Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo
16.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta pro zákazníka v zámoří dostala rovněž specifické válečné zbarvení. Pod kapotou najdeme pořádný kus motorářského umění.
Tento víkend je opětovně zasvěcen automobilové kultuře, se závodem Formule 1 ale stále ještě nepočítejte. Královská motoristická disciplína má totiž letní přestávku. Místo toho budou zraky odborné i laické veřejnosti upřeny k americkému Pebble Beach, kde se odehraje další ročník tamní Concours d'Elegance. V jejím rámci se představí zejména nový Vision Mercedes-Maybach 6, nuda ovšem nebude ani na stánku Koenigseggu.
Švédská automobilka přiveze do Států produkční verzi modelu Regera, který pod svou kapotou hostí přeplňovaný pětilitrový osmiválec a trojici elektromotorů. Celkový výkon narostl na více než 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, jenž má na starosti systém KDD nahrazující klasickou převodovku. Vyrobeno přitom bude pouze 80 exemplářů, z nichž již více než polovina má svého majitele.
Zatímco Regera je ovšem již poněkud „profláknutá“, druhý vůz Koenigseggu je naprostou novinkou. I když jen částečnou. Agera XS je na přání majitele jinak pojmenovanou Agerou RS. Vůči svému příbuznému se ovšem pyšní největším křídlem, jaké se kdy na supersportu švédské značky objevilo. Opětovně přitom jde o splněné přání vlastníka tohoto konkrétního exempláře.
Dále můžeme zmínit specifickou barvu Karosserie Orange, které dělají společnost transparentním lakem opatřená karbonová vlákna. Oranžovo-černé téma pokračuje také v interiéru, kde najdeme tmavou Alcantaru se zářivými kontrastními švy. XS zároveň disponuje i bohatou výbavou, ve které nechybí chytré airbagy, hydraulický zdvih přední nápravy či systém Apple CarPlay.
Pod kapotou se tak jako u modelu Regera objeví pětilitr V8 twin-turbo, tentokrát ovšem bez elektromotorů, který nám automobilka lépe přiblížila slovem i obrazem. Jeho výkon činí 1 160 koní, které má na starosti sedmistupňová automatická převodovka s pádly řazení pod volantem. Mimo to pohonná jednotka produkuje 1 280 Nm točivého momentu a maximálně zvládá 8 250 ot./min., což je na přeplňovaný agregát působivé.
Aby značka dosáhla těchto otáček a zároveň velkého zdvihu 95 mm (vrtání činí 92 mm), musela přijít se specifickými odlehčenými písty, jenž každý váží 287 gramů. Výfuk potažený 0,8milimetrovou vrstvou Inconelu pak zvládá až 1 100 stupňů Celsia, zatímco turbodmychadla počítají s plnícím tlakem 1,3 baru (respektive 1,4 baru při spalování biopaliva).
V souvislosti s palivem E85 je možné počítat s vyšším výkonem, nic konkrétního však značka neuvedla. Dodává ale, že motor váží 189 kg a karbonové šasí 70 kg. Celková hmotnost vozu pak dosahuje pouhých 1 395 kg, což vede k působivé jízdní dynamice. Zda ovšem ono enormní křídlo ovlivnilo teoretickou maximálku 442 km/h, to Koenigsegg opět nezmínil.






Koenigsegg Agera XS dostal do vínku největší křídlo v historii značky...
...jeho motor naladěný na 1 160 je však již standardní
Dále se v Monterey ukáže také produkční Regera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva