Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.
O nové Tesle Model 3 bylo napsáno tolik článků, že měřeno na jejich počet jde možná o nejúspěšnější automobil všech dob. Aktuálně neuplyne pomalu ani den, aby se neobjevily nějaké nové informace, jež s tímto elektromobilem souvisí. Známe jej tedy skutečně už dokonale? Překvapivě nikoliv. Automobilka zatím zveřejnila data o dojezdu, akceleraci, nejvyšší rychlosti či hmotnosti a jejím rozložení, dosud ale nepadlo ani slovo o akumulátorech či výkonech motorů.
Teď můžeme odkrýt i tato „bílá místa na mapě“. Ukazují nám jej předběžné dokumenty americké agentury EPA, která se momentálně zabývá certifikací verze s prodlouženým dojezdem. Ta má dle odhadu značky urazit na jedno nabití 499 kilometrů, což je dokonce vyšší číslo než u Tesly Model S 75D. Té baterie o kapacitě 75 kWh mají vystačit na 417 km. Má tedy Model 3 kapacitu akumulátorů vyšší? Nebo je „jen” lehčí a aerodynamicky efektivnější?
Dost možná všechno z toho, i když Elon Musk dříve uvedl, že do novinky se více než 75 kWh nevměstná. Proto je překvapující, že EPA zmiňuje lithium-iontové baterie o 230 Ah a 350 V. To lze přepočítat na 80,5 kWh, což je vyšší kapacita, než o jaké šéf Tesly mluvil. Klamat tělem ovšem nemusel, velmi pravděpodobně jde totiž o nominální kapacitu baterií, nikoliv tu využitelnou - ta může být u verze s vyšším dojezdem právě oněch 75 kWh či ještě méně (původně se spekulovalo o 70 kWh).
Vyjma toho se z dokumentu EPA dozvídáme, že tentýž Model 3 dostal elektromotor s permanentním magnetem a výkonu 258 HP, což odpovídá 262 „evropským koním” (PS). S nimi má vůz zvládat akceleraci z klidu na 96 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. To jsou ale již opětovně data Tesly, během certifikace samozřejmě může být zjištěno něco jiného. Koneckonců, ani stávající parametry nejsou konečnými a mohou být ještě nepatrně pozměněny.
Jsme tedy zvědavi na finální výsledek měření EPA. Ten se ovšem zcela jistě bude týkat pouze verze s prodlouženým dojezdem, na standardní provedení přijde řada až někdy ke konci roku. Tesla dle harmonogramu odstartovala pouze výrobu varianty, která má zvládnout takřka pět set kilometrů na jeden zátah. Základ, u kterého půjde počítat se zhruba 354 km (zde jde již o odhad EPA, nikoliv Tesly), se začne vyrábět až v listopadu.
V mezičase, konkrétně v říjnu, Tesla začne dodávat vozy běžným zákazníkům, kteří nejsou nijak spojeni s automobilkou. Ukazuje se tedy, že ačkoliv výroba odstartovala na počátku července a značka nedávno s velkou pompou předala prvních třicet aut, ty mezi běžný lid rozhodně nezamíří. Místo toho budou spíše najíždět dodatečné testovací kilometry a Tesle umožní vychytat některé dětské nemoci. I tak ale počítáme s tím, že další „mouchy“ se objeví v následujících měsících.
Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak na jaře 2018 odstartuje výroba varianty se dvěma elektromotory a ke konci roku značka začne zásobovat i mimoamerické trhy. Prozatím ale jen ty, kde se jezdí vpravo - na verze s pravostranným řízením přijde řada až v roce 2019. Znovu ale musíme dodat, že vše závisí na mnoha okolnostech, z nichž jednou je financování. A právě proto Tesla dnes uvedla, že chystá další úpis dluhopisů.
Nové kolo má vynést zhruba 1,5 miliardy dolarů (cca 33,2 mld. Kč), což by již na rozjetí masové výroby v měřítku, s jakým Tesla nemá žádné zkušenosti, mělo vystačit. Na druhou stranu se tím zvyšuje riziko, jemuž značka čelí - žádný větší zádrhel si nesmí dovolit...
EPA zveřejnila první předběžné informace, jenž se týkají baterií či výkonu nové Tesly Model 3
Košatá zatím není ani fotogalerie vozu, snad nejvíce se zatím snažil jen americký magazín Motor Trend
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva