávaným sedanem hlavně dostupnější a lépe využitelný zavazadlový prostor řešený podobně jako u tuzemské Škody Octavia. Lada už ale delší čas dává najevo, že nechce svůj image budovat jen na podobných hodnotách - prodává také Grantu Sport, která se ovšem snaží být též především dobrou koupí. Stvořila ale rovněž závodní stroj stejného jména, který se několikrát zúčastnil závodů seriálu WTCC.

Že nešlo o nahodilou záležitost, touží Lada dokázat letos a představila nový soutěžák nazvaný Granta TC1. Stalo se tak při příležitosti testů realizovaných na okruhu v Magny Cours, odkud pochází přiložené fotografie i videa. Automobilka tam vůz hlavně krátce ukázala novinářům a představila svůj tým pro letošní rok. Do šampionátu vyrazí s třemi jezdci - Robertem Huffem, který seriál vyhrál v roce 2012, Jamesem Thompsonem, jenž přichází ověnčen titulem šampiona britské série BTCC. K této dvojce se pak přidá i jeden Rus, Michail Kozlovskij. Stáj by tentokrát měla absolvovat celé mistrovství a svou pouť za úspěchy začne 13. dubna v Marakeši.

Tím jsme ale trochu přeskočili samotný vůz, který je pro nás pochopitelně nejdůležitější. Důvodem je, že Rusové o něm mnoho neřekli, a tak můžeme především ze vzhledu odvodit, že jde o auto ušité na míru novým pravidlům WTCC, podle nichž připravovala svůj závoďák i Honda. Lada tedy řekla jen tolik, že auto je ve srovnání s předchůdcem o 50 kg lehčí (1 150 kg) a je o 20 mm blíže k zemi. My pak vidíme, že používá 18" kola, upravené podběhy a novou aerodynamiku, které vévodí zadní přítlačné křídlo. Pod kapotou se nachází motor 1,6 turbo, který generuje až 380 koní, což se zmíněnou hmotností slibuje zajímavé představení.

Mnoho dalšího vám zatím říci nemůžeme, snad krom toho, že Granta TC1 absolvovala ve Francii 29 ostrých kol bez zaváhání. Je prvním zcela odhaleným soutěžákem WTCC pro letošní sezónu, v níž se krom zmíněné Hondy postaví také Citroënu C-Elysée WTCC. Jak se komu bude dařit, uvidíme, své cíle Rusové konkrétně nezmínili...


Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní - 1 - Lada Granta TC1 WTCC 2014 prvni 01Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní - 2 - Lada Granta TC1 WTCC 2014 prvni 02Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní - 3 - Lada Granta TC1 WTCC 2014 prvni 03Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní - 4 - Lada Granta TC1 WTCC 2014 prvni 04Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní - 5 - Lada Granta TC1 WTCC 2014 prvni 05Lada Granta TC1: stroj pro WTCC 2014 má křídlo jako hrom a 380 koní - 6 - Lada Granta TC1 WTCC 2014 prvni 06
Zatím jediné uvolněné obrázky Granty TC1 pro WTCC 2014, přiložená videa prozradí o trochu více

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.