Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h
18.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Jak se chová 2 000 Nm na sněhu? U Regery kultivovaně, i tak ale prý protočí kola i ve 280. A má spoustu zajímavých detailů.
Koenigsegg Regera, nejnovější projekt této švédské automobilky, má své fanoušky, ale spousta lidí také může mít obavu, jak bude vůz fungovat. Je to hybrid, který nemá převodovku, jak ji chápeme v současnosti, a to ani skříň CVT - je vybaven hydraulickou spojkou, která funguje podobně jako v mnohatisícikoňových dragsterech. Na rozdíl od nich ale umožňuje také imitaci rychlostních stupňů. Detailněji jsme se na ni podívali již dříve.
Novinkou budiž půlhodinové video, na kterém Christian von Koenigsegg vzal na projížďku videobloggera Tima Burtona známého spíše jako Shmee150. Tentokrát je video natáčeno ve dne a dozvídáme se více než před pár dny, kdy jsme vůz viděli jen zevnitř a za tmy. A hned ze začátku vide si člověk všimne hromového zvuku vozu na volnoběh.
Za ten je pochopitelně zodpovědný pětilitrový osmiválec. Pozoruhodné budiž, že výfuk není ta chromovaná věc uprostřed, to je výstup chlazení elektrického pohonného ústrojí, normální výfuk ústí nad difuzorem na stranách. A všimněte si také podivného loga Koenigsegg nahoře uprostřed, které údajně v budoucnosti bude brzdovým světlem.
Když se člověk rozjede a jede pomalu, vůz jede v podstatě jen na elektřinu. Otáčky V8 rostou, protože vyrábí elektřinu pomocí elektromotoru na klikové hřídeli pro elektromotory u kol. Hydraulická spojka umožňuje prokluz, takže motor v tuhle chvíli nezabírá přímo na kola. Kdy také vůbec není spojen s koly, je zpátečka, o tu se starají čistě elektromotory.
Imitace převodů není v tuto chvíli aktivní, tu aktivujete buď zatažením za pravé pádlo pod volantem, nebo seznámením plynového pedálu s podlahou. Vůz si umí zvolit nejlepší otáčky pro danou rychlost a způsob jízdy sám, podobně jako u CVT, ale imitací stupňů mu můžete otáčky trochu víc určit, dostat se do pásma, kdy má lepší odezvu. Anebo „jen” ho ovládat lépe tak, abyste v zatáčkách nebo i kdykoliv jindy věděli, co motor udělá, když šlápnete na plyn. Levé pádlo zatím nedělá nic, v budoucnu má zesilovat účinek dobíjení baterií při uvolnění plynu, takže bude de facto i brzdit vůz. A také se pádla používají k volbě mezi Park, Reverse a Drive, tedy režimy automatické převodovky, v tomto případě spíše „převodovky”.
Pozoruhodný je také infotainmentový systém v interiéru, který samozřejmě bude podporovat Apple CarPlay i Android Auto. Dotyková obrazovka je skleněná, ale není to kapacitní displej jako u smartphonu, má infračervenou vrstvu, která určuje, kde se ho dotknete. Takže se můžete dotknout čímkoliv, jak Christian von Koenigsegg demonstruje na videu. A palubní systém bude dostávat aktualizace po internetu podobně jako u značky Tesla.
Pochopitelně, nejvíc řekne video, které má půl hodiny a ani minuta z něj není nudná, zejména pokud vás fascinuje Regera a máte rádi videa autora Shmee150. Pokud druhou podmínku neplníte, stačí přeskočit první a poslední minutu, o většinu spektáklu se postará vůz sám...
Koenigsegg Regera na videu od Shmee150 ukáže drifty na sněhu i schované plnicí hrdlo nádrže
Zdroj: Shmee150@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva