Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Pokud KTM o cestovní verzi modelu X-Bow je docela svérázný. Více výbavy, jízdního komfortu i praktičnosti ale GT skýtá.
Nové KTM X-Bow GT jste možná již zaregistrovali v našem autosalonovém speciálu nebo v galerii živých fotografií ze Ženevy. Pokud ano, pak jste si dozajista všimli i nejvýraznější změny oproti stávajícímu modelu - výrazná okna na předku i bocích snad ani nelze přehlédnout. Rakouský výrobce motocyklů, pro kterého je X-Bow prvním vstupem mezi dvoustopé dopravní prostředky, ovšem tvrdí, že tyto nové komponenty byly navrženy tak, abyste již za volantem nepotřebovali helmu. Což neznamená pouze to, že se již nemusíte obávat o nadýchaný účes ve stylu let osmdesátých, ale zároveň byste mohli čas od času promluvit i se spolujezdcem.
Čelní a boční okna jsou také důvodem, proč KTM pozměnilo výbavu interiéru. Na středovém tunelu se totiž objevují ovladače, s nimiž lze kontrolovat čelní stěrač a dokonce i ostřikování. Nechybí ani vyhřívání čelního okna, klimatizaci však X-Bow GT ignoruje stejně jako modely předchozí. Po jejich vzoru pak dává oběma cestujícím k dispozici napevno přidělané sedáky, kdy u řidiče lze nastavovat alespoň pedály a posunovat volant. Standardem pro obě místa jsou pak nadále čtyřbodové pásy Schroth.
Mimo to dostalo nové KTM také odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, pro vyjížďky po Evropě je pak jako dělaná odnímatelná plátěná střecha (složit ji lze pouze manuálně, kdy je vůz v klidu) a speciální sada kožených zavazadel. Ta lze přizpůsobit barevnému ztvárnění karoserie, přičemž volit nemusíte pouze ze stávající palety odstínů, ale také nových barev Fusion Orange, Original Blue a Combat Grey.
K dispozici je rovněž větrný deflektor, který mezi ochrannými oblouky za sedadly slouží ke snížení turbulencí v kabině. V kombinaci s čelním „lízátkem”, zadním difuzorem a zcela kapotovaným podvozkem by pak GT mělo nabízet stejnou stabilitu jako X-Bow R. Tedy model, který KTM představilo v roce 2011 a jenž dorazil s dvoulitrovým motorem od Audi o výkonu 300 koní.
Navzdory původnímu očekávání však 847 kilogramů vážící X-Bow GT nedostane pětiválcový motor z Audi TT RS, nýbrž zůstane u stávajícího přeplňovaného čtyřválce. Nabídnout navíc hodlá výkon „jen“ 285 koní, který by díky zkrácenému šestistupňovému manuálu měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za 4,1 sekundy a nejvyšší rychlost 231 km/h.
Cena nového „cestovního“ modelu pak startuje částkou 72 500 Eur (cca 1 812 500 Kč), za kterou ve standardu dostanete samosvorný diferenciál nebo brzdy Brembo svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. V rámci příplatků pak nechybí třeba okruhové pneumatiky nebo zmíněná zavazadla. Jestli je to zajímavá nabídka, posuďte sami...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Nové KTM X-Bow GT se ve své výstavní premiéře představilo na ženevském autosalonu. Do prodeje však vstupuje okamžitě, přičemž za 285 koní dáte 1,8 milionu korun
Výrobce po stručném předsalonovém avízu uvolnil i pořádnou sadu oficiálních snímků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien