Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konfigurátor Škody Kodiaq konečně jede. Jak vypadá základ? A jak vrchol?
6.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní provedení Kodiaqu pro český trh je skutečně důstojnější, než úplný základ nabídky. U vrcholných verzí pak není problém vůz za 1,2 milionu.
O nové Škodě Kodiaq jsme se naposledy zmiňovali včera, kdy jsme vám mohli představit její kompletní ceník. Souběžně s jeho odhalením měl být spuštěn také online-konfigurátor vozu, jenže k dispozici nebyl ani o desítky minut později. Tento nedostatek již byl napraven, a tak se mu na zoubek podíváme nyní.
Jednak nám dává možnost podívat se na úplně základní provedení pro český trh, o jehož podobě jsme dosud mohli jen spekulovat. Bylo téměř jisté, že jeho podoba bude jiná než u kdysi nafoceného úplného základu, neboť Škoda podobné verze v České republice u „lepších modelů” neprodává. V nabídce tak není ani základní motor 1,4 TSI s 92 kW a zjevně ke Kodiaqu nedostanete ani nic jako plechová kola či černé kliky. Vzniká tak celkem paradoxní situace, kdy základní Audi „plecháče” mají a Škody nikoli.
Jak velké SUV škodovky v základu vypadá, uvidíte níže. A ostuda to vážně není, už kvůli oněm kolům z lehkých slitin, třebaže ne zrovna velkým. Tamtéž můžete spatřit i výsledek trochu jiných hrátek s konfigurátorem, kdy jsme bez větších problémů poskládali vůz za více než 1,2 milionu korun. Za tyto peníze můžete dostat dvoulitrový benzinový motor naladěném na 132 kW/180 koní, se kterým je standardně spárována sedmistupňová automatická převodovka DSG a pohon 4x4. Standardně přitom takové provedení ve výbavě Style vychází na 885 900 Kč, nicméně příplatky dokážou cenu posunout o pořádný kus výše.
S motorem 2,0 TSI tak byl spárován hnědý metalický lak Magnetic (16 900 Kč), 19palcová litá kola Sirius (11 000 Kč) či panoramatická střecha (32 000 Kč). Dovnitř se pak pro změnu nastěhoval Business paket Columbus s Phoneboxem (50 300 Kč), ventilace předních sedadel (58 000 Kč), třízónová klimatizace (7 000 Kč) či třetí řada sedadel (18 000 Kč).
Neopomněli jsme ovšem zaškrtnout ani adaptivní podvozek DCC včetně Driving Mode Select (25 000 Kč), monitoring jízdních pruhů, detekci vozů ve slepém úhlu a multifunkční kameru (20 000 Kč), stabilizaci přívěsu včetně parkovacího asistentu (27 000 Kč) a sklopného tažného zařízení (14 500 Kč) nebo třeba adaptivní tempomat (17 200 Kč).
Výsledkem je suma přesahující onu 1,2milionovou hranici, což ve výsledku není až tak hrozné, pokud si uvědomíme, že máme tu čest se sedmimístným SUV nabušeným výbavou od podlahy až po střechu. Po stránce jízdní dynamiky přitom takto osazený Kodiaq zvládne stovku za 7,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 206 km/h. Chcete-li si hrát sami, zvolte směr konfigurátor.









Takhle vypadá Škoda Kodiaq v základní verzi s motorem 1,4 TSI a cenou pod 700 tisíc Kč
A takhle Kodiaq osazený motorem 2,0 TSI a pohonem 4x4 za 1,2 milionu korun. Některé pohledy jsou zjevně nedokonalé, už třeba kvůli přítomnosti manuálu namísto automatu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva