Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kombík Porsche je realitou, Panamera Sport Turismo pobere 1 390 litrů a 550 koní
2.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktická novinka nenabízí jen velký zavazadelník a spoustu výkonu, ale též prostor pro tři cestující vzadu a první adaptivní střešní spoiler v segmentu.
Ženevský stánek značky z Zuffenhausenu bude letos nejspíše praskat ve švech. Hlavní zájem asi bude poutat facelift modelu 911 GT3, jemuž budou sekundovat další dva vozy kategorie Gran Turismo. Zcela jistý je i debut nejvýkonnějšího derivátu současnosti, tedy Panamery Turbo S E-Hybrid. Tento liftback podpoří další karosářská varianta, a sice Panamera Sport Turismo, která vychází z konceptu, který se poprvé ukázal v roce 2012.
Novinka bude k dispozici ve verzích Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo, přičemž všechny se oproti liftbacku liší od středového sloupku směrem dozadu. Jestli ji budete říkat kombi, shooting brake nebo ještě jinak, záleží na vás, fakta jsou ale jasná: délka 5 049 milimetrů zůstává vůči méně praktickému sourozenci nezměněna, stejně jako šířka 1 937 mm a rozvor 2 950 mm. Jen výška narostla o pět milimetrů na 1 428 mm.
Panamera Sport Turismo je vůbec prvním zástupcem této linie, který dokáže vzadu ubytovat hned tři osoby. Porsche ovšem dodává, že jde spíše o koncepci 2+1 dělenou v poměru 40:20:40, neboť krajní sedadla jsou stylizována jako samostatná s důrazem na komfort cestujících. Za příplatek budou nabízena dvě zcela individuální křesla s elektrickým ovládáním.
Spolu s prostorem pro cestující narostl i zavazadelník, do kterého naložíte 520 litrů (v případě verze Panamera 4 E-Hybrid jen 425 l), tedy o dvacet více než u liftbacku. Jeho velikost může být sklopením zadních sedadel zvětšena na 1 390 l (resp. 1 295 l). Víko zavazadelníku je přitom již standardně ovládáno elektricky, přičemž nákladová hrana se nachází pouze 628 mm nad zemí.
Na zádi ale ještě chvíli zůstaneme, Panamera Sport Turismo totiž jako první vůz segmentu nabízí adaptivní střešní spoiler, který v závislosti na jízdních podmínkách a jízdním režimu může zaujmout tři polohy a generovat tak až 50 kilogramů dodatečného přítlaku na zadní nápravu. V rychlostech do 170 km/h zůstává kvůli snížení odporu a zlepšení spotřeby schován v úhlu -7 stupňů .
Jakmile ovšem danou metu překročíte, spoiler se ustálí v poloze Performance, tedy v úhlu jednoho stupně, kdy navyšuje stabilitu. Při aktivaci režimů Sport a Sport Plus pak křídlo dané nastavení zaujme již po překročení rychlosti 90 km/h. Pokud ovšem máte otevřené panoramatické okno, přesune se křídlo do úhlu 26 stupňů, aby tak byl zredukován větrný hluk.
Tím jsou rozdíly vůči již prodávané variantě u konce, nabídkou motoů Panamera Sport Turismo plně kopíruje liftback. Výkony tedy pokrývá škálu od 330 do 550 koní, přičemž ceny na německém trhu startují na 97 557 EUR (cca 2 636 500 Kč) za verzi Panamera 4 Sport Turismo a vrcholí sumou 158 604 EUR (4 286 000 Kč), která vám přihraje Turbo.
Dodat pak jen můžeme, že živý debut proběhne příští týden v Ženevě, objednávkové knihy se ovšem rozevírají již nyní. První exempláře k evropským zákazníkům dorazí až 7. října, na ostatních trzích si fanoušci budou muset počkat ještě o další měsíc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Porsche Panamera Sport Turismo se pyšní nejen zavazadelníkem o objemu až 1 390 litrů či třemi sedadly vzadu, ale také adaptivním střešním spoilerem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva