Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédský hybrid dostal do vínku unikátní systém KDD, který nakonec umí řazení aspoň simulovat.
Koenigsegg Regera na první pohled příliš nevybočuje ze soudobých trendů, které staví na sportovní piedestal hybridní pohonná ústrojí. Ve srovnání se „Svatou trojicí“ je ovšem švédský zástupce kategorie hypersportů přeci jen odlišný. Na mysli přitom nemáme ani tak svérázný systém Autoskin, skrze který můžete prakticky veškeré panely karoserie ovládat na dálku, nýbrž absenci klasické převodovky. Místo toho Regera používá technologii KDD (Koenigsegg Direct Drive), která ji tak trochu přibližuje k dragsterům.
Funkčnost systému, který musí přenést až 1 500 koní (motory vozu dohromady „složí” až 1 822 koní, ale jejich vrcholy se nescházejí, takže celkový maximální výkon činí „jen” 1 500 koní) a 2 000 Nm točivého momentu, jsme si po teoretické stránce vysvětlili již dříve, nyní tu ovšem máme jeho praktické přiblížení. To nám přináší Steven Wade, který má na starostí firemní PR a byl se ve voze projet se šéfem automobilky Christianem von Koenigseggem. Na svůj iPhone přitom natočil šest minut jízdních záběrů, které doplňuje vcelku zajímavý komentář. Dozvídáme se totiž kupříkladu, že Regera dokáže i přes absenci převodovky - automatické či manuální - řadit.
„Pro ty, kteří si myslí, že potřebují starosvětský pocit ze změny rychlostních stupňů, jsme vyrobili jistou formu elektronické spojky, která simuluje obdobu kickdownu při řazení. Řidič se ovšem budou muset znovu naučit, jak řídit, neboť v zatáčkách nebudou mít k dispozici ukazatel aktuálního zařazeného stupně,“ vysvětluje princip systému KDD Wade. My dodáme, že jednoduše stačí použít pádlo pod volantem a Regera rázem jakoby podřadí a nabídne vyšší otáčky a tedy promptnější odezvu motoru.
V daný moment zároveň dojde k jistým modifikacím přístrojového štítu, kde se „ručička tachometru pohybuje okolo ciferníku souběžně s otáčkami stejně jako v každém jiném autě. Jakmile ovšem sešlápnete plynový pedál, je větší a tlustší, aby vám naznačila, že využíváte více dostupného výkonu. Myslím, že je to brilantní interaktivní grafika, díky které pár našich klientů dostane pokuty za rychlost. Jezděte proto opatrně,“ dodává Wade.
Dále rovněž naznačuje, že jeho slova bychom neměli ihned shodit ze stolu jako zaujatá. „Šance jet v Koenigseggu je pro mne v podstatě stejně nová jako pro vás. Není to tak, že bychom jako zaměstnanci jezdili našimi vozy každý den. Ve skutečnosti se většina z nás sotva vůbec zvládla uvnitř jen posadit.“ Svezení v modelu Regera je navíc ještě vzácnější, neboť vůz ještě není zcela hotov a Švédové k jeho finalizaci prý potřebují ještě dost času, možná až dva roky.
Tento fakt je patrný již ze zmiňovaného přístrojového štítu, kde se aktuálně objevují informace, které jinak zákazníci neuvidí. Doladit potřebuje i multimediální systém na středové konzoli, který počítá kupříkladu s integrací rozhrání Apple CarPlay. To ovšem nezabránilo klientele v rozebrání čtvrtiny produkce, neboť podle Wadea bylo 20 exemplářů prodáno „hned ve chvíli, kdy byl v roce 2015 vůz představen“.
Aktuálně je tedy k dispozici ještě 60 vozů, přičemž nové video by mělo trochu popostrčit dosud nerozhodnuté zájemce k akceptaci ohromující cenovky. Pokud se přitom divíte, že na tachometru se neobjevují trojciferná čísla s trojkou či čtyřkou na začátku, pak jen dodáme, že Regera je stále jen prototyp. A přes jeden z elektromotorů usazených vpředu je to pořád zadokolka, takže při teplotách pod bodem mrazu byla opatrnost byla na místě...



Technika Regery je pozoruhodná věc
Starší záběry Koenigseggu Regera, na novém videu jej uvidíte jen zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry