Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korres Project 4: nové fotky zádi i odstrojeného prototypu sporťáku z Řecka
19.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sportovní buggy má být již příští rok v prodeji. Pohánět ji bude motor z Corvette Z06, hmotnost by přitom neměla překročit 750 kg.
Minulý týden jsme vás poprvé seznámili se zvláštní supersportovní buggy Korres Project 4. Po víkendovém debutu, kdy se řecké veřejnosti ukázal pojízdný prototyp, ovšem máme k dispozici řadu nových fotek a informací, které naznačují, že by se dílko architekta Dimitriho Korrese mohlo stát realitou. S tím ostatně autor vozu počítá, neboť během premiéry prohlásil, že již v příštím roce by měla várka prvních padesáti vozů zamířit do Severní Ameriky a na Střední Východ.
Oproti předprodukčnímu exempláři, který si můžete v detailech prohlédnout v rozsáhlejší fotogalerii, ovšem čeká sériovou verzi celá řada změn. Především v interiéru, který nebude tak ryze účelový, v rámci techniky je ale vše dané již nyní. Počítat tedy stoprocentně můžeme s atmosféricky plněným sedmilitrovým motorem V8 LS7 z Corvette Z06, který bude produkovat 512 koní.
Po stránce hmotnostní se ovšem původní informace ukazují být velmi zkreslenými, neboť dvoumístný speciál má vážit jen 750 kg. Sprint z klidu na stovku za 3,8 sekundy tak dost možná bude ještě podhodnoceným údajem, neboť veškerý výkon bude proudit skrze šestistupňovou převodovku na všechna čtyři kola. Trakce by tak Korros Project 4 měl nabízet dostatek.
Samotný podvozek by přitom měl přinášet revoluční řešení, které má při jízdě v terénu absorbovat nárazy takovou měrou, že uvnitř nebude nic cítit. To zní zajímavě, nicméně poněkud utopicky. Ať se však již jedná o jakoukoliv technologii, spolupracovat bude se třemi diferenciály, jež standardně počítají s přenosem sil v poměru 33:67 mezi přední a zadní nápravou.
O ceně vozu, který by pak na hladkém asfaltu měl dosahovat nejvyšší rychlosti 300 km/h, nepadlo prozatím ani slovo. S ohledem na supersportovní sklony, terénní schopnosti (které prokazuje přiložené video) a cílovou klientelu se ovšem dá počítat s nějakými pěti šesti miliony korun.



Nová počítačová vizualizace nám ukazuje vůz i zezadu
Odstrojený prototyp o uplynulém víkendu dokázal, že je pojizdný. Výroba série 50 kusů by pak měla začít příští rok
Zdroj: Autoblog.gr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 2 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva