Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět

Tohle auto si čas od času koupí i někdo v Evropě, letos se tu takových lidí našlo 214. V USA se ale dokázal po dekády oslovovat až téměř 1 milion lidí ročně, v jediné zemi. Za letošní rok bude níž, i tak si ale Ford může být jistý, že jeho F-150 znovu usedne na prodejní trůn.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět

31.12.2024 | Petr Prokopec

Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět

/

Foto: Ford

Tohle auto si čas od času koupí i někdo v Evropě, letos se tu takových lidí našlo 214. V USA se ale dokázal po dekády oslovovat až téměř 1 milion lidí ročně, v jediné zemi. Za letošní rok bude níž, i tak si ale Ford může být jistý, že jeho F-150 znovu usedne na prodejní trůn.

Od roku 2020, kdy svět zachvátila pandemie koronaviru, se automobilový svět v mnohém změnil. I tak je ale možné počítat s některými jistotami a s kursem blížícím se 1:1 sázet třeba na krále amerických prodejů. Tím se i letos stane Ford F-150 resp. celá odvozená řada F-Series, jak shrnují kolegové z Carscoops.

Je to pomalu stejné překvapení, na jaké docházelo při udělování Českých slavíků v době, kdy byl stále naživu Karel Gott. Pick-up modrého oválu je totiž nejlépe prodávaným vozem svého segmentu již po 48. rok v řadě, přičemž 43. rok v řadě je absolutním králem Ameriky v prodejích všech aut. A je tomu tak přesto, že svůj vrchol má tento vůz nejspíš už za sebou. Třeba v letech 2016 až 2019 modrý ovál vždy překonal metu 800 tisíc ročních prodejů, v roce 2018 pak měl dokonce na kontě 909 330 prodaných vozů. Na něco takového ale letos může zapomenout, jakkoli finální čísla stále ještě nejsou sečtena.

Za prvních devět měsíců ale tento pick-up oslovil 550 835 zákazníků, tedy o 3,9 procenta míň než v loňském roce. F-Series tak zřejmě letos nepřekročí hranici 750 tisíc prodaných exemplářů, i to je ovšem spousta aut. Navíc může dál počítat s trůnem, o který jej nepřipraví ani lehce rostoucí (+0,2 %) Chevrolet Silverado, kterého se za první tři kvartály prodalo 412 396 aut, ani klesající (-19 %) Ram s 286 666 registracemi na kontě.

Ford jako takový segmentu nejspíš kralovat nebude, neboť koncern General Motors nabízí hned několik méně úspěšných vozů podobného ražení. Vedle Silverada nabízí také GMC Sierra, které za první tři kvartály oslovilo 229 398 zájemců (+6,1 %), dohromady s pick-upem Chevroletu tak koncern dosáhl od ledna do září na 641 794 registrací. Ostatní ale zkrátka musí sčítat, modrý ovál si pořád poradí s jedním modelem, třebaže s řadou různých derivátů.

Ford tak dále nechybí sebevědomí, když říká, že „úspěch F-Series je postaven na rozhodnutí automobilky nabízet různá pohonná ústrojí, aby vyplnil veškeré potřeby zákazníků. Žádný jiný výrobce něco takového nenabízí.“ Mluví tedy i o elektrickém provedení F-150 Lightning, se kterým ale velkou díru do světa neudělal, lidé zrovna u pick-upů dál volí téměř bezvýhradně benzinové a dieselové motory.

USA tak v tomto směru dál zůstávají docela jiným světem - evropské prodeje F-150 se podle Dataforce počítají na stovky ročně. V Americe se bavíme o stovkách tisíc ročně. Dodejme, že automobilka dokázala od roku 1977, kdy je F-150 v prodeji, dodat lidem už víc než 33 milionů exemplářů F-Series všeho druhu. To je úctyhodné číslo, ať se na něj podíváme jakkoli. Zvlášť když uvážíme, že se o téměř všechny prodeje stará jediný, tedy americký trh.


Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět - 1 - Ford F-150 2023 facelift 04Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět - 2 - Ford F-150 2023 facelift 06Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět - 3 - Ford F-150 2023 facelift 18Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět - 4 - Ford F-150 2023 facelift 14
F-150 sice nadále přitahuje zákazníky po houfech a nenachází konkurenci. Přesto je třeba říci, že své nejlepší časy má už zřejmě za sebou. Foto: Ford

Zdroje: Carscoops, Ford, Dataforce

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.