KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní

Po představení modelu GT se zdálo, že řeči o pětiválci v X-Bow byly jen drby. Nyní je jisté, že nebyly - šéf KTM přiznal: „Testovací prototypy už jezdí.“
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní

11.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po představení modelu GT se zdálo, že řeči o pětiválci v X-Bow byly jen drby. Nyní je jisté, že nebyly - šéf KTM přiznal: „Testovací prototypy už jezdí.“

O pětiválci s turbodmychadlem z produkce ingolstadtské značky Audi se přibližně od poloviny loňského roku mluví jako o nové pohonné jednotce pro rakouský KTM X-Bow. Také proto se obecně mělo za to, že firma představí nový špičkový model na ženevském autosalonu, opak byl ale pravdou. Místo něj známý výrobce motocyklů odhalil „civilizovanější“ cestovní verzi GT s čelním a bočními okny a navíc se sníženým výkonem z 300 na 285 koní.

Poněkud zarážející ústupek od dosavadní extrémní filosofie mohl na někoho působit, jakoby osazenstvo KTM stárlo, nedávný rozhovor kolegů z britského magazínu Evo s generálním ředitelem a předsedou představenstva KMT (a mimochodem také čerstvým majitelem značky Husquarna, v níž 100 procent akcií převzala firma Pierer Industrie) Stefanem Piererem však ukázal, že je vše na správné cestě.

„Audi nám nabídlo pětiválec,“ prozradil na ženevském autosalonu Pierer. „Nad výkonnějším motorem jsme již přemýšleli při závodění a tohle znělo opravdu dobře.“ Kdy přesně došlo k oslovení, netušíme, rozhodně to ale není věc posledních dnů či týdnů. Šéf KTM totiž přiznal, že testovací prototypy už jezdí. A nejen to, X-Bow dost možná kromě výkonnějšího agregát nabídne za příplatek i dvouspojkovou převodovku, i takový vůz už existuje.

Stefan Pierer kromě jiného řekl, že „pětiválec je dostatečně kompaktní, aby perfektně zapadl do platformy, mírně jsme však prodloužili rozvor“. Více stability vozu jistě neuškodí, méně obratnosti by mohlo, ale to už předbíháme událostem. Jisté ovšem je, že jednotku o původním výkonu 340 respektive 360 koní, bude mít pro potřeby rakouské firmy patrně o dost vyšší výkon. „Můžete se dostat až na 480 koní,“ připustil Pierer.

Jak bude pětiválec nakonec naladěný, šéf společnosti KTM ani nenaznačil, neřekl ani, zdali má vůz již zelenou. Pesimistický pohled ale - zdá se - není na místě. Testovací stroje s pětiválcovými motory se už v příštím roce objeví ve vybraných závodech a odtud budou mít k produkci mnohem blíže, než auta kterékoli jiné značky.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 1 - KTM X-Bow GT 2013 oficialni prvni 01KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 2 - KTM X-Bow GT 2013 oficialni prvni 02KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 3 - KTM X-Bow GT 2013 oficialni prvni 03KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 4 - KTM X-Bow GT oficialni sada 09KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 5 - KTM X-Bow GT oficialni sada 10KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 6 - KTM X-Bow GT oficialni sada 11KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 7 - KTM X-Bow GT oficialni sada 12KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 8 - KTM X-Bow GT oficialni sada 13KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 9 - KTM X-Bow GT oficialni sada 16KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 10 - KTM X-Bow GT oficialni sada 01KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 11 - KTM X-Bow GT oficialni sada 02KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 12 - KTM X-Bow GT oficialni sada 03KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 13 - KTM X-Bow GT oficialni sada 04KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 14 - KTM X-Bow GT oficialni sada 05KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní - 15 - KTM X-Bow GT oficialni sada 06
Model GT by měl v budoucnu tvořit až 70 procent prodejů a chce oslovit jiný typ klientely. Ostřejší verze s pětiválcem by naoopak měla zamířit ke kořenům

Zdroj: Evo

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.