Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia poprvé nafocena, tohle je Hyundai i30 Fastback
23.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí karosářská varianta se oproti hatchbacku a kombíku změní v čelních partiích jen lehce. Výrazně jiná je však záď i svažující se střešní linie.
Škodovky nemusíte milovat a můžete žít klidně v přesvědčení, že o Octavii byste si neopřeli ani kolo, jednu věc ale v případě české automobilky a jejího klíčového modelu musíte uznat - je s ním velmi úspěšná. Nerodil se hned s cílem být tím, čím je dnes, rychle si ale našel své místo na trhu kombinací tří faktorů - na základech kompaktního Golfu staví o něco větší auto, které nabídne větší prostor uvnitř a obří zavazadelník dostupný skrze rozměrné páté dveře.
Pochopitelně, jen to dobré auto nedělá, pro Octavii to ale byl a je klíčový recept, jak se prosadit na trhu zaplaveném kompaktními hatchbacky a kombíky všeho druhu. Pochopitelně tím neříkáme, že nikdo jiný s autem podobné koncepce nikdy nepřišel, ani v jednom případě to ale nebyla v tu chvíli etablovaná automobilka, která by s něčím takovým mohla na klíčových trzích Octavie pomýšlet úspěch. Až se člověk diví, že se jí nikdo nepokusil vážně konkurovat, přesně to se ale brzy změní.
Hyundai totiž už nějaký ten pátek hovoří o nové generaci své i30 jako o celé rodině modelů. Z té jsme si prozatím mohli představit hatchback a kombík, tedy nic přelomového, kromě toho ovšem víme také o příchodu sportovního derivátu s logem N. Ten se ukáže v druhé polovině letošního roku, výstavní premiéru tedy logicky můžeme očekávat na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě toho se ale chystá i třetí karosářská varianta, a sice i30 Fastback, které automobilka říká pětidveřové kupé.
Dlouho jsme tápali, co si pod tím představit, teď už je to ale zřejmé - bude to auto svým pojetím velmi blízké právě Škodě Octavia, které nebude vzadu ani sedanem, ani kombíkem, ale něčím mezi. V případě škodovky tomu říkáme liftback, tady dostane přednost označení fastback, obě auta k sobě ale zjevně nebudou mít příliš daleko.
Ukazují to první špionážní snímky korejského magazínu Motorgraph, které „korejskou Octavii“ zachycují dlouho před původně plánovaným debutem na počátku roku 2018, tedy velmi pravděpodobně příští rok Ženevě. Jak je patrné i přes nemalou kamufláž, vzhled je plně hotový a v přední části plně reflektuje obě odhalené karosářské varianty. Snad až na lehce odlišná světla pro denní svícení. Ostře řezaná litá kola jsou ale již opět shodná.
Novinkou jsou pak samozřejmě zadní partie, kde najdeme specifické víko zavazadelníku a svažující se střešní linii. Unikátní budou rozhodně i koncová světla, ačkoliv jejich grafika zjevně zůstane zachována. A povšimnout si můžeme i koncovky výfuku vykukující na pravé straně nárazníku. Zda ovšem tyto modifikace budou stačit na úspěch, to si budeme moci lépe říci poté, co dojde k odstranění veškeré kamufláže.
V rámci motorového prostoru ale již tápat nemusíme, jistotou je kopírování nabídky hatchbacku a kombíku. Benzinovým základem se tedy stane litrový tříválec se 120 koňmi, nad který se postaví nová přeplňovaná jedna-čtyřka T-GDI naladěná na 140 koní. Turbodiesel 1,6 CRDi pak dorazí ve třech variantách, přičemž výkony pokryje škálu od 95 až po 136 koní. Jedinou volbou je vždy pohon předních kol.
Vybírat si ovšem zákazníci budou moci mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jenž bude spárována s výkonnějšími motorizacemi. Tím jsme ale momentálně na konci dostupných informací, v průběhu roku ale lze očekávat větší sdílnost korejské značky. Na plné odhalení si ale opravdu ještě dvanáct měsíců počkáme.












Nové Hyundai i30 Fastback bylo poprvé zvěčněno na fotografiích. Zatím s nemalou kamufláží, i tak jasně ukazuje, kam míří
Zdroj: Motorgraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321