Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží
29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektromotor sice může vůz i pohánět, ale jen v nízkých rychlostech. Hlavním cílem elektřiny zde je zvednout výkon za současného snížení spotřeby a emisí.
Kia Optima by v budoucnu měla být k mání i s diesel-elektrickým pohonným ústrojím, lze-li soudit podle poodhaleného konceptu T-Hybrid. Nečekejme lokomotivu, výsledný vůz bude tzv. mild-hybrid, ale s možností jízdy čistě na elektřinu na krátké vzdálenosti a v nízkých rychlostech. A podobně jako skoro všechny novinky, o kterých se v posledních týdnech píše, i tento stroj se veřejnosti naživo ukáže na pařížském autosalonu.
Pohonné ústrojí Optimy T-Hybrid se bude skládat ze standardního 1,7litrového dieselového čtyřválce CRDi, který sám o sobě nabídne 134 koní a 325 Nm. Ta hybridní část znamená 48voltovou baterii umístěnou pod podlahou zavazadelníku, tam, kde by normálně bylo rezervní kolo, která bude napojena na generátor nahrazující klasický alternátor a schopný i nastartovat motor pod přední kapotou.
Díky tomuto uspořádání má být startování motoru v rámci funkce start-stopu "téměř bez hluku a vibrací". První, tedy studený start bude s největší pravděpodobností obstarávat obyčejný startér, který i s běžným akumulátorem pod kapotou také najdeme. Kromě mild-hybridu dostane motor také elektřinou poháněný kompresor, který má v nízkých otáčkách výrazně zvyšovat točivý moment motoru.
Podle automobilky se díky těmto úpravám zvedne výkon pohonného ústrojí o 15 až 20 procent, což by mohlo znamenat 154-161 koní, resp. 374-390 Nm. Podle informací o elektrickém kompresoru však očekávejme změny zejména v křivkách výkonu a točivého momentu a tedy i ve zrychlení na stovku a pružnosti. A pochopitelně se také hovoří o "výrazném snížení" spotřeby a emisí CO2. Že papírovým údajům nebude možno příliš věřit, snad nemusíme dodávat.
Kia pro hybridní část pohonu této Optimy nepoužila dnes běžné lithium-ionové baterie, namísto nich je pod podlahou kufru standardní olovo-uhlíkový akumulátor, stejný, jaký v dnešních konvenčních autech najdeme pod kapotou. Argumenty pro jeho použití jsou docela jednoduché - není ho potřeba tolik chladit a když skončí jeho životnost, recyklace je mnohem snazší.
Podle automobilky je Optima T-Hybrid stále ve vývoji; stroj, který uvidíme v Paříži, je zatím jen koncept. Nejspíš ale nebude dlouho trvat, než se dostane do nabídky. "Nový mild-hybrid je naší vlajkovou technologií pro zlepšení efektivity modelů, poháněných motorem s vnitřním spalováním. V budoucnosti tato technologie pomůže snížit emise celé evropské nabídky," komentoval T-Hybrid Michael Cole, evropský šéf automobilky. Na rozdíl od elektromobilů by takováto aplikace skutečně mohla pomoci snížit emise CO2 při prodejní ceně, která nebude tak moc vzdálená konvenčnímu turbodieselu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
![Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 1 - 2015 kia optima diesel hybrid 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 2 - 2015 kia optima diesel hybrid 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 3 - 2015 kia optima diesel hybrid 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Kia Optima T-Hybrid využívá elektřiny ke snížení spotřeby; k jízdě již výrazně méně
Vnější vzhled se oproti variantě s konvenčním pohonem příliš měnit nebude (na obrázcích americká verze Optimy)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1