Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM E3W: plastikový velorex s elektrickým pohonem
13.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dvoumístná hračka má být konkurentem Renaultu Twizy a autíčka Murray T27. Sloužit ale zřejmě bude hlavně jako „snižovač” emisí CO2.
Výroba automobilů s sebou přináší kromě těch příjemnějších věcí jako je veřejná prestiž, spokojenost zákazníků a v ideálním případě i zisk, také nutnost potýkat se se zákony, které jen velmi výjimečně reflektují poptávku (i když bez přimhouření obou očí spíše vůbec ne). Nechápejte nás špatně, nic proti přirozené evoluci, zdravé konkurenci, snižování spotřeby, zvyšování bezpečnosti a obecné modernizaci, ale pokud vaše podnikání oblažují příliš angažovaní úředníci, no, vždyť to známe.
Jedním z vedlejších projevů jejich nelibé činnosti je uměle vyvolaný hon na chiméru jménem oxid uhličitý, který již 1. ledna 2012 vyvrcholí tvrdý pokutováním nastavené průměrné hodnoty CO2 na 130 g na 1 km jízdy. A to nutí i ryze sportovně zaměřené značky, aby panáčkovaly, jak EU píská, pokud nechtějí platit mastné pokuty. Pravděpodobně tyto důvody přinutily KTM vymyslet způsob, jak snížit své průměrné, přitom ne až vysoké emise. K modelu X-Bow jsou podle typu uváděné hodnoty od 180 do 189 g/km, což se nezdá být tragédií, ale pokud se má platit v průměru přes 90 Eur za každý vypuštěný gram CO2 nad hranici 130 g/km, pak i tato hodnota řádně zahýbe cenou vozu pro zákazníka. Když se ale prodá pár aut s emisemi papírově minimálními, nebo nedej bože nulovými...
Pro příznivce značky je to ovšem nápad srovnatelný s ledovou sprchou. KTM chce začít vyrábět až 50 tisíc elektro-automobilů ročně. No, „automobilů“, berte to raději s notnou rezervou. E3W - Electric-3-Wheeler - je plastová tříkolka, která bude potřebovat spoustu výjimek ze zákonů upravujících bezpečnost cestujících, aby mohla být vypuštěna do provozu (a je pozoruhodné, že zrovna toto úřednictvu EU nevadí).
Miniaturní dvoumístné plastové autíčko se značkou KTM, to by mohla být celkem zábava, ne? Ehm, nikoli. Aby tato kreatura mohla mít dojezd 100 kilometrů (v reálu tedy určitě méně), musí mít lithium-iontové akumulátory zvyšující hmotnost na 500 kg. Pořád to není moc, ale velké naděje bychom si s ohledem na 15kilowattový elektromotor nedělali - je to pouze 40 koní na tunu a to je méně než měla třeba Škoda 120. Další parametry KTM v této chvíli neuvádí, což není nijak překvapivé, protože jde pouze o prototyp, v tomto případě postavený ve spolupráci s Rakouským technologickým institutem.
Na trhu by se měl ekovozík objevit v roce 2013 a docela příznivá cena by se měla pohybovat někde mezi 120 až 200 tisíci. Nejdříve ale KTM musí najít vhodného strategického partnera, který mu pomůže s výrobou. Někoho takového ostatně hledá i Gordon Murray pro podobně laděný model T.27...
KTM E3W zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva