Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koronavirus zavřel první automobilové továrny v Evropě, další mohou následovat
25.2.2020 | Petr Prokopec
Kroky, které se ještě před pár dny zdály být vzdálenou čínskou záležitostí, už nejsou ničím nepoznaným ani v Evropě. Italdesign zavřel obě své fabriky v Turíně, opatření přijímá i Fiat.
Koronavirus již není spojen pouze s Čínou, epidemie zasáhla také Evropu. Zatím je její výskyt ve větší míře hlášený pouze v Itálii, kde je evidováno sedm mrtvých a přes 200 nakažených, to však může být pouze začátek. O nemoci stále panuje spousta neznámých, neexistuje specifický lék ani vakcína, nakažení ji mohou dále přenášet, aniž by sami trpěli příznaky, a tak je zřejmě jen otázkou času, než infikované začnou hlásit také další země.
Právě proto dochází na spoustu preventivních kroků, které jsou v případě automobilového světa zatím spojené hlavně s Fiatem a Italdesignem, které sídlí právě v Itálii. Ústředí první jmenované firmy je pak alokováno v Turínu, tedy v centru piedmontského regionu, kde již jsou evidovány tři případy výskytu koronaviru. Obavy vedení jsou tedy na místě, a jakkoliv prozatím nedošlo k uzavření továren, omezen byl přístup do nich. Zákaz přitom mají všichni návštěvníci či dodavatelé, kteří v posledních 15 dnech byli v Číně či jiné asijské zemi. A totéž platí pro kohokoliv, kdo se pohyboval v italských ohniscích nákazy či přišel do kontaktu s nakaženými.
To jsou relativně mírná opatření, hůře je na tom odnož koncernu VW, italská karosárna Italdesign. Ta oznámila, že zastavila činnost v obou svých podnicích v okolí Turína. Jeden ze zaměstnanců firmy pracující v továrně Nichelino totiž patří mezi oněch více než 200 nakažených. Společnost se nyní snaží identifikovat veškeré osoby, které s dotyčným pracovníkem přišly do styku. V onom podniku jich přitom pracuje zhruba stovka, většinu zaměstnanců má Italdesign v továrně Moncalieri. I ta byla z preventivních důvodů dočasně uzavřena a v podstatě jakákoli další ji může ze stejných důvodů následovat.
Co bude následovat dále, je ve hvězdách. Nicméně po včerejšku, kdy jen v Číně podlehlo viru dalších 71 lidí a bylo hlášeno rozšíření hlavně do Jižní Koreje a již zmiňované Itálie, se začíná mluvit o světové pandemii. Světová zdravotnická organizace WHO sice dodává, že na její vyhlášení ještě nedošlo, ovšem stát se tak může každým dnem. Je totiž třeba si uvědomit, že koronavirus již nakazil více než 80 tisíc lidí, tedy desetinásobek toho, kolik měla na kontě epidemie SARS.
Ochranná opatření jsou tedy přijímána po celém světě. Japonská vláda kupříkladu vyzývá zaměstnance k omezení práce v kancelářích, Hongkong pro změnu potvrdil uzavření škol v této metropoli po celý příští měsíc. Začíná být tedy zjevné, že koronavirus nebude jen krátkodobou záležitostí, akciové trhy přesto po menší panice v úvodu pondělního obchodování zůstávají relativně v klidu. Naděje v lepší zítřky tedy ještě stále existují, snad nebudou plané.



Fiat již přijímá opatření proti koronaviru, jsou ale relativně mírná
To Němci vlastnící Italdesign už nevádahí, po prvním nakaženém obě továrny v okolí Turína uzavřeli
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva