Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Pro_Cee'd GT 2013: hot hatch s 200 koňmi potvrzen, uvažuje se i o kupé GT
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Než Kiu pohltilo Hyundai, byly sportovněji pojaté vozy prioritou. S upevněním pozic Kie se karta obrací - už příští rok se budou dít věci.
Korejské automobilky jsou v poslední době na koni. Tomu se ale nemůžeme divit, neboť kvalita i jízdní vlastnosti šly oproti minulosti prudce nahoru, cena je přitom oproti konkurenci stále dost nízká. Hyundai a Kia jsou tak jedněmi z mála výrazně rostoucích značek na evropských trzích, tedy alespoň v rámci segmentu rodinných vozů. Pokud však přijde řeč na sportovní nářadí, budou Korejci zřejmě těmi posledními, kdo vám přijde na mysl. Jak jsme se ovšem přesvědčili během testu modelu Veloster Turbo, na nápravě se již začalo pracovat. A silnější motor pro kompaktní hatchbacky je přitom jen první vlaštovkou.
Již v polovině příštího roku totiž dorazí na trh ostrá varianta nové Kie Pro_Cee'd. Britskému Autocaru to po mnoha spekulacích oficiálně potvrdil Hyoung-Keun Lee, místopředseda dozorčí rady a generální ředitel Kie. Ostrý třídveřový Cee'd pod kapotu dostane v základech identické pohonné ústrojí jako Veloster Turbo. Tedy přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec T-GDI, ovšem naladěný na 200 koní, které bude šestistupňový manuál nebo dvouspojková automatická převodovka přenášet na přední kola. Šéfdesignér značky Peter Schreyer, jehož odchodu aktuálně lituje VW Group, zároveň přislíbil i vizuální odlišení verze GT od zbytku řady.
Ani tento model (interně označovaný jako HPV - zřejmě High Performance Vehicle, trochu troufalé) ale není konečnou. Kia totiž vážně uvažuje o tom, že by v realitu proměnila koncepční kupé GT, které se představilo v roce 2011 na ženevském autosalonu. Pro nás by přitom dobrou zprávou měl být pohon zadních kol, který značka hodlá zachovat. Podle Hyoung-Keuna Leeho by totiž sportovní vozy jinak koncipovány být ani neměly.
Lee přitom ví, o čem mluví, neboť po dobu jeho působení ve značce Hyundai vznikl prototyp Genesis Coupé s pohonem předních kol. To podle něj sice nabídlo sportovní vizáž, zážitky za volantem však byly trochu jiné. Kia tak prý v příštím roce představí hned několik návrhů, z nichž v realitu promění ten nejúspěšnější. Rozhodnutí má padnout brzy, díky čemuž se první koncept objeví již v Ženevě.
I tento model ale neznamená pro sportovní ambice korejské značky utrum. Schreyer by totiž velmi rád do hierarchie firmy zařadil i malý sportovní roadster ve stylu Mazdy MX-5. Kia má přitom s touto koncepcí již své zkušenosti, neboť v roce 1997 koupila designová práva na vlastní verzi Lotusu Elan. Ten se dokonce s korejským motorem pod kapotou dostal do výroby, ovšem jen na rok.
S příchodem náročné ekonomické situace do Asie se Kia dostala v roce 1998 do potíží, což následně vedlo k převzetí značkou Hyundai. Sportovní vozy náhle nebyly prioritou, místo nich obě automobilky pracovaly spíše na upevnění svých pozic mezi široce zaměřenými modely. To se podařilo, a tak se karta nyní opět obrací a Kia míří směrem k budování image výrobce poněkud sportovněji laděných vozů.











Druhá generace Kie Pro_Cee'd se představila letos v Paříži, příští rok navíc dorazí ve verzi s výkonem 200 koní
Kia GT s pohonem zadních kol by se mohla stát realitou. Značka příští rok představí několik konceptů, z nichž nejúspěšnější dorazí do sériové výroby
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva