Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg chystá svůj první sedan, bude také nejrychlejší na světě?
8.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zvláštní, ale už pěkných pár let leze proslulým výrobcům aut do zelí švédská firmička, která loni vyrobila 11 aut. A chce jim do něj lézt ještě více.
Když se tři hádají, čtvrtý se směje, chce se nám zvolat. Zatímco svět sleduje maškarádu okolo možného srovnání LaFerrari, P1 a 918 v Top Gearu, Koenigsegg v Ženevě vystavuje model Regera, který s 1 500 koňmi výkonu zvládá akceleraci z 0 na 400 km/h za 20 sekund. Nikde pochopitelně není psáno, že excelentní papírové parametry budou fungovat také v praxi a Koenigsegg Regera celou „Svatou trojici” italsko-německo-britských hypersportů překoná. Jenže Christian von Koenigsegg a lidé kolem něj nejsou není žádná začínající parta naivních nadšenců - jejich auta už nejednou dokázala, že extrémně rychlá jsou také ve skutečnosti, však se podívejte třeba na srovnání Veyronu Vitesse a Agery R nebo Porsche 918 a téhož Koenigseggu. A Agera R je dnes v nabídce Koenigseggu něco jako Fabia 1,2 TSI v nabídce Škody - není to žádný základ, jsou tu i citelně rychlejší modely.
Christian von Koenigsegg prostě umí udělat fungující rychlé auto a pokud Regera nezklame, půjde jeho kredit ještě výše. Sám o tom nepochybuje a ačkoli letošek bude pro jeho firmu zlomový, neboť bude poprvé vyrábět souběžně více než jeden model (produkci tak zvýší z 11 na 22 aut ročně), věří, že zvládne i více. Jednak chce letos pokořit rekord Nordschleife s One:1, to znovu potvrdil, ale jen tím trávit čas nehodlá.
Chtěl by postavit čtyřdvéřové hyperauto, dost možná nejrychlejší sedan světa. „Ano, takové auto si dokážu představit. Možná do pěti let, pravděpodobně o něco dříve,” konstatuje odhodlaně von Koenigsegg pro Top Gear na ženevském autosalonu. Majitel, šéf a hlavní mozek celé firmy vcelku pochopitelně nedodal žádné další detaily, můžeme si ale představit, co by skrýval. Dozajista objemný, přeplňovaný motor vlastní konstrukce, kterému by v případě úspěchu Regery mohla asistovat i elektřina. Nečekejme ale jen technickou vyspělost a extrémní výkony, automobilka pracuje i s luxusem, výjimečnými materiály a vcelku pozoruhodný designem. To všechno by se sedan snažil skloubit ještě více než všechna dosavadní kupé.
Sedan ale není jediná věc, o které ve Švédsku přemýšleli či přemýšlejí. Christian von Koenigsegg také říká, že zavrhl myšlenku menšího sportovního modelu vyráběného ve větším počtu. „Pro mě v posledních pár letech tento sektor - 911, McLaren, Ferrari 458 a další - je sršní hnízdo od kterého se chci držet dál. Každý se snaží zabít toho druhého,” říká švédský automobilový guru s tím, že je rád, že je od této řeži dál ve svém malém modrém oceánu aut kopajících v docela jiné lize.
Co naopak chce dostat do produkce, a nejen pod svou značkou, je bezvačkový motor. Ne až tak novátorská myšlenka by při své materializaci umožnila naprosto libovolné časování ventilů a to by skýtalo spoustu výhod. Říká, že ovládat ventily vačkou je jak hrát na piáno násadou od koštěte a po 14 letech práce je prý velmi blízko dotažení této myšlenky do konce. „Jsme blízko uskutečnění a nejen v Koenigseggu. Spolupracujeme s několika velkými výrobci aut a chystáme se na implementaci,” řekl.
Ve Švédsku se tedy chystají zajímavé věci a i když výjimečné schopnosti Koenigseggu nejsou novým objevem, zdají se být stále viditelnější i hmatatelnější. Na severu Itálie mají z této firmy dost možná už teď těžkou hlavu a může být ještě hůře - Koenigsegg dnes při své velikosti není zdaleka tolik svázán regulacemi jako větší souputníci a může si dovolit jít do mnohem větších extrémů. Schopnosti novinek „starých značek” by se tak v zrcadle s trilobitem na pozadí mohly jednou snadno vyjevit jak nedostačující. Ostatně zmiňovaná Regera to dost možná činí už nyní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koenigsegg Regera ohromil Ženevu. Další chystané novinky značky mají podobný potenciál...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva