Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou

Nejmenší Kia je v prodeji jen přes rok, ale na domácím trhu už byl představen její facelift. Stihly ji menší vzhledové a větší technické inovace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou

24.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejmenší Kia je v prodeji jen přes rok, ale na domácím trhu už byl představen její facelift. Stihly ji menší vzhledové a větší technické inovace.

Kia Picanto má za sebou jednu z těch modernizací, nad kterou si v případě zájmu budete muset v klidu sednout, dát vedle sebe fotky vozu před a po a srovnávat, hledat, přemýšlet... Snad je v pořádku, že se nejedná o větší změny. Druhá generace městského mini je na trhu pouze rok a něco, takže zásadnější modifikaci vzhledu patrně nepotřebuje, Korejci se nicméně domnívali, že jemné „přepudrování nosu“ Picantu neublíží.

Předně bychom asi měli říci, že Picanto si své jméno navzdory nápisům na místě espézetky ponechá - Morning je označení používané v Koreji a některých dalších asijských trzích a není žádnou novinkou. Pokud se ale pozorně podíváte na příčku sloužící k uchycení SPZ a lem mřížky v nárazníku i kolem plastu s mlhovkami, mohli byste si všimnout, že jsou nově udělané z lesklého černého plastu.

Podle dostupných, ale neúplných informací byla rovněž rozšířena paleta barev (kromě jiného i o růžovou z fotografií), přibylo osvětlení schránky před spolujezdcem, pozměněný volant a součástí standardní výbavy se stal stabilizační program ESP a systém start-stop zvaný u Kie ISG.

Podle korejských kolegů to rovněž vypadá na menší zvrat pod přední kapotou. Chybí totiž jakékoli zmínky o čtyřválci 1,25 litru s výkonem 86 koní. Tím netvrdíme, že stoprocentně vypadl z nabídky, ale s ohledem na posílení litrového tříválce to možné je. Původně měl motor 1,0 CVVT 69 koní při 6 200 ot./min., nově však nabízí buď 82 koňských sil při 6 400 ot./min. ve spojení s manuální převodovkou (základní i BiFuel schopný jezdit na LPG) anebo 80 koní při objednávce nového CVT. A vedle takové jednotky už 86 koní dosavadního čtyřválce 1,25 moc velký smysl nedává, tedy alespoň čistě papírově.

Verze 1,0 CVT (přesněji CVVT CVT, ale to byste se z toho mohli zbláznit - prostě ta s automatickou převodovkou) se v kombinaci s ISG chlubí průměrnou spotřebu jen 4,8 l/100 km, což je ale o 0,6 l více než současný litrový vůz s manuálem. Nelogický výsledek pochopitelně způsobují rozdíly v metodice měření, ale Korejci tvrdí, že nové auto je o necelých deset procent úspornější, takže podle evropských tabulek by mělo jezdit za 3,8 litru na sto.

Berte zatím uvedené informace s rezervou, s přibývajícím časem je jistě zaktualizujeme. Našeho trhu se buď jak buď prozatím netýkají, ale to bude také jen otázka času - Kia nemá ve zvyku modely pro jeden trh faceliftovat a pro jiný nikoli, maximálně to dělá v trochu jiném čase.


Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 1 - Kia Picanto 2013 01Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 2 - Kia Picanto 2013 02Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 3 - Kia Picanto 2013 03Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 4 - Kia Picanto 2013 04Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 5 - Kia Picanto 2013 05Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 6 - Kia Picanto 2013 06Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 7 - Kia Picanto 2013 07Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 8 - Kia Picanto 2013 08Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 9 - Kia Picanto 2013 09Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 10 - Kia Picanto 2013 10Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 11 - Kia Picanto 2013 11Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 12 - Kia Picanto 2013 12Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 13 - Kia Picanto 2013 13Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 14 - Kia Picanto 2013 14Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 15 - Kia Picanto 2013 15Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 16 - Kia Picanto 2013 16Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 17 - Kia Picanto 2013 17Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 18 - Kia Picanto 2013 18Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 19 - Kia Picanto 2013 19Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 20 - Kia Picanto 2013 20Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 21 - Kia Picanto 2013 21Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 22 - Kia Picanto 2013 22Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 23 - Kia Picanto 2013 23Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 24 - Kia Picanto 2013 24Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 25 - Kia Picanto 2013 25Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 26 - Kia Picanto 2013 26Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 27 - Kia Picanto 2013 27Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 28 - Kia Picanto 2013 28Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 29 - Kia Picanto 2013 29Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 30 - Kia Picanto 2013 30Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 31 - Kia Picanto 2013 31Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 32 - Kia Picanto 2013 32Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 33 - Kia Picanto 2013 33Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 34 - Kia Picanto 2013 34Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 35 - Kia Picanto 2013 35Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 36 - Kia Picanto 2013 36Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 37 - Kia Picanto 2013 37Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 38 - Kia Picanto 2013 38Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 39 - Kia Picanto 2013 39Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 40 - Kia Picanto 2013 40Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 41 - Kia Picanto 2013 41Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 42 - Kia Picanto 2013 42Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 43 - Kia Picanto 2013 43Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 44 - Kia Picanto 2013 44Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou - 45 - Kia Picanto 2013 45
Pokud můžeme věřit fotkám, ve skutečnosti se toho změnilo mnohem více, než jsme zmínili, některé prvky výbavy (jako třeba digitální rychloměr) však můžou být pouze specifika korejského trhu

Zdroj: Kia

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše