Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Hybridní stíhačka chce vládnout světu superaut. Může se jí to povést, zrychlení 150-250 km/h zvládne za neskutečné 3,2 sekundy.
V posledních několika málo dnech rozvířily celý motoristický svět debaty o tom, zda je rychlejší Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder. Tedy, ne že by to někoho nenapadlo již ve chvíli, kdy byl oznámen příchod těchto hybridních supersportů. Nicméně nově do dění zasáhl britský motoristický pořad Top Gear, který prozatím nezvládl zrealizovat srovnávací test kvůli námitkám britské a italské značky. Posléze jsme sice mohli poinformovat o tom, že nakonec „svatá trojice“ zřejmě porovnána bude, vítěz ale ve světle stávajících aktualit možná již nikoho zajímat nebude. A když už, tak pak jen kvůli dalšímu srovnávacímu testu.
Pokud nevíte, kam výše zmíněnými řádky míříme, pak vás rovnou zavedeme na výstaviště Palexpo, kde aktuálně debutuje Koenigsegg Regera. Již název této novinky přitom naznačuje, že Ferrari, McLaren a Porsche jsou pomalu minulostí, neboť ve švédštině znamená také „nadvláda“. Dále automobilka dodává, že v současné době rychleji akcelerující a výkonnější vůz na světě nenajdete. Novinku pak sice netituluje jako limitovanou edici, vyrobeno však má být jen 80 kusů. I přesto ale byla továrna značky přestavěna, aby Regera mohla být montována souběžně s Koenigseggem Agera.
Zázemí ale již opusťme a vypravme se zejména do motorového prostoru, který doznal mnoha novinek. Nadále tu tedy najdeme pětilitrový osmiválec twin-turbo se suchou olejovou vanou, který při spalování běžného benzinu produkuje 1 100 koní. Nově je však spřažen hned se třemi elektromotory YASA, z nichž po jednom najdeme u každého zadního kola (zde produkují 2x260 Nm), zatímco třetí o točivém momentu 300 Nm je součástí hnací hřídele a stará se o vektorování točivého momentu, regenerativní brzdění i nastartování spalovací jednotky.
Jejich přítomnost je opravdu překvapivá, neboť zakladatel automobilky Christian von Koenigsegg považoval elektromotory vždy za naprosté zlo, které nikdy nemělo překročit hranice bývalé vojenské základny, kde značka sídlí. Nicméně hybridní technika, jíž Regera užívá, je oproti známým systémům výrazně odlišná, je lehčí a méně komplikovaná. Koneckonců, posoudit to můžete sami při pohledu na paket baterií o kapacitě 9,27 kWh, které váží 115 kg a zabírají 67 litrů prostoru.
Souběžně s tím dorazila také zcela nová převodovka KDD (Koenigsegg Direct Drive) vážící pouhých 88 kg, která byla ve spolupráci s Mate Rimacem a jeho týmem navržena tak, aby zredukovala veškeré třecí či tepelné ztráty a zaručila bezproblémovou dodávku výkon na zadní kola. Asi by nás proto nemělo překvapit, že skrze ni mohou baterie absorbovat přes 150 kW/204 koní při regenerativním brzdění. Během akcelerace naopak na zadní nápravu míří až 500 kW/680 koní.
Celý paket je pečlivě monitorován kvůli napětí, životnosti i teplotě, přičemž usazen je v hliníkovém pouzdru, které má zaručit bezpečnost a stabilitu. Samotné baterie pak najdeme v centrálním tunelu karbon-aramidového šasí, zatímco zdířka pro dobíjení byla usazena doprostřed zádě za odklopnou registrační značku. Čistě na elektřinu má přitom Regera zvládnout porci 35 až 50 kilometrů, vás ale dozajista zajímají trochu jiná čísla.
Tak tedy, novinka Koenigseggu se pyšní kumulovaným výkonem 1 500 koní a točivým momentem 2 000 Nm, což je opravdu enormní porce. Zrychlení z klidu na stovku se tak zjevně odehraje během mrknutí oka a nejvyšší rychlosti nejspíše nikdo nedosáhne, neboť Švédové dané hodnoty ani nepublikovali. Pouze uvádějí, že pružné zrychlení 150-250 km/h se odehraje za 3,2 sekundy a při akceleraci z klidu na čtyřstovku potřebuje Regera méně než 20 sekund.
Pokud byste přitom toužili po srovnání s jedním ze členů oné „svaté trojice“, pak vězte, že Ferrari LaFerrari zvládne sprint 0-300 km/h za 15 sekund. Minimálně v přímém směru tedy bude švédská stíhačka citelně rychlejší, k čemuž jí napomáhá i nízká hmotnost. V suchém stavu totiž na vahách vykáže 1 420 kg, po dolití všech náplní a usazení řidiče pak můžeme počítat s 1 628 kilogramy, což taktéž není žádná enormní suma, zvláště v porovnání s Porsche 918 Spyder.
Kromě výše zmíněné převodovky a baterií napomáhá Koenigseggu Regera k tak nízkému číslu také unikátní titanový výfuk, který navrhl zakladatel značky, ale o jehož produkci se stará Akrapovič. Mimo to pak můžeme zmínit ještě trakční a stabilizační kontrolu, jež počítá se třemi různými režimy (mokro, normální a okruhový), či plně robotizovanou karoserii, kdy otevírání dveří, kapot a zdířky pro dobíjení či nastavení křídla je možné skrze aplikaci na dálku.
Uvnitř je možné počítat s připojením 3G, audio aparaturou, jejíž součástí je systém Apple CarPlay, nebo odlehčenými sedadly s karbonovou skořepinou, která můžete elektronicky nastavit v šesti směrech. Dodat pak můžeme ještě tolik, že motor dostal aktivní úchyty, které přispívají k menší hlučnosti v kabině. Kromě toho se Regera pyšní celosvětovou homologací, díky čemuž může vyrazit za zákazníky i do Spojených států.
Otázka ceny na přetřes nepřišla, o nic lidového se ale rozhodně jednat nebude. Spíše byste měli počítat minimálně s nějakými dvěma miliony Eur (cca 55 milionů korun), což ale v kontextu s výše zmíněnými výkony a cenami konkurentu není až tak enormní suma, jak se může na první pohled zdát.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koenigsegg Regera představil v Ženevě i své unikátní dobíjení
Koenigsegg Regera je vozem, ze kterého Ferrari, McLaren a Porsche nebudou mít velkou radost. S výkonem 1 500 koní totiž pokoří metu 400 km/h za méně než 20 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva