Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s

(+ živé foto) Hybridní stíhačka chce vládnout světu superaut. Může se jí to povést, zrychlení 150-250 km/h zvládne za neskutečné 3,2 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s

3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Hybridní stíhačka chce vládnout světu superaut. Může se jí to povést, zrychlení 150-250 km/h zvládne za neskutečné 3,2 sekundy.

V posledních několika málo dnech rozvířily celý motoristický svět debaty o tom, zda je rychlejší Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder. Tedy, ne že by to někoho nenapadlo již ve chvíli, kdy byl oznámen příchod těchto hybridních supersportů. Nicméně nově do dění zasáhl britský motoristický pořad Top Gear, který prozatím nezvládl zrealizovat srovnávací test kvůli námitkám britské a italské značky. Posléze jsme sice mohli poinformovat o tom, že nakonec „svatá trojice“ zřejmě porovnána bude, vítěz ale ve světle stávajících aktualit možná již nikoho zajímat nebude. A když už, tak pak jen kvůli dalšímu srovnávacímu testu.

Pokud nevíte, kam výše zmíněnými řádky míříme, pak vás rovnou zavedeme na výstaviště Palexpo, kde aktuálně debutuje Koenigsegg Regera. Již název této novinky přitom naznačuje, že Ferrari, McLaren a Porsche jsou pomalu minulostí, neboť ve švédštině znamená také „nadvláda“. Dále automobilka dodává, že v současné době rychleji akcelerující a výkonnější vůz na světě nenajdete. Novinku pak sice netituluje jako limitovanou edici, vyrobeno však má být jen 80 kusů. I přesto ale byla továrna značky přestavěna, aby Regera mohla být montována souběžně s Koenigseggem Agera.

Zázemí ale již opusťme a vypravme se zejména do motorového prostoru, který doznal mnoha novinek. Nadále tu tedy najdeme pětilitrový osmiválec twin-turbo se suchou olejovou vanou, který při spalování běžného benzinu produkuje 1 100 koní. Nově je však spřažen hned se třemi elektromotory YASA, z nichž po jednom najdeme u každého zadního kola (zde produkují 2x260 Nm), zatímco třetí o točivém momentu 300 Nm je součástí hnací hřídele a stará se o vektorování točivého momentu, regenerativní brzdění i nastartování spalovací jednotky.

Jejich přítomnost je opravdu překvapivá, neboť zakladatel automobilky Christian von Koenigsegg považoval elektromotory vždy za naprosté zlo, které nikdy nemělo překročit hranice bývalé vojenské základny, kde značka sídlí. Nicméně hybridní technika, jíž Regera užívá, je oproti známým systémům výrazně odlišná, je lehčí a méně komplikovaná. Koneckonců, posoudit to můžete sami při pohledu na paket baterií o kapacitě 9,27 kWh, které váží 115 kg a zabírají 67 litrů prostoru.

Souběžně s tím dorazila také zcela nová převodovka KDD (Koenigsegg Direct Drive) vážící pouhých 88 kg, která byla ve spolupráci s Mate Rimacem a jeho týmem navržena tak, aby zredukovala veškeré třecí či tepelné ztráty a zaručila bezproblémovou dodávku výkon na zadní kola. Asi by nás proto nemělo překvapit, že skrze ni mohou baterie absorbovat přes 150 kW/204 koní při regenerativním brzdění. Během akcelerace naopak na zadní nápravu míří až 500 kW/680 koní.

Celý paket je pečlivě monitorován kvůli napětí, životnosti i teplotě, přičemž usazen je v hliníkovém pouzdru, které má zaručit bezpečnost a stabilitu. Samotné baterie pak najdeme v centrálním tunelu karbon-aramidového šasí, zatímco zdířka pro dobíjení byla usazena doprostřed zádě za odklopnou registrační značku. Čistě na elektřinu má přitom Regera zvládnout porci 35 až 50 kilometrů, vás ale dozajista zajímají trochu jiná čísla.

Tak tedy, novinka Koenigseggu se pyšní kumulovaným výkonem 1 500 koní a točivým momentem 2 000 Nm, což je opravdu enormní porce. Zrychlení z klidu na stovku se tak zjevně odehraje během mrknutí oka a nejvyšší rychlosti nejspíše nikdo nedosáhne, neboť Švédové dané hodnoty ani nepublikovali. Pouze uvádějí, že pružné zrychlení 150-250 km/h se odehraje za 3,2 sekundy a při akceleraci z klidu na čtyřstovku potřebuje Regera méně než 20 sekund.

Pokud byste přitom toužili po srovnání s jedním ze členů oné „svaté trojice“, pak vězte, že Ferrari LaFerrari zvládne sprint 0-300 km/h za 15 sekund. Minimálně v přímém směru tedy bude švédská stíhačka citelně rychlejší, k čemuž jí napomáhá i nízká hmotnost. V suchém stavu totiž na vahách vykáže 1 420 kg, po dolití všech náplní a usazení řidiče pak můžeme počítat s 1 628 kilogramy, což taktéž není žádná enormní suma, zvláště v porovnání s Porsche 918 Spyder.

Kromě výše zmíněné převodovky a baterií napomáhá Koenigseggu Regera k tak nízkému číslu také unikátní titanový výfuk, který navrhl zakladatel značky, ale o jehož produkci se stará Akrapovič. Mimo to pak můžeme zmínit ještě trakční a stabilizační kontrolu, jež počítá se třemi různými režimy (mokro, normální a okruhový), či plně robotizovanou karoserii, kdy otevírání dveří, kapot a zdířky pro dobíjení či nastavení křídla je možné skrze aplikaci na dálku.

Uvnitř je možné počítat s připojením 3G, audio aparaturou, jejíž součástí je systém Apple CarPlay, nebo odlehčenými sedadly s karbonovou skořepinou, která můžete elektronicky nastavit v šesti směrech. Dodat pak můžeme ještě tolik, že motor dostal aktivní úchyty, které přispívají k menší hlučnosti v kabině. Kromě toho se Regera pyšní celosvětovou homologací, díky čemuž může vyrazit za zákazníky i do Spojených států.

Otázka ceny na přetřes nepřišla, o nic lidového se ale rozhodně jednat nebude. Spíše byste měli počítat minimálně s nějakými dvěma miliony Eur (cca 55 milionů korun), což ale v kontextu s výše zmíněnými výkony a cenami konkurentu není až tak enormní suma, jak se může na první pohled zdát.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 1 - Koenigsegg Regera zive 01Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 2 - Koenigsegg Regera zive 02Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 3 - Koenigsegg Regera zive 03Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 4 - Koenigsegg Regera zive 04Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 5 - Koenigsegg Regera zive 05Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 6 - Koenigsegg Regera zive 06Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 7 - Koenigsegg Regera zive 07Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 8 - Koenigsegg Regera zive 08Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 9 - Koenigsegg Regera zive 09Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 10 - Koenigsegg Regera zive 10Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 11 - Koenigsegg Regera zive 11Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 12 - Koenigsegg Regera zive 12
Koenigsegg Regera představil v Ženevě i své unikátní dobíjení

Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 13 - Koenigsegg Regera prvni sada 01Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 14 - Koenigsegg Regera prvni sada 02Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 15 - Koenigsegg Regera prvni sada 03Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 16 - Koenigsegg Regera prvni sada 04Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 17 - Koenigsegg Regera prvni sada 05Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 18 - Koenigsegg Regera prvni sada 06Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 19 - Koenigsegg Regera prvni sada 07Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 20 - Koenigsegg Regera prvni sada 08Koenigsegg Regera je venku, s 1 500 koňmi dá 400 km/h pod 20 s - 21 - Koenigsegg Regera prvni sada 09
Koenigsegg Regera je vozem, ze kterého Ferrari, McLaren a Porsche nebudou mít velkou radost. S výkonem 1 500 koní totiž pokoří metu 400 km/h za méně než 20 sekund

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.