Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Sorento 2015: nová generace pro Evropu do detailu nejen obrazem
29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Sorento má být pohodlnější i bezpečnější. Pohon zajistí 4 motory, u nás může být nabídka chudší.
Korejská Kia do Paříže přiveze kromě diesel-elektrické Optimy T-Hybrid, faceliftovaného Ria 2015 a modernizované Vengy 2015 také nové SUV Sorento. O něm pochopitelně neslyšíme poprvé, čest jsme měli i s evropskou verzí, teď si jej ale můžeme do detailu prohlédnout na zatím největší fotosadě a k ní přidat i vybraná technická data.
Zvenčí nové Sorento někomu může připomínat vozy Volkswagenu nebo Audi, zejména tedy částečně LEDkovými zadními světly. Vepředu již má LEDkové denní svícení kdeco, příď je spíš robustnější variací na ostatní modely tohoto výrobce. Oplastování kolem dokola, tvářící se jako ochranné, berme u SUV za samozřejmost. Přesto však, alespoň podle zveřejněných fotografií, se bude Sorento cítit lépe na asfaltu - ani jedna fotka není na nezpevněném povrchu.
Třetí generace Sorenta dostala oproti té dosluhující do konstrukce více než dvojnásobek vysokopevnostní oceli. To by mělo znamenat mimo jiné i snížení hmotnosti, avšak tato čísla před sebou ještě nemáme. Co už víme, je, že se podvozku dostalo mnohých vylepšení pro lepší pohodlí a ovladatelnost zároveň. Zadní náprava má větší uložení a tlumiče pro pohodlnější jízdu na dvou zadních řadách sedaček. Motor dostal lepší odhlučnění i větší silentbloky pro utlumení vibrací a řízení má nabídnout lepší cit díky novému elektrickému posilovači.
Motory budou nabízet od 172 do 270 koní. Benzínové budou dva, menší bude mít objem 2,4 litru a čtyři válce, větší 3,3 litru a šest válců. Po stránce dieselů v Sorentu najdeme dvoulitrový a 2,2litrový čtyřválec. V Evropě by měl být k mání jen ten větší z nich a očekává se, že právě s tímto motorem si Sorento pořídí nejvíce zákazníků. Zda u nás uvidíme i benzínový šestiválec, zatím nevíme, ale pro dosluhující generaci v nabídce např. české Kie není, tam vidíme jen 2,4litrový přímovstřikový benzínový motor.
Interiér nabídne tři řady sedadel a všechny budou mít vlastní výdechy klimatizace. Ze třetí řady toho asi nebude moc vidět ven, ale zase si tam s měkkým polštářem možná snáze opřete hlavu o robustní D-sloupek. A vzadu je ještě trocha místa pro zavazadla, i když na týdenní dovolenou v šesti lidech to nebude. Jak je také vidět na obrázcích, přední sedadla budou alespoň v nejvyšší výbavě vyhřívaná i ventilovaná a očekávejme také nejméně dvouzónovou klimatizaci. A s určením převážně na asfalt to také možná nebude tak horké, protože na jednom z obrázků je vidět tlačítko uzávěrky středového diferenciálu.
Jak již bylo zmíněno, oficiální představení očekávejme už ve čtvrtek na pařížském autosalonu. Tam bychom se mohli dozvědět více detailů o výbavě a motorech - které budou všechny určitě mít nižší papírovou spotřebu - a také, kdy se nové Sorento dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Kia Sorento třetí generace sází na více pohodlí, docílí ho zejména úpravami podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva