Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul 2013: tváří se jako po faceliftu, s předchůdcem ale mnoho společného nemá
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Soul sice vypadá jako po důkladnější modernizaci, ve skutečnosti se však díváte na zcela novou, již druhou generaci, která slaví svou premiéru v New Yorku.
Z českého ale třeba i maďarského trhu se Kia Soul kvůli malému zájmu zákazníků potichu stáhla, Korejce však taková ztráta trápit nemusí. Jsou místa, kde se jim s jejich trochu zvláštním crossoverem pořád daří a prodávají dál. Navzdory tomu však Soul imunní vůči věku není, což připustila i samotná automobilka a na newyorském autosalonu představila jeho druhou generaci.
Ve vnějších tvarech novinky se viditelně odráží inspirace některými detaily loňského konceptu Track'ster, svým designem navrženým v kalifornském studiu značky se ale od původní předlohy příliš nevzdaluje. Méně informované by vůz snadno mohl přesvědčit, že se jedná o pouhý facelift, opak je však pravdou. Soul je postaven na nové, identicky koncipované platformě s revidovanými vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu, díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli se však podažilo zvýšit torzní tuhost karoserie téměř o třicet procent.
Ačkoli to z fotografií poznat nelze, původní nezůstaly ani základní rozměry. Druhá generace Soulu má rozvor prodloužený o 20,3 mm na celkových 2 570 mm, výška zůstala identických 1 610 mm a šířka činí rovných 1 800 mm (+ 15,2 mm). Délku auta, případně její změnu automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje, místo toho se ale chlubí o 60,9 mm širším vstupem do zavazadlového prostoru s objemem zvětšeným o 14 litrů a nárůstem prostoru pro posádku ve všech měřených směrech.
Že jde o zbrusu nový automobil, dokládá Soul především novým interiérem. Kia zdůrazňuje především kvalitnější, měkčené plasty, velký TFT displej na středové konzoli, připojení před USB a bluetooth, za příplatek dodávané elektrické ovládání předních sedadel, ale především kvalitnější odhlučnění celé kabiny a o cirka 20 mm tenčí sloupky A zlepšující výhled z vozu šikmo vpřed. Součástí výbavy je rovněž systém Flex Steer, umožňující řidiči navolit jeden ze tří (Comfort, Normal a Sport) režimů upravujících míru zapojení elektrického posilovače řízení.
Protože se nová Kia Soul představila ve Spojených státech, informace o motorizacích se omezují pouze na benzínové pohonné jednotky. Tím pádem nevíme, co bude mít crossover pod kapotou v EU, v Americe ale bude k mání atmosférická šestnáctistovka GDI s výkonem 132 koní při 6 300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 160 newtonmetrů při 4 850 ot./min. Vrcholnou motorizací se stane přepracovaný čtyřválec 2,0 GDI s výkonem 166 koní při 6 200 ot./min. a 205 newtonmetry při 4 000 otáčkách. Pro oba agregáty bude k dispozici buď šestistupňový manuál, alternativně šestistupňová automatická převodovka.
Termín zahájení prodeje Soulu, případně jeho příchod do Evropy tisková zpráva nezmiňuje, stejně tak ani ceny.
Druhou generaci Soulu představila automobilka s dvojicí nových laků Solar Yellow a Inferno Red
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva