Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O tom, že KTM přispěchá s výkonnější verzí své okruhovky X-Bow, se hovoří již delší čas, nakonec jej ale předběhli úpravci. Nyní KTM srovnalo krok.
Ne snad, že by subtilní KTM X-Bow bylo se svými 240 koňmi bylo slabé, jeho 790 kilogramů ale přece jen není tak málo, aby vůz mohl konkurovat lehčím vozům podobného typu, jakými jsou Arielu Atom nebo Caterham Superlight. Vzhledem k tomu, že je osazen motorem 2,0 TFSI, jenž je častou „obětí” tunerů, přispěchala již dříve firma ABT Sportsline s úpravou, která X-Bow dopřála 300 koní výkonu, což vozu dovolilo nepustit si konkurenty od těla. Jenže vývoj jde dále, na trhu se objevily další podobné specialitky jako BAC Mono nebo Ariel Atom Mugen a pouhý „vytuněný X-Bow” už některým zákazníkům nestačil. KTM proto vyslyšelo dávné volání a představilo již dříve avizované X-Bow R, jehož možnosti jsou oproti výchozímu provedení posunuty dále ve více směrech.
„Erko” dostalo jednak upravený motor 2,0 TFSI, jenž se dočkal zesílení bloku, většího turbodmychadla, větších vstřikovacích trysek a upraveného řízení motoru. Ve výsledku tak disponuje až 220 kW (300 koní) výkonu a 400 Nm točivého momentu. To jsou nápadně podobné hodnoty jako u vylepšeného provedení od ABT, ale KTM pochopitelně nemohlo zůstat jen při tom.
Aby si X-Bow lépe poradilo s vyšším výkonem, bylo významně upraveno fungování zadní nápravy. Její torzní tyč je u modelu R uchycena přímo ke karbonovému monokoku vozu, což má mít za následek zvýšení torzní tuhosti a zlepšení ovladatelnosti vozu zejména ve výjezdech ze zatáček. Zavěšení bylo dále sníženo o výrazných 19 mm, což posunulo těžiště o 15 mm níže k zemi. X-Bow R by tak měl zvládnout boční přetížení až 1,5 g, což je vyšší hodnota než u všech dosud představených variant včetně raritek typu Clubsport. Pro pořádek dodejme, že motor vozu se nachází před zadní nápravou a posílán je přes mechanický diferenciál s omezenou svorností na kola zadní nápravy.
Pokud je takto pojatý vůz váš šálek kávy, připravte si nejméně 58 795 Eur (cca 1 430 tisíc Kč) bez DPH na jeho pořízení. K mání by měl být okamžitě.









KTM X-Bow R na nových fotografiích
A snímky vozu z loňského avíza o záměru verzi R vdechnout život
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva