Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul 2013: tváří se jako po faceliftu, s předchůdcem ale mnoho společného nemá
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Soul sice vypadá jako po důkladnější modernizaci, ve skutečnosti se však díváte na zcela novou, již druhou generaci, která slaví svou premiéru v New Yorku.
Z českého ale třeba i maďarského trhu se Kia Soul kvůli malému zájmu zákazníků potichu stáhla, Korejce však taková ztráta trápit nemusí. Jsou místa, kde se jim s jejich trochu zvláštním crossoverem pořád daří a prodávají dál. Navzdory tomu však Soul imunní vůči věku není, což připustila i samotná automobilka a na newyorském autosalonu představila jeho druhou generaci.
Ve vnějších tvarech novinky se viditelně odráží inspirace některými detaily loňského konceptu Track'ster, svým designem navrženým v kalifornském studiu značky se ale od původní předlohy příliš nevzdaluje. Méně informované by vůz snadno mohl přesvědčit, že se jedná o pouhý facelift, opak je však pravdou. Soul je postaven na nové, identicky koncipované platformě s revidovanými vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu, díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli se však podažilo zvýšit torzní tuhost karoserie téměř o třicet procent.
Ačkoli to z fotografií poznat nelze, původní nezůstaly ani základní rozměry. Druhá generace Soulu má rozvor prodloužený o 20,3 mm na celkových 2 570 mm, výška zůstala identických 1 610 mm a šířka činí rovných 1 800 mm (+ 15,2 mm). Délku auta, případně její změnu automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje, místo toho se ale chlubí o 60,9 mm širším vstupem do zavazadlového prostoru s objemem zvětšeným o 14 litrů a nárůstem prostoru pro posádku ve všech měřených směrech.
Že jde o zbrusu nový automobil, dokládá Soul především novým interiérem. Kia zdůrazňuje především kvalitnější, měkčené plasty, velký TFT displej na středové konzoli, připojení před USB a bluetooth, za příplatek dodávané elektrické ovládání předních sedadel, ale především kvalitnější odhlučnění celé kabiny a o cirka 20 mm tenčí sloupky A zlepšující výhled z vozu šikmo vpřed. Součástí výbavy je rovněž systém Flex Steer, umožňující řidiči navolit jeden ze tří (Comfort, Normal a Sport) režimů upravujících míru zapojení elektrického posilovače řízení.
Protože se nová Kia Soul představila ve Spojených státech, informace o motorizacích se omezují pouze na benzínové pohonné jednotky. Tím pádem nevíme, co bude mít crossover pod kapotou v EU, v Americe ale bude k mání atmosférická šestnáctistovka GDI s výkonem 132 koní při 6 300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 160 newtonmetrů při 4 850 ot./min. Vrcholnou motorizací se stane přepracovaný čtyřválec 2,0 GDI s výkonem 166 koní při 6 200 ot./min. a 205 newtonmetry při 4 000 otáčkách. Pro oba agregáty bude k dispozici buď šestistupňový manuál, alternativně šestistupňová automatická převodovka.
Termín zahájení prodeje Soulu, případně jeho příchod do Evropy tisková zpráva nezmiňuje, stejně tak ani ceny.
Druhou generaci Soulu představila automobilka s dvojicí nových laků Solar Yellow a Inferno Red
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva