Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera R: další šílený Švéd je tu
27.2.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Koenigsegg Agera R se stává dalším z členů exkluzivního klubu aut s výkonem přesahujícím tisíc koní. Stane se nejrychlejším produkčním autem všech dob?
Přestože se Koenigsegg neustále potýká s finančními problémy, pokračuje ve snažení o vývoj toho nejlepšího myslitelného hypersportu. V souboji s Bugatti ale zatím hraje druhé housle, podpora nadnárodního koncernu musí být někde poznat. Zatím posledním výtvorem francouzské značky je model Super Sport, který se momentálně pyšní titulem nejrychlejšího produkčního vozu.
Svou pozicí se ale jist být nemůže, ze Švédska přichází Agera R. Začněme fakty. O její pohon se stará pětilitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jehož maximální výkon je 818 kW (1 115 koní). To platí jen pokud je v nádrži biopalivo E85, na běžný natural N95 ze sebe vymáčkne „jen” 689 kW (940 koní). Na motor navazuje sedmistupňový, dvouspojkový automat. Výkonem se Agera R Veyronu Super Sport blíží, čím ho ale významně překonává, je hmotnost. Zatímco Bugatka váží 1,8 tuny, Švédka je plných 500 kilogramů lehčí.
Hlavní zásluhu na tom má konstrukce karoserie, kdy vnější panely s uhlíkových vláken obalují vnitřní monokok z téhož materiálu, jehož tuhost je tak vysoká, že nepotřebuje střechu. Tu pak nahrazuje odnímatelný panel, který je možno uschovat v přídi. kousek na fotografiích, který se také objeví v Ženevě, má kromě standardní střechy ještě jednu s integrovaným skiboxem, opět vyrobeným z uhlíkových vláken, na jehož vývoji se podílela firma Thule. Nový majitel je totiž Nor, tedy nadšený lyžař. Dodám, že si k autu nechal udělat i speciální pár lyží z, ano, hádáte správně, z uhlíkových vláken.
Další zajímavostí jsou použité disky. Koenigsegg je nazývá Vortex Generating Rim. Anglicky mluvicí obecenstvo již tuší, ostatním prozradím, že jejich paprsky jsou konstruovány tak, aby při jízdě fungovaly jako turbíny odsávající vzduch z pod auta a tím byl zvyšován přítlak. Jsou na nich obuty pneumatiky Michelin, které byly speciálně vyvinuty právě pro Ageru R a jsou konstruovány pro rychlost až 420 km/h.
A co ta sranda bude stát? Za základní Ageru zaplatíte něco přes 1,4 milionu amerických dolarů, za R specifikaci ještě o dalších cca 200 000 USD více.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva