Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul a Sportage 2014 mají české ceny, pořídíte je od 315 resp. 420 tisíc Kč
4.4.2014 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Nabídka malého crossoveru se omezuje pouze na 1,6litrové motory, Sportage však můžete osadit i jedna-sedmičkou nebo dvoulitrovými čtyřválci.
Souběžně s premiérou nových korejských modelů - respektive jejich evropských verzí - na autosalonu v Ženevě jsme slibovali brzký příchod do prodeje. Tak se i stalo, přičemž v obou případech můžete počítat nejen s tradiční sedmiletou zárukou na celé vozidlo, ale rovněž se zaváděcími bonusy. Díky tomu druhá generace malého městského crossoveru Soul startuje na částce 314 980 Kč (sleva 35 tisíc korun), zatímco větší Kiu Sportage lze koupit již od 419 980 Kč (minus 30 tisíc korun z oficiální ceny).
Podrobněji se přitom nejprve podíváme na model Soul, kde máme povídání trochu zjednodušené. K dispozici jsou totiž pouze 1,6litrové pohonné jednotky, z nichž ta benzinová produkuje 132 koní, zatímco u dieselové se dočkáte výkonu 128 koní. Omezeni jste ovšem v takovém případě vyššími úrovněmi výbavy Comfort a Exclusive, zatímco čtyřválec 1,6 GDI je možné spojit i se základním stupněm Active.
Ve výbavě přitom v takové chvíli najdete třeba 16palcové ocelové disky, látkové čalounění, palubní počítač či audio systém s přehrávačem MP3 a portem na USB. Výše položená úroveň Comfort, která v benzinovém provedení vychází na 369 980 Kč (diesel je o 55 tisíc korun dražší), pak přihazuje manuální klimatizaci, chlazenou schránku před spolujezdcem či podélné střešní ližiny.
Vskutku působivý výčet prvků však dostáváte až na úrovni Exclusive, která startuje na 419 980 Kč, respektive opět o 55 tisíc korun výše. Standardem jsou totiž v takové chvíli lité šestnáctky, automatická klimatizace, tempomat, audio systém s 4,3palcovým dotykovým displejem, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky nebo LEDky vpředu i vzadu.
Přesunout se nyní můžeme k modelu Sportage, který, jak již bylo řečeno, je možné osadit mnohem větším počtem agregátů. Navíc motor 1,6 GDI produkuje o 3 koně více než u modelu Soul, výkon je však stejně jako u motorizací 1,7 CRDi (116 koní), 2,0 GDI (166 koní) a 2,0 CRDi (136 nebo 184 koní) směřován na přední kola. U dvoulitrů je ale možné sáhnout i po systému 4x4.
Ceny přitom startují na částce 419 980 Kč za benzinovou Jedna-Šestku ve výbavě Active, na této úrovni ale dostanete i diesel 1,7 CRDi (za příplatek 80 tisíc korun). Na palubě přitom v takové chvíli máte audio systém se šesti reproduktory či palubní počítač, zatímco zvenčí se inovovaná Kia Sportage pyšní litými šestnáctkami, stříbrnou maskou chladiče a ozdobnými lištami.
O úroveň výše (Comfort) jsou standardem lité sedmnáctky, střešní ližiny či boční a záclonové airbagy, u benzinových modelů však v ceníku aktuálně chybí zaváděcí slevy. Je tak otázkou, kolik v showroomu necháte. Podle nás by však bonus ve výši 30 tisíc korun měl být jistotou i zde, díky čemuž za verzi 1,6 GDI dáte 434 980 Kč (diesel 1,7 CRDi startuje na 515 tisících Kč).
České zastoupení ovšem počítá, že tato pohonná jednotka bude nejprodávanější až ve spojitosti s nejvýše položenou výbavou Exclusive, která je k dispozici od 514 980 Kč, respektive o 30 tisíc levněji, pokud bonus platí i v tomto případě. Standardem se přitom v té chvíli stanou přední mlhovky a LEDky, vylepšené tlumiče, tempomat nebo vyhřívaná sedadla a okna.
Zvolit pak samozřejmě můžete pro oba dva modely celou řadu příplatků, v závislosti na jejich volbě je ale třeba počítat s trochu delší dodací lhůtou. Ta by však ani v extrémním případě neměla překročit tři měsíce. Více informací pak jako obvykle najdete v oficiálních cenících, které lze stáhnout jak pro Kiu Soul (PDF, 566 kB), tak pro nový Sportage (PDF 619 kB).
Nová Kia Soul nabízí více prostoru pro cestující i zavazadla než předchůdce. Po stránce cenové startuje na 315 tisících korun
Zvenčí facelift Kiu Sportage prakticky nezměnil, více se toho odehrálo v interiéru a pod kapotou. Na českém trhu pak novinka startuje na 420 tis. Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva