Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní

(+ živé foto) Korejské kombi překvapivě pohání dvoulitrový čtyřválec T-GDI, jež výkon přenáší na přední kola. Vzadu pak najdeme unikátní zavazadelník.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní

2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Korejské kombi překvapivě pohání dvoulitrový čtyřválec T-GDI, jež výkon přenáší na přední kola. Vzadu pak najdeme unikátní zavazadelník.

Stylové korejské kombi jsme si mohli představit již před dvěma týdny. V ten moment ovšem byly k dispozici hlavně fotografie, nikoliv informace. S těmi se roztrhl pytel nyní, neboť Kia pustila do světa oficiální tiskovou zprávu. Známe tedy rozměry modelu Sportspace, stejně jako můžeme poreferovat o motorovém či zavazadlovém prostoru. V obou případech můžete počítat se zajímavým překvapením, i když je otázkou, co z daných fines dorazí do produkce.

Kolem horké kaše ale nebudeme již nadále přešlapovat a rovnou zmíníme, že korejský koncept neužívá ke svému pohonu diesel či hybridní pohonnou jednotku, nýbrž dvoulitrový benzinový agregát T-GDI, který byl naladěn na 250 koní. Jízdní dynamika by tak rozhodně nemusela být marná, i když pohled na pohon předních kol a volič automatické převodovky asi v řadě fanoušků vzedmuté nadšení opětovně lehce zchladí.

Data o zrychlení z klidu na stovku však již Kia nezveřejnila, přesunout se tak můžeme k rozměrům, které počítají s délkou 4 855 milimetrů, šířkou 1 870 mm, výškou 1 425 mm a rozvorem 2 840 mm. Ve srovnání se stávající generací modelu Optima byl zvětšen hlavně prostor mezi nápravami (+45 mm) a šířka vozu (+40 mm), pročež lze i přes desetimilimetrový pokles na výšce očekávat uvnitř daleko více místa pro cestující i zavazadla.

Tím se dostáváme k prostoru pro bagáž, jehož objem zůstává i nadále neznámý. Tisková zpráva se místo toho zabývá hlavně osmadvaceti ocelovými koulemi, které jsou zasazeny do kůží čalouněné podlahy. Díky tomu (a nízko položené nákladové hraně) je usnadněno jakékoliv zakládání či vykládání zavazadel, přičemž po nastartování vozu se dotyčné koule zasunou o 3 mm do podlahy, aby nedošlo k posunu nákladu.

Zamířit můžeme do čtyřmístné kabiny, kde kromě hliníku a přírodní usně byl jedním ze základních stavebních prvků karbon. Zformována jsou z něj i opěradla sedadel, pročež lze počítat s jejich nízkou hmotností. Dá se ovšem předpokládat, že zrovna tato finesa do sériové výroby nedorazí. Kožené čalounění by ovšem Kia za příplatek nabízet mohla, stejně jako sadu metalických ozdobných doplňků.

Otázkou je pak dvojice digitálních displejů, z nichž jeden supluje přístrojový štít, a druhý najdeme na uprostřed palubní desky. Tato obrazovka je přitom duální, pročež kupříkladu spolujezdci umožňuje plné využívání palubní zábavy, aniž by rušil řidiče. Celý systém je přitom ovládán kruhovým ovladačem, který najdeme za voličem automatu, a jemuž v této činnosti napomáhají čtyři dodatečná tlačítka.

Touto dvojicí ovšem nemáme vyčerpány veškeré displeje, které jsou ve voze přítomny. Dále tu máme digitální zpětné zrcátko, které namísto reálného pohledu dozadu přenáší záběry pořízené zpětnou kamerou. Další dvojici obrazovek najdeme pod středovou opěrkou mezi zadními sedadly, jejíž vršek byl uzpůsoben transportu lyží. Stačí ji však zatlačit zpátky a objeví se dva tablety, jež je možné usadit na opěradlech předních sedadel.

Tím nám tisková zpráva končí, více se zřejmě dozvíme na ženevském autosalonu. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že zvenčí se vůz pyšní 20palcovými koly s karbonovými vsuvkami, jejichž design byl navržen tak, aby působil dynamicky i ve chvíli, kdy Kia Sportspace vyčkává na parkovišti.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 1 - Kia Sportspace zive 01Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 2 - Kia Sportspace zive 02Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 3 - Kia Sportspace zive 03Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 4 - Kia Sportspace zive 04Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 5 - Kia Sportspace zive 05Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 6 - Kia Sportspace zive 06Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 7 - Kia Sportspace zive 07Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 8 - Kia Sportspace zive 08Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 9 - Kia Sportspace zive 09Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 10 - Kia Sportspace zive 10Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 11 - Kia Sportspace zive 11Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 12 - Kia Sportspace zive 12Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 13 - Kia Sportspace zive 13Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 14 - Kia Sportspace zive 14Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 15 - Kia Sportspace zive 15Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 16 - Kia Sportspace zive 16
Kia Sportspace se v Ženevě pyšnila spíše pohledným exteriérem než unikátním zavazadelníkem

Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 17 - Kia Sportspace koncept nova sada 01Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 18 - Kia Sportspace koncept nova sada 02Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 19 - Kia Sportspace koncept nova sada 03Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 20 - Kia Sportspace koncept nova sada 04Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 21 - Kia Sportspace koncept nova sada 05Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 22 - Kia Sportspace koncept nova sada 06Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 23 - Kia Sportspace koncept nova sada 07Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 24 - Kia Sportspace koncept nova sada 08Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 25 - Kia Sportspace koncept nova sada 09Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 26 - Kia Sportspace koncept nova sada 10Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 27 - Kia Sportspace koncept nova sada 11Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 28 - Kia Sportspace koncept nova sada 12Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 29 - Kia Sportspace koncept nova sada 13Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 30 - Kia Sportspace koncept nova sada 14Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní - 31 - Kia Sportspace koncept nova sada 15
Kia Sportspace se vpředu pyšní 250 koňmi a vzadu 28 ocelovými koulemi, jež usnadňují nakládání a vykládání zavazadel

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše