Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Hybridní stíhačka chce vládnout světu superaut. Může se jí to povést, zrychlení 150-250 km/h zvládne za neskutečné 3,2 sekundy.
V posledních několika málo dnech rozvířily celý motoristický svět debaty o tom, zda je rychlejší Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder. Tedy, ne že by to někoho nenapadlo již ve chvíli, kdy byl oznámen příchod těchto hybridních supersportů. Nicméně nově do dění zasáhl britský motoristický pořad Top Gear, který prozatím nezvládl zrealizovat srovnávací test kvůli námitkám britské a italské značky. Posléze jsme sice mohli poinformovat o tom, že nakonec „svatá trojice“ zřejmě porovnána bude, vítěz ale ve světle stávajících aktualit možná již nikoho zajímat nebude. A když už, tak pak jen kvůli dalšímu srovnávacímu testu.
Pokud nevíte, kam výše zmíněnými řádky míříme, pak vás rovnou zavedeme na výstaviště Palexpo, kde aktuálně debutuje Koenigsegg Regera. Již název této novinky přitom naznačuje, že Ferrari, McLaren a Porsche jsou pomalu minulostí, neboť ve švédštině znamená také „nadvláda“. Dále automobilka dodává, že v současné době rychleji akcelerující a výkonnější vůz na světě nenajdete. Novinku pak sice netituluje jako limitovanou edici, vyrobeno však má být jen 80 kusů. I přesto ale byla továrna značky přestavěna, aby Regera mohla být montována souběžně s Koenigseggem Agera.
Zázemí ale již opusťme a vypravme se zejména do motorového prostoru, který doznal mnoha novinek. Nadále tu tedy najdeme pětilitrový osmiválec twin-turbo se suchou olejovou vanou, který při spalování běžného benzinu produkuje 1 100 koní. Nově je však spřažen hned se třemi elektromotory YASA, z nichž po jednom najdeme u každého zadního kola (zde produkují 2x260 Nm), zatímco třetí o točivém momentu 300 Nm je součástí hnací hřídele a stará se o vektorování točivého momentu, regenerativní brzdění i nastartování spalovací jednotky.
Jejich přítomnost je opravdu překvapivá, neboť zakladatel automobilky Christian von Koenigsegg považoval elektromotory vždy za naprosté zlo, které nikdy nemělo překročit hranice bývalé vojenské základny, kde značka sídlí. Nicméně hybridní technika, jíž Regera užívá, je oproti známým systémům výrazně odlišná, je lehčí a méně komplikovaná. Koneckonců, posoudit to můžete sami při pohledu na paket baterií o kapacitě 9,27 kWh, které váží 115 kg a zabírají 67 litrů prostoru.
Souběžně s tím dorazila také zcela nová převodovka KDD (Koenigsegg Direct Drive) vážící pouhých 88 kg, která byla ve spolupráci s Mate Rimacem a jeho týmem navržena tak, aby zredukovala veškeré třecí či tepelné ztráty a zaručila bezproblémovou dodávku výkon na zadní kola. Asi by nás proto nemělo překvapit, že skrze ni mohou baterie absorbovat přes 150 kW/204 koní při regenerativním brzdění. Během akcelerace naopak na zadní nápravu míří až 500 kW/680 koní.
Celý paket je pečlivě monitorován kvůli napětí, životnosti i teplotě, přičemž usazen je v hliníkovém pouzdru, které má zaručit bezpečnost a stabilitu. Samotné baterie pak najdeme v centrálním tunelu karbon-aramidového šasí, zatímco zdířka pro dobíjení byla usazena doprostřed zádě za odklopnou registrační značku. Čistě na elektřinu má přitom Regera zvládnout porci 35 až 50 kilometrů, vás ale dozajista zajímají trochu jiná čísla.
Tak tedy, novinka Koenigseggu se pyšní kumulovaným výkonem 1 500 koní a točivým momentem 2 000 Nm, což je opravdu enormní porce. Zrychlení z klidu na stovku se tak zjevně odehraje během mrknutí oka a nejvyšší rychlosti nejspíše nikdo nedosáhne, neboť Švédové dané hodnoty ani nepublikovali. Pouze uvádějí, že pružné zrychlení 150-250 km/h se odehraje za 3,2 sekundy a při akceleraci z klidu na čtyřstovku potřebuje Regera méně než 20 sekund.
Pokud byste přitom toužili po srovnání s jedním ze členů oné „svaté trojice“, pak vězte, že Ferrari LaFerrari zvládne sprint 0-300 km/h za 15 sekund. Minimálně v přímém směru tedy bude švédská stíhačka citelně rychlejší, k čemuž jí napomáhá i nízká hmotnost. V suchém stavu totiž na vahách vykáže 1 420 kg, po dolití všech náplní a usazení řidiče pak můžeme počítat s 1 628 kilogramy, což taktéž není žádná enormní suma, zvláště v porovnání s Porsche 918 Spyder.
Kromě výše zmíněné převodovky a baterií napomáhá Koenigseggu Regera k tak nízkému číslu také unikátní titanový výfuk, který navrhl zakladatel značky, ale o jehož produkci se stará Akrapovič. Mimo to pak můžeme zmínit ještě trakční a stabilizační kontrolu, jež počítá se třemi různými režimy (mokro, normální a okruhový), či plně robotizovanou karoserii, kdy otevírání dveří, kapot a zdířky pro dobíjení či nastavení křídla je možné skrze aplikaci na dálku.
Uvnitř je možné počítat s připojením 3G, audio aparaturou, jejíž součástí je systém Apple CarPlay, nebo odlehčenými sedadly s karbonovou skořepinou, která můžete elektronicky nastavit v šesti směrech. Dodat pak můžeme ještě tolik, že motor dostal aktivní úchyty, které přispívají k menší hlučnosti v kabině. Kromě toho se Regera pyšní celosvětovou homologací, díky čemuž může vyrazit za zákazníky i do Spojených států.
Otázka ceny na přetřes nepřišla, o nic lidového se ale rozhodně jednat nebude. Spíše byste měli počítat minimálně s nějakými dvěma miliony Eur (cca 55 milionů korun), což ale v kontextu s výše zmíněnými výkony a cenami konkurentu není až tak enormní suma, jak se může na první pohled zdát.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.












Koenigsegg Regera představil v Ženevě i své unikátní dobíjení
Koenigsegg Regera je vozem, ze kterého Ferrari, McLaren a Porsche nebudou mít velkou radost. S výkonem 1 500 koní totiž pokoří metu 400 km/h za méně než 20 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva