Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi

Korejské kombi je k dispozici ve čtyřech výbavách a s motory 1,7 CRDi či 2,0 T-GDI s 245 koňmi. Ten je možné dostat i do sedanu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi

31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejské kombi je k dispozici ve čtyřech výbavách a s motory 1,7 CRDi či 2,0 T-GDI s 245 koňmi. Ten je možné dostat i do sedanu.

Korejci se dnes rozjeli. Krátce po představení faceliftu Hyundai i10 se tak můžeme přesunout k sesterské Kie, jejíž české zastoupení od zítřejšího dne začíná s prodejem nové generace modelu Optima ve verzi kombi a GT. Nejdříve se blíže podíváme na provedení SportWagon, který debutoval letos v Ženevě a který je s 245 koňmi k dostání taktéž.

Než přistoupíme k českým cenám, jen v rychlosti zrekapitulujeme, co za své peníze dostanete. Ve srovnání s již nabízeným sedanem se pochopitelně měnila především záď, kde objem zavazadlového prostoru narostl ve standardním stavu z 510 na 552 litrů. Pokud pak sklopíte zadní sedadla dělená již standardně v poměru 40:20:40, můžete počítat s 1 686 litry.

K dispozici jsou dva motory. Základem je 1,7litrový turbodiesel naladěný na 141 koní a 340 Nm, se kterým je možné spárovat šestistupňový manuál či sedmistupňový dvouspojkový automat. V prvém případě akcelerace zabere 10,2 sekundy, ve druhém 11,1 s. Nejvyšší rychlost činí pokaždé 200 km/h, spotřeba byla vyčíslena na 4,4 l/100 km, resp. 4,6 l.

Dále na výběr je přeplňovaný benzinový dvoulitr, který již souvisí s výše zmiňovanou variantou GT. Šestistupňový automat je standardem, přičemž na přední kola přenáší 245 koní a 353 Nm. Sprint na stovku trvá 7,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak vystoupala na 232 km/h a spotřeba byla stanovena na 8,2 l/100 km.

Tato pohonná jednotka je nově se stejnými parametry k dispozici také pro sedan. Jelikož zde ovšem máme menší aerodynamický odpor a nižší hmotnost (1 580 kg versus 1 605 kg), akcelerace zabere jen 7,4 sekundy a maximálka činí 240 km/h. Průměrná spotřeba zůstala stejná.

Kombi s dieselovou jedna-sedmou a manuálem startuje na 669 980 Kč, automat je o 55 tisíc korun dražší. Základní úrovní je Business Line, která zahrnuje třeba LEDky pro denní svícení, 16palcová litá kola, duální klimatizaci a dokonce i navigaci.

Pokud vám tato úroveň nestačí, můžete se posunout na stupeň Exclusive, kde platíte 764 980 Kč, respektive opět o 55 tisíc korun více. Diody v tu chvíli přicházejí i na záď, dále pak lze počítat se 17palcovými litými koly, polokoženým čalouněním nebo aktivním monitoringem jízdních pruhů LKAS.

Dále nabídka pokračuje úrovní GT Line, za kterou platíte 899 980 Kč. Počítat již lze pouze s kombinací dieselu a automatu, zatímco standardem se stávají plnohodnotné čelní LEDky, 18palcová litá kola, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo multimédia s osmipalcovým displejem, navigací a zpětnou kamerou.

Jsme ve finále, konkrétně u verze GT. Ta vychází na 999 980 Kč, za což stejně jako u výbavy GT Line dostáváte sportovní bodykit, audio Harman Kardon a kožené čalounění. Bonusem jsou dále červeně lakované třmeny brzd nebo bezpečnostní výbava rozšířená třeba o autonomní brzdy. Kia se tak svými cenami pohybu v teritoriu nového Superbu Combi, za podobné částky ale nabízí více výbavy. Jestli to českému vládci své třídy udělá alespoň trochu vrásek na čele, posuďte sami.

Se stejnými prvky je k dispozici i sedan, za který platíte 969 980 Kč. U obou verzí lze navíc sáhnout po příplatkové výbavě, do níž se nastěhoval perleťový lak, panoramatické okno či sportovní sedadla. Bližší informace najdete v oficiálním ceníku SportWagonu (PDF, 1 MB) ia také aktualizovaném ceníku sedanu (PDF, 971 kB).


Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 1 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 01Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 2 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 02Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 3 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 03Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 4 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 04Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 5 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 05Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 6 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 06Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 7 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 07Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 8 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 08Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 9 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 09Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 10 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 10Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 11 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 11Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 12 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 12Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 13 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 13Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 14 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 14Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 15 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 15Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 16 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 16Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 17 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 17Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 18 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 18Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 19 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 19Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 20 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 20Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 21 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 21Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 22 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 22Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 23 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 23Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 24 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 24Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 25 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 25Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 26 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 26Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 27 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 27Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 28 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 28Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 29 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 29Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 30 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 30
Kia Optima SportsWagon startuje na českém trhu na 670 tisících Kč

Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 31 - Kia Optima SW GT lepsi 01Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 32 - Kia Optima SW GT lepsi 02Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 33 - Kia Optima SW GT lepsi 03Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi - 34 - Kia Optima SW GT lepsi 04
Za verzi GT dáte bez dvaceti korun rovný milion Kč, přičemž 245 koní lze spřáhnout také s méně praktickou karosářskou variantou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.