Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní
27.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Přímo z továrny Koenigseggu unikly první snímky nejbrutálnějšího vozu světa. Poměr nízké hmotnosti a vysokého výkonu je přesně jedna ku jedné.
Vůz, kterému bude moci Bugatti a jeho Veyron jen závidět, patří Koenigseggu. Po prvních spekulacích a nákresech z června, předběžné specifikaci a informaci o šesti prodaných kusech, přišel na začátku února premiérový oficiální snímek. Teď je doplněn o snímky přímo z továrny a o první video, obojí jsou jasným důkazem, že nejde o vtip ani studii, ale o zcela hotovou věc.
Bolid s rekordní maximálkou 450 kilometrů v hodině bude rychlejší než všechno ostatní. První video naznačuje konečnou hodnotu výkonu, která dosahuje 1 340 koní a naprosto ekvivalentních 1 340 kilogramů. Ano, to znamená poměr jedna ku jedné, podle něho je tahle silničně homologovaná bestie ostatně také pojmenovaná.
Teď už jen musíme počkat do Ženevy, abychom měli maximálku od značky potvrzenou, protože zbožná přání jsou jedna věc, realita druhá. Bugatti by mohlo na toto téma ostatně napsat knihu. Podle interních zdrojů z automobilky disponuje One:1 přítlakem až 600 kilogramů, za což vděčí mohutnému zadnímu spoileru na zádi a přepracované aerodynamice. Při krájení zatáček je s jeho pomocí schopno vygenerovat boční přetížení až 2G, což bude zřejmě poslední hodnota, než pneumatiky ztratí grip s asfaltem. Hovoří se také o aktivních tlumičích.
Už dříve nám ze Švédska vzkázali, že tohle kladivo bude nejrychlejším vozem planety, přičemž zmínili i disciplíny zrychlení 0-200 km/h, 0-300 km/h i 0-400 km/h. Na poslední zmiňovaný sprint z klidu by mělo One:1 stačit šíleně krátkých 20 sekund. Navíc nás odzbrojilo prohlášení, že 450 kilometrů v hodině je sice maximálka, ale elektronicky omezená kvůli pneumatikám. Tohle bude ještě velmi zajímavé.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Koenigsegg One:1 má dokázat zrychlení 0-400 km/h během 20 sekund a zastavit se kvůli pneumatikám při akceleraci až na 450 km/h. Masakr je slabé slovo
Skici
Dřívější skici modelu One:1 (jedna ku jedné) nelhaly
Zdroj: Carnewschina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva