Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30

V příštím roce se bude malosériový výrobce pokoušet zlomit rekord na Ringu a to hned dvakrát za sebou. Lepší čas bude jistě patřit hypersportu One:1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30

3.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V příštím roce se bude malosériový výrobce pokoušet zlomit rekord na Ringu a to hned dvakrát za sebou. Lepší čas bude jistě patřit hypersportu One:1.

V uplynulém roce jsme o šéfovi Christianu von Koenigseggovi, potažmo o jeho malosériové automobilce v podstatě psali jen ve spojitosti s nejsilnějším modelem One:1, jenž má bý díky kombinaci výkonu 1 360 koní, hmotnosti 1 360 kilogramů a maximální rychlosti 450 km/h nejen nejbrutálnějším, ale i nejrychlejším produkčním automobilem současnosti. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund a na následnou deceleraci zpět na nulu mu pak stačí jen poloviční čas.

Teď se ukázalo, že s tímhle bolidem bude výrobce ze Švédska v příštím roce usilovat o rekord na Severní smyčce německého Nürburgringu, který má v současné době hodnotu 6:57 díky Porsche 918 Spyder. Z rozhovoru Koenigsegga s našimi americkými kolegy z Car & Driver vyšlo najevo, že šéf značky nenávidí tahanice v Zeleném pekle, ale že rekord je vždy jedním ze způsobů, jak se v tomto segmentu aut jednoznačně zviditelnit. Pro marketing je to prý dnes veledůležité.

V důsledku toho se bude automobilka pokoušet o jeho pokoření hned dvakrát, a sice už v příštím roce. Jako první přijde na řadu Agera R, která je na trhu jen s lehkými obměnami už od roku 2011, kdy si připsala několik světových rekordů. V současnosti disponuje díky dvojitě přeplňovanému osmiválci výkonem 1 140 koní a točivým momentem 1 200 Nm, přičemž třístovku zvládne za 14,5 sekundy. Výraznějším pokořitelem Porsche se ovšem má stát až druhý vůz, tedy zmiňované silnější One:1, jehož hmotnost je ještě o sto kilogramů nižší a výkon o 220 koní vyšší. Velké rozdíly mezi těmito modely také spočívají v aerodynamice, respektive v polovičním přítlaku Agery R.

U One:1 Švédové kalkulují s časem zhruba šest minut a třicet sekund, což by byl nejen pořádný kvapík, ale hlavně obrovský náskok, který by i částečně mohl ospravedlnit cenu, jenž se pohybuje u hranice 60 milionů korun. Christian von Koenigsegg zároveň tvrdí, že na rozdíl od Nissanu chtějí být naprosto spravedliví a nechají prý do zákulisí těchto pokusů řádně nakouknout i široké veřejnosti, aby ukázali, že nepodvádějí. Uvidíme tedy záběry na váhu, nechají na žádost analyzovat, na jaké palivo jedou, ukážou nám pneumatiky, každý bude moci přijít. A věřte, že toho mnoho zapálených novinářů využije...


Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 1 - Koenigsegg One to 1 nove foto 01Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 2 - Koenigsegg One to 1 nove foto 02Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 3 - Koenigsegg One to 1 nove foto 03Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 4 - Koenigsegg One to 1 nove foto 04Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 5 - Koenigsegg One to 1 nove foto 05Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 6 - Koenigsegg One to 1 nove foto 06Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 7 - Koenigsegg One to 1 nove foto 07Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 8 - Koenigsegg One to 1 nove foto 08Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 9 - Koenigsegg One to 1 nove foto 09Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 10 - Koenigsegg One to 1 nove foto 10Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 11 - Koenigsegg One to 1 nove foto 11Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 12 - Koenigsegg One to 1 nove foto 12Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 13 - Koenigsegg One to 1 nove foto 13Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 14 - Koenigsegg One to 1 nove foto 14Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 15 - Koenigsegg One to 1 nove foto 15Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 16 - Koenigsegg One to 1 nove foto 16Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 17 - Koenigsegg One to 1 nove foto 17Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 18 - Koenigsegg One to 1 nove foto 18Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 19 - Koenigsegg One to 1 nove foto 19Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 20 - Koenigsegg One to 1 nove foto 20Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 21 - Koenigsegg One to 1 nove foto 21Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30 - 22 - Koenigsegg One to 1 nove foto 22
Koenigsegg se chystá na Nordschleife hned se dvěma modely, které mají pokořit Porsche 918 Spyder. Už v příštím roce tak uvidíme na Ringu Ageru R i zde demonstrované One:1

Zdroj: Car and Driver

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.