Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koncept Audi Q6 odhalen v nové verzi, jeho techniku použijí i nové A4, A8 a Q7
7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá evoluce studie ingolstadtské X6 se pyšní autopilotem, komunikačním rozhraním s okolím nebo větším spárováním s vaším mobilem.
S chystaným SUV-kupé Q6 nás německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku seznámila již v září na autosalonu ve Frankfurtu. Pro veletrh elektroniky CES v Las Vegas si ovšem Audi připravilo novou verzi konceptu e-tron Quattro, na jehož palubu se nastěhovala řada nových technologií. Ty se ovšem neobjeví pouze v produkční Q6 která by měla dorazit někdy v příštím roce, ale také v celé řadě dalších modelů značky od loni odhalených A4 a Q7 až po chystanou vlajkovou loď, novou A8.
Nač se tedy můžete těšit? V prvé řadě tu máme soubor systémů autonomního řízení sdružený pod názvem Piloted Driving. Aktuálně přitom vozy Audi nepotřebují řidiče na dálnicích, parkovištích a dopravních zácpách, do budoucna bychom se ovšem měli dočkat plnohodnotného autopilota. Vůz při jízdě vychází z dat řady senzorů, jenž monitorují jeho okolí. Tyto údaje míří do centrální jednotky zFAS, která z nich seskládá digitální obraz, na jehož základě dochází k autonomní činnosti řízení, řazení a brzdění.
Do budoucna by vůz měl profitovat také z databáze map HERE, kterou Audi koupilo společně s BMW a Mercedesem. Podle značky tak bude dosaženo dalších úspor v rámci spotřeby paliva a času potřebného ke zdolání trasy mezi body A a B. Mimo to má narůst i pohodlí a rovněž bezpečnost. V tomto ohledu ostatně má být vozům Audi nápomocna také technologie V2X, která bude v Evropě reagovat na dopravní značení a varování.
Výraznější měrou se systém projeví ve Spojených státech, kde lze počítat s napojením na počítačovou síť, která kontroluje semafory. Audi vám sice nezařídí „zelenou vlnu“, nicméně naznačí, jakou se máte pohybovat rychlostí, abyste na křižovatkách zbytečně nečekali. Tato technologie má být k dostání během příštího roku, již v následujících měsících však Audi osadí modely A4 a Q7 speciální e-SIM kartou, která počítá s celoevropským roamingem.
S chytrými telefony se dále kalkuluje při dálkovém ovládání vozu, kdy budete moci kupříkladu odemknout či zamknout dveře, spustit klimatizaci nebo ověřit aktuální stav. Dále můžete sledovat dobu, po kterou máte zaplacené parkování, přičemž modely e-tron umožní také dálkové dobíjení. Všechny tyto funkce bude možné ovládat také skrze chytré hodinky, zatímco skrze vůz můžete operovat s databází jmen či hudebním archivem obsaženým v telefonu.
Automobilka rovněž zapracovala na připojení k internetu, kdy skrze modul LTE/UMTS lze stahovat data rychlostí až 100 Mbit/s. V případě platformy MIB2+ určené palubnímu systému se pak rychlost navyšuje dokonce až na 300 Mbit/s. Audi přitom počítá se službami typu Google Earth či Street View, přičemž veškeré informace se objeví na nových displejích z organických diod. Chybět přitom nebude lepší odezva dotykového displeje či hlasové ovládání.
Kromě toho Audi v Las Vegas představilo také technologii Virtual Reality, která je de facto virtuálním showroomem a umožňuje zákazníkům vyzkoušet ve třídimenzionálním režimu jakýkoliv vůz z nabídky značky, a to včetně zvukových efektů a všech obsažených systémů. V neposlední řadě pak můžeme zmínit systém Fit Driver, který má napomoci řidičům vystoupit z vozů v lepší kondici, než v jaké do nich nastupovali.
Dosaženo toho bude za pomoci náramku či chytrých hodinek, jež měří srdeční tep či teplotu kůže a porovnávají je s řidičským stylem, aktuálním počasím nebo dopravními informacemi. Na základě výstupních dat pak bude nastaven režim, který by měl posádce navýšit komfort, vitalizovat její životní funkce a zároveň jí také chránit. Asi proto není překvapením, že i tento systém je součástí autonomního řízení.
Audi dodává, že veškerá zjištěná data budou důsledně ochráněna, aby nedošlo k jejich zneužití. Tím nám ovšem prezentace čtyř kruhů končí, pročež jen připomeneme, že koncept e-tron Quattro dostal do vínku trojici elektromotorů o souhrnném výkonu 503 koní, který míří na všechna čtyři kola. Za optimálních podmínek by přitom vůz měl zvládnout urazit 500 km mezi nabitím.
Audi odhalilo v Las Vegas nejen novou verzi konceptu e-tron Quattro...
...ale jako první automobilka na světě také virtuální showroom
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch