Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře

Pokud chcete kvalitní auto, kupte si to německé? Možná, soudě podle dosavadních zkušeností by ale nemělo být na elektřinu. Nový Volkswagen ID.3 zjevně kráčí ve stopách Tesly.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře

10.11.2020 | Petr Prokopec

Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře

/

Foto: Volkswagen

Pokud chcete kvalitní auto, kupte si to německé? Možná, soudě podle dosavadních zkušeností by ale nemělo být na elektřinu. Nový Volkswagen ID.3 zjevně kráčí ve stopách Tesly.

Pokud toužíte po kvalitním novém elektromobilu, nejspíše budete muset zamířit k Renaultu či Nissanu. Zoe a Leaf sice nenabízí tolik co konkurence v případě dynamiky, dojezdu nebo vychytávek na palubě, na druhou stranu se ale zdá, že fungují. Tedy alespoň do chvíle, než jsou třeba nové baterie. Ostatní důležité hráče na tomto poli ale ani takto hodnotit nelze.

Tesly jsou svými problémy notoricky známé a nedávno se k nim s poněkud záhadnými problémy přidaly i Polestary. Nový Volkswagen ID.3 tak měl umetenou cestu k úspěchu jako obrat německé kvality, jenže Němci se zjevně rozhodli kráčet spíše po cestě, kterou jim Američané se Švédy již řádně vyšlapali. I nový elektrický hatchback ID.3 se tak dostává pod palbu kritiky majitelů, kteří zaplatili nemalé peníze za to, že jim nová auta selhávají a musí stát dlouho v servisech.

Jedním z nich je Christian Stadler, který na Youtube provozuje kanál Battery Life. Zrovna v případě jeho vozu však baterie příliš živé nebyly, ta 12voltová se výrazným způsobem vybíjí. Není to však jediný problém, Chris měl problémy také se softwarem vozu, který mu nedokázal zobrazit informace o dobíjení. Stejně tak byl v jeho případě nefunkční tempomat a nastavit nešel dokonce ani aktuální čas, což již bylo pomalu donebevolající.

Jak Chris uvádí, prodejce musel na řešení usilovně spolupracovat s centrálou ve Wolfsburgu, která nakonec jako řešení zvolila kompletní softwarový update vozu. Kvůli tomu se norský motorista musel obejít na takřka týden bez automobilu. Německá firma se ovšem v takové chvíli příliš nepochlapila, neboť mu místo automatického přistavení náhradního vozu pouze nabídla zapůjčení Škody Fabie za 25 euro na den.

Frode je pak dalším z majitelů elektrického Volkswagenu, jenž nejspíše lituje, že sáhl po ID.3 jako jeden z prvních. S vozem ujel pouhých 466 kilometrů, než náhle přestal fungovat. V servise se na opravě začalo dělat až šest dní po odtažení, neboť technici znovu museli komunikovat s ústředím. A jak se zdá, v tomto případě by vina neměla ležet na 12voltové baterii, nýbrž na vysokonapěťových akumulátorech.

Postižených majitelů bude stoprocentně mnohem více, o čemž svědčí kroky německé automobilky. Ta totiž chystá rozsáhlý update systému, jenž by měl veškeré problémy či alespoň jejich většinu eliminovat. K dispozici nicméně tato modernizace má být až na počátku příštího roku, což vlastníky příliš nepotěší. Dlouhé čekání pak jistě jen umocní problematickou image kvality ID.3, což je ostatně téma, které v testu načali už sami Němci.


Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 1 - VW ID3 2020 vady 01Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 2 - VW ID3 2020 vady 02Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 3 - VW ID3 2020 vady 03Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 4 - VW ID3 2020 vady 04Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 5 - VW ID3 2020 vady 05Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 6 - VW ID3 2020 vady 06Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 7 - VW ID3 2020 vady 07Klíčový nový VW náhle přestává jezdit, trápí ho podobné problémy, jako soupeře - 8 - VW ID3 2020 vady 08
Volkswagen ID.3 má problémy. Automobilka je chce vyřešit aktualizací softwaru, ta ale letos hotovat nebude a je pořád otázkou, zda pomůže. Foto: Volkswagen

Zdroj: Battery Life@YouTube, My ID.3 by Frode@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.