Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčová novinka VW je propadák, i když automobilka na každém kusu prodělává
30.7.2021 | Petr Prokopec
Je smutné, když jdete s prodejní cenou nějakého auta tak nízko, že nepokryje ani výrobní náklady a přesto se mu na trhu nedaří. Přesně to je případ Volkswagenu ID.4, který kupují pomalu jen Němci, jistě i kvůli dotacím.
V půli května vyšlo najevo, že Volkswagen na prodeji své klíčové novinky prodělává, i když není zrovna levná. Řeč je o elektrickém SUV ID.4, které je v Česku k mání za necelý milion korun. Za takovou sumu dostanete vůz, který disponuje pouze 52kWh akumulátory, 148 koňmi výkonu a i když připlatíte další půlmilion, nedostanete víc než ocelová kola s kryty. To nepůsobí jako vrcholně atraktivní nabídka a zákazníci musí sáhnout do kapsy ještě o dost hlouběji, pokud chtějí slušný dojezd, výkon i výbavu. Aktuálně se však ukazuje, že něco takového dělají pomalu jen Němci - jednak kvůli značce auta a jistě i kvůli enormním dotacím spojeným s elektrickým pohonem.
Jak uvádí list Financial Times, Volkswagen se v Číně dočkal nemalého zklamání. Za první polovinu letošního roku na největším trhu pro elektromobily německá automobilka prodala pouze 18 285 exemplářů modelu ID.4. „VW realizoval jen v Číně přes 70 tisíc testovacích jízd, ovšem jen pár tisíc z nich přetavil v prodeje,“ říká k věci Arndt Ellinghorst, analytik společnosti Bernstein. Zdá se tedy, že jakkoliv může být ID.4 atraktivní na první pohled, po bližším prozkoumání již tolik zaujmout nedokáže.
Podobná je situace ve Státech, kde má ID.4 na kontě za první půlrok jen 5 756 registrací. Za tím sice do jisté míry stojí pozdější zahájení prodeje, ovšem ani tak situace není zrovna růžová. Navíc 85 procent lidí, kteří nabídli na protiúčet svůj starý vůz, dosud užívalo spalovací pohon. Znamená to, že VW nezískává mnoho zákazníků od elektrické konkurence, spíše oslovuje ty vlastní. I to je pro značku pochopitelně problém.
V Evropě má automobilka na kontě za první letošní pololetí 170 939 prodaných elektromobilů, což nezní marně, třebaže pronikavý úspěch to také není. Je navíc třeba dodat, že jde o součet prodejů všech značek celého koncernu, do čehož jsou řazeny i elektrické Škody nebo Porsche. Samotný ID.4 pak byl prodán ve 37 292 exemplářích, zatímco na ID.3 připadá 31 177 registrací. A jak jsme již zmínili, o skoro 19 tisíc z těchto prodejů se postarali Němci, kteří si díky štědré vládní politice mohou odečíst i více než čtvrtinu ceny.
Pokud si uvědomíme, že VW na každém prodaném exempláři tratí, pak by to značku nemuselo trápit, ale ono je to jinak. Automobilka na ID.4 tratí přímo, snižuje si tím ale své průměrné flotilové emise, čímž ztráty nepřímo kompenzuje snížením či eliminací pokut za nadlimitní emise, hlavně pak v Evropě. Pro Volkswagen je tedy pořád lepší, když tato auta prodává než když nikoli, nakonec do nákladů se počítají i dávno vydané peníze, které stejně Němcům nikdo nevrátí.
Lze už jen dodat, že zatímco VW nemá za celé letošní pololetí na kontě ani sto tisíc prodaných exemplářů modelů ID.3 a ID.4, Tesla jen ve druhém čtvrtletí dodala zákazníkům 199 360 kusů Modelu 3 a Y. Pokud k tomu pak připočteme ještě první kvartál, rázem jsme na 382 140 registracích. A to vše navzdory soustavné kritice kvality či servisní péče. Ve Wolfsburgu se tedy budou muset více snažit. A nebo méně, protože pořád platí, že těmito modely nevychází vstříc zákazníkům a sází na to, že lidi ke koupi takových aut donutí jiní. To se stát může, ale také nemusí.



Volkswagen ID.4 byl stěžejní elektrickou nadějí německé automobilky, prodejně má ale zatím blíže k fiasku. Foto: Volkswagen
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 3 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 5 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva