Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia překvapila modelem Stinger, má motor V6 turbo a 370 koní, jede 270 km/h
8.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Kia dlouho avizovala, že chystá něco nového, rychlého a opravdu velkého. Že ale dostane takový motor, výkon a maximální rychlost, jsme nečekali.
Doplněno 9.1.: Kia vydala i tiskovou zprávu představující evropskou verzi Stingeru. Také u nás bude vůz skutečně k mání s motorem 3,3 V6 biturbo, o dieselech zatím automobilka nemluví. Horší zprávou je, že vůz nedostane jinou než automatickou převodovku, byť sám Albert Biermann by si Stinger s manuálem přál. Na evropské provedení se můžete též podívat v doplněné galerii...
Na jednu stranu si možná řeknete: „Nuda.” Kia už dávno přišla s koncepty GT a Stinger, dlouho mluvila o sériové výrobě něčeho takového a nakonec jsme i samotné auto v podobě předprodukčního prototypu nedávno viděli bez maskování. Přidejte si skoro nekonečnou sérii upoutávek, které nebyly skromné a hovořily o nejrychlejším a nejlépe akcelerujícím vozu značky, který zcela změní její obraz a musíte se ptát, jestli za těchto okolností automobilka mohla něčím překvapit. Jenže mohla a také překvapila.
Kia totiž není BMW, není to značka vyhlášená výkonnými nebo rychlými stroji. Její evropská nabídka stojí na kompaktních a subkompaktních modelech za statisíce a už auto střední třídy má problém prodávat ve větších počtech. Prodejní hit se nestal ani z jinak povedeného Cee'du GT, protože ani pro hot hatch nemá tato značka záplavu klientů. Když tedy slibuje nejrychlejší a nejvýkonnější vůz své historie s turbem pod kapotou, nepředstavíte si nic až tak mimořádného. Jenže sériové model Stinger mimořádný je a respekt z něj mohou mít i u onoho BMW, proti kterému ostatně otevřeně míří.
I když sami zástupci Kie v průběhu postupného odhalování mírnili očekávání a naznačovali spíše vůz s výkonnějším dvoulitrovým turbem pod kapotou a zadním pohonem, realita je jiná. Sériový model Stinger má ve verzi GT v útrobách dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 litru, který na kola posílá mohutných 272 kW (370 koní) a 510 Nm. Ty mohou mířit na zadní nebo všechna kola přes osmistupňový automat a zajistí akceleraci na stovku za 5,1 sekundy a maximální rychlost až 270 km/h. To jsou sakra dobré parametry nejen na Kiu, však přes 250 km/h jede bez odstranění omezovače jen minimum aut.
Nebude to ale jediná verze k dispozici. Jako Stinger bez GT bude vůz k mání též s oním dvoulitrovým turbem o výkonu 190 kW (258 koní) a točivým momentem nanejvýš 352 Nm. Také v tomto případě bude výkon mířit na zadní nebo všechna kola (dle volby) přes osmistupňový automat (žádná volba), dynamické parametry si v tomto případě Kia nechala pro sebe. Do budoucna čekejme i dieselový motor, premiéra ale proběhne v USA a tam se o dieselech nemluví.
Pochopitelně můžete namítnout, že stvořit auto, které jede rychle rovně, umí každý, zrovna tady ale nemůže být větších pochyb o tom, že Stinger nezklame ani jinde. Vyvíjen byl na Nordschleife a pod jeho naladění se podepsala bývalá špička divize M, která BMW sama opustila kvůli odklonu automobilky od řidičsky zaměřených aut. A tento člověk říká, že pokud vás už dnes mnichovské stroje neoslovují, „jeho” Kie budou. Pokud vás více než „tlachy” zajímají fakta, pak krom zmíněných dynamických aspektů přidáme, že o krocení dynamiky se budou starat čtyřpístková Bremba vpředu a dvoupístková vzadu.
Jak zajímavý bude vůz jízdně v reálu, ale ukáže až čas, teď zpět ke známým aspektům Stingeru. Atraktivitu jeho designu stylizovaného směrem ke kupé (jinak je to sedan, pochopitelně) posuďte sami, my pouze dodáme, že jde o docela velké auto - s délkou 4,83 metru, šířkou 1,87 metru, výšku 1,4 m a rozvorem o délce 2,9 metru to rozhodně nebude nic jako dvojkové kupé BMW, jsme spíše o 1,5 třídy výše - za rivaly si tento vůz vytyčil vozy jako BMW 4 Gran Coupe, Audi A5 Sportback či Lexus IS. Tomu odpovídá i fakt, že standardně vůz dostane 18" kola s pneumatikami 225/45 R18, verze GT si pak kousne do asfaltu s devatenáctkami a pneu 225/40 R19 vpředu a 255/35 R19 vzadu.
Podívat se můžeme i do kabiny obou verzí, která se drží celkem konzervativní stylizace a krom výraznějších kruhových výdechů ventilace či poněkud leteckým voličem automatu verze GT, zkouší zaujmout materiály. Máme očekávat hodně kůže Nappa, alcantary, hliníku a také spoustu výbavy, mezi níž nebude chybět například výkonné audio Harman/Kardon se 720 Watty.
Pochopitelně, Kia neřekla ani neukázala hned úplně vše, řekla ale dost na to, abychom byli příjemně překvapeni - tak výkonný a rychlý stroj jsme nečekali. Vůz čeká premiéra zítra na autosalonu v Detroitu a pokud v tu chvíli Korejci prozradí více, pochopitelně vás o tom neopomeneme zpravit.
Sériová Kia Stinger je příjemné překvapení, zvlášť ve verzi GT. Toto je její americká verze...
...a toto je provedení pro Evropu
...a šestiválcový motor verze GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva