Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30
3.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V příštím roce se bude malosériový výrobce pokoušet zlomit rekord na Ringu a to hned dvakrát za sebou. Lepší čas bude jistě patřit hypersportu One:1.
V uplynulém roce jsme o šéfovi Christianu von Koenigseggovi, potažmo o jeho malosériové automobilce v podstatě psali jen ve spojitosti s nejsilnějším modelem One:1, jenž má bý díky kombinaci výkonu 1 360 koní, hmotnosti 1 360 kilogramů a maximální rychlosti 450 km/h nejen nejbrutálnějším, ale i nejrychlejším produkčním automobilem současnosti. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund a na následnou deceleraci zpět na nulu mu pak stačí jen poloviční čas.
Teď se ukázalo, že s tímhle bolidem bude výrobce ze Švédska v příštím roce usilovat o rekord na Severní smyčce německého Nürburgringu, který má v současné době hodnotu 6:57 díky Porsche 918 Spyder. Z rozhovoru Koenigsegga s našimi americkými kolegy z Car & Driver vyšlo najevo, že šéf značky nenávidí tahanice v Zeleném pekle, ale že rekord je vždy jedním ze způsobů, jak se v tomto segmentu aut jednoznačně zviditelnit. Pro marketing je to prý dnes veledůležité.
V důsledku toho se bude automobilka pokoušet o jeho pokoření hned dvakrát, a sice už v příštím roce. Jako první přijde na řadu Agera R, která je na trhu jen s lehkými obměnami už od roku 2011, kdy si připsala několik světových rekordů. V současnosti disponuje díky dvojitě přeplňovanému osmiválci výkonem 1 140 koní a točivým momentem 1 200 Nm, přičemž třístovku zvládne za 14,5 sekundy. Výraznějším pokořitelem Porsche se ovšem má stát až druhý vůz, tedy zmiňované silnější One:1, jehož hmotnost je ještě o sto kilogramů nižší a výkon o 220 koní vyšší. Velké rozdíly mezi těmito modely také spočívají v aerodynamice, respektive v polovičním přítlaku Agery R.
U One:1 Švédové kalkulují s časem zhruba šest minut a třicet sekund, což by byl nejen pořádný kvapík, ale hlavně obrovský náskok, který by i částečně mohl ospravedlnit cenu, jenž se pohybuje u hranice 60 milionů korun. Christian von Koenigsegg zároveň tvrdí, že na rozdíl od Nissanu chtějí být naprosto spravedliví a nechají prý do zákulisí těchto pokusů řádně nakouknout i široké veřejnosti, aby ukázali, že nepodvádějí. Uvidíme tedy záběry na váhu, nechají na žádost analyzovat, na jaké palivo jedou, ukážou nám pneumatiky, každý bude moci přijít. A věřte, že toho mnoho zapálených novinářů využije...






















Koenigsegg se chystá na Nordschleife hned se dvěma modely, které mají pokořit Porsche 918 Spyder. Už v příštím roce tak uvidíme na Ringu Ageru R i zde demonstrované One:1
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins