Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
17.2.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto vypadá, jako by bylo těhotné a každou chvíli mělo vypustit mladé. Jenže nic takového není odrazem reality, je prostě ošklivé. Jen si nejsme jisti, jestli nás víc odrazuje sedan. Anebo nám s žaludkem víc hýbe hatchback.
Quo vadis, Kia, chce se mi zvolat při pohledu na poslední novinky korejské automobilky. I když abych byl upřímný, rovnou se mi dere na mysl u nepublikovatelná odpověď. Jak jsem už párkrát zmínil, jsem majitelem Kie Cee'd druhé generace, které Peter Schrayer vetkl natolik nadčasový design, že i faceliftované verze byly spíš krokem zpátky. Generace třetí pak zpočátku rovněž kupředu nemířila, teprve až její omlazení z roku 2021 přivedlo Korejce zpátky na výsluní. Jakkoli je otázkou, jak tomu bude za dalších deset let.
Při pohledu na zcela nový elektromobil EV4 mám nicméně pocit, že Kia se snažila přijít s tak ošklivým vzhledem, aby lidé ani nemysleli na to, co vůz pohání. Nemáme tu totiž ani v nejmenším kandidáty na titul královny krásy, místo toho bude pouze sedan soupeřit s hatchbackem o to, který z nich hýbnul většině lidí žaludkem. Po ikonickém tygřím čumáku totiž vpředu nezůstal ani náznak, místo toho je třeba počítat s výrazným zešikmením přední kapoty, kdy po stranách trůní vertikálně stylizovaná světla a pod nimi vybrání nárazníku.
Protože jde hlavně o verze GT-Line, lze zrovna u nárazníků čekat u nižších úrovní výbavy trochu méně dramatu. Zda to ale je dále na škodu či naopak k užitku, je znovu na každém, Kia by nicméně obě verze měla naplno ukázat za deset dní, tedy 27. února. V té chvíli zjevně také zjistíme, s jakým designem litých kol lze počítat, neboť aktuálně představené dvoubarevně lakované devatenáctky vlastně pohled z boku ještě zhoršují. A je jedno, zda mluvíme o provedení, které se tváří jako třípaprskové, či o tom, které je stylizováno do čtverce.
Stejně tak je třeba vyčkat s pohledem do kabiny, jakkoli v tomto ohledu by nás již pomalu žádné překvapení čekat nemělo. EV4 totiž najede na stejnou stylizaci, s jakou je spojena celá elektrická rodina Kie. Počítat lze tedy s minimalismem, kdy většina ovládacích funkcí je již soustředěna na centrální obrazovku multimédií. Doufejme, že automobilka zapracuje na lepší intuitivnosti ovládání, hlavně co se týče deaktivace asistenčních systémů - kromě čínských aut totiž ty její fungují z celé branže snad nejhůř.
Po stránce mechanické pak lze očekávat víceméně totéž, s čím je spojena Kia EV3. Na výběr tedy bude mezi dvěma pakety baterií (58,3 a 81,4 kWh), s nimiž ale nejspíše bude spárován pouze vpředu usazený elektromotor naladěný na 204 koní. Dojezd se pak u větších akumulátorů natáhne na nějakých 600 km, ovšem pochopitelně pouze v teoretické rovině. V té praktické čekejme spíše 450 km. Ceny pak nejspíše stejně jako u EV3 budou startovat pod milionem korun, zatímco vrcholné provedení GT-Line pod 1 250 000 Kč nezamíří. Přemýšlíme nad tím, čím chce tohle auto zaujmout. Tedy pozitivně, negativních reakcí za design jistě získá dost.






Názor na design je siceb vždy věcí čistě subjektivní, ovšem na korejské novinky se opravdu nedá dívat ani za předpokladu, že patříte mezi dlouholeté fanoušky značky. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Kia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva