Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bouře ze Skandinávie přichází. Pětilitrový osmiválec, 1 341 koní, 1 341 kilogramů, maximálka 440 km/h a zastavení ze 400 km/h za 10 s.
Koenigsegg už déle nebude držet novinku v tajnosti pod pokličkou, jelikož včera došlo k celkem zásadnímu úniku fotografií přímo z továrny. Přibyly k tomu ještě věrohodné informace, které napověděly ledacos o tom, jaká bude finální technická specifikace. A teď ho tady máme, můžeme vám sdělit všechny oficiální informace.
One:1 je podle oficiálních údajů výrobce nejrychlejším produkčním vozem planety Země. Podle udávané maximální rychlosti 440 km/h zřejmě při oficiálním měření bude schopen překonat nejen Veyron Super Sport od Bugatti, ale také jeho nedávného přemožitele z Ameriky, kterým je Hennessey Venom GT. Koenigsegg však „letí“ ještě dále, neboť zrychlení z klidu na čtyřstovku zvládá za pouhých 20 sekund, což se dá přirovnat k velmi výkonnému katapultu.
Tohle nové megaauto, jak mu výrobce přezdívá, bude exhibovat na výstavišti ženevského autosalonu a nabízí skoro megawatt výkonu. Konkrétně se bavíme o hliníkovém motoru V8, který má pět litrů a dvě obrovská turbodmychadla, přičemž jeho výkon dosahuje závratných 1 341 koní (986 kW) a maximální točivý moment 1 371 Nm (při šesti tisících otáčkách). Ať už to bude v reálném světě fungovat jakkoliv, jízda se bude podobat spíše výletu do divokého Matrixu. Už podle názvu One:1 je poměr výkonu v koních a hmotnosti v kilogramech přesně jedna ku jedné.
Výkon je na zadní karbonové dvacítky přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a na zadní nápravě trůní elektronicky ovládaný diferenciál, který si bude muset poradit se všemi těmi newtometry. Aby jich snad nebylo málo, od zhruba 3 800 do omezovače v 8 000 otáčkách neklesá točivý moment pod 1 200 Nm, výkon hezky graduje kolem 7 500 otáček a na 800 kW je už při dosažení 6 700 otáček. Masakr, který jen těžko někdo využije.
Vůz zrychluje z klidového stavu na 400 km/h během 20 sekund, což si vlastně vůbec neumíme představit. Z této rychlosti ale zvládne za poloviční čas také zabrzdit. V disciplíně 0-400-0 km/h by se tedy umístil na prvním místě s časem zhruba půl minuty. Pro další obdivování brzdové soustavy dodáme, že z „trapné“ stovky zabrzdí na 28 metrech. Ta sestává ze šestipístků a 397milimetrových keramických kotoučů vpředu a čtyřpístků, respektive 380milimetrových kotoučů vzadu. Hádáme, že pochází z modelu Agera R, v němž si celý vůz vzal základ.
V továrně musel Christian von Koenigsegg také upravit řádně zadní zavěšení (triplex) s aktivními tlumiči a karbonové kuželové pružiny, zatímco poháněná náprava je obuta do dvacítek, přední kola jsou taktéž karbonová, ale o palec menší. Pokrývají je pneumatiky Michelin Cup, jejichž maximální doporučená rychlost leží na hranici 440 km/h. Pohonná jednotka nehltá pouze klasický Natural, ale umí také jezdit na E85 či závodní benzin.
Rozložení hmotnosti je 44:56 ve prospěch zadní nápravy, tedy zcela stejné jako u Agery R. Pokud ještě dále chcete zkoumat aktivní aerodynamiku, hodnoty přítlaku, či rozhraní ve voze, podívejte se do fotogalerie. Zbytek bude k vidění již v Ženevě. Pokud ale patříte mezi tu hrstku vyvolených, kteří by se chtěli zeptat na cenu, pak vás zklameme. Vznikne je šest kusů One:1 a všechny už jsou beznadějně vyprodané.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Údajně první megaauto světa naživo v Ženevě
Koengisegg One:1 je podle údajů výrobce aktuálně nejrychlejším produkčním vozem na světě. Všech šest kusů už má majitele
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva