KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky

O tom, že KTM přispěchá s výkonnější verzí své okruhovky X-Bow, se hovoří již delší čas, nakonec jej ale předběhli úpravci. Nyní KTM srovnalo krok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky

21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O tom, že KTM přispěchá s výkonnější verzí své okruhovky X-Bow, se hovoří již delší čas, nakonec jej ale předběhli úpravci. Nyní KTM srovnalo krok.

Ne snad, že by subtilní KTM X-Bow bylo se svými 240 koňmi bylo slabé, jeho 790 kilogramů ale přece jen není tak málo, aby vůz mohl konkurovat lehčím vozům podobného typu, jakými jsou Arielu Atom nebo Caterham Superlight. Vzhledem k tomu, že je osazen motorem 2,0 TFSI, jenž je častou „obětí” tunerů, přispěchala již dříve firma ABT Sportsline s úpravou, která X-Bow dopřála 300 koní výkonu, což vozu dovolilo nepustit si konkurenty od těla. Jenže vývoj jde dále, na trhu se objevily další podobné specialitky jako BAC Mono nebo Ariel Atom Mugen a pouhý „vytuněný X-Bow” už některým zákazníkům nestačil. KTM proto vyslyšelo dávné volání a představilo již dříve avizované X-Bow R, jehož možnosti jsou oproti výchozímu provedení posunuty dále ve více směrech.

„Erko” dostalo jednak upravený motor 2,0 TFSI, jenž se dočkal zesílení bloku, většího turbodmychadla, větších vstřikovacích trysek a upraveného řízení motoru. Ve výsledku tak disponuje až 220 kW (300 koní) výkonu a 400 Nm točivého momentu. To jsou nápadně podobné hodnoty jako u vylepšeného provedení od ABT, ale KTM pochopitelně nemohlo zůstat jen při tom.

Aby si X-Bow lépe poradilo s vyšším výkonem, bylo významně upraveno fungování zadní nápravy. Její torzní tyč je u modelu R uchycena přímo ke karbonovému monokoku vozu, což má mít za následek zvýšení torzní tuhosti a zlepšení ovladatelnosti vozu zejména ve výjezdech ze zatáček. Zavěšení bylo dále sníženo o výrazných 19 mm, což posunulo těžiště o 15 mm níže k zemi. X-Bow R by tak měl zvládnout boční přetížení až 1,5 g, což je vyšší hodnota než u všech dosud představených variant včetně raritek typu Clubsport. Pro pořádek dodejme, že motor vozu se nachází před zadní nápravou a posílán je přes mechanický diferenciál s omezenou svorností na kola zadní nápravy.

Pokud je takto pojatý vůz váš šálek kávy, připravte si nejméně 58 795 Eur (cca 1 430 tisíc Kč) bez DPH na jeho pořízení. K mání by měl být okamžitě.


KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 1 - KTM X-Bow R 01KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 2 - KTM X-Bow R 02KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 3 - KTM X-Bow R 03KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 4 - KTM X-Bow R 04KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 5 - KTM X-Bow R 05KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 6 - KTM X-Bow R 06KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 7 - KTM X-Bow R 07KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 8 - KTM X-Bow R 08KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 9 - KTM X-Bow R 09
KTM X-Bow R na nových fotografiích

KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 10 - KTM X-Bow R 10KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 11 - KTM X-Bow R 11KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 12 - KTM X-Bow R 12KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky - 13 - KTM X-Bow R 13
A snímky vozu z loňského avíza o záměru verzi R vdechnout život

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.