Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima Hybrid 2014: facelift přinesl lepší aerodynamiku, spotřeba zamířila dolů
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Korejský sedan s 202 hybridními koňmi si nově řekne o průměrných 6,2 l/100 km. A to díky jiným nárazníkům, čelní masce a litým kolům.
O modernizaci korejského sedanu jsme vcelku pravidelně informovali v průběhu celého loňského roku. Neunikla nám ani americká, ani evropská verze. Nově se tak logicky musíme zastavit také u hybridního provedení, ačkoliv to u nás momentálně nabízeno není. Možný je ovšem individuální dovoz, pročež jsme si posvítili na premiéru modelu na autosalonu v Chicagu. Nic jiného než pár kosmetických změn ovšem neočekávejte.
V motorovém prostoru nadále pracuje 2,4litrový benzinový čtyřválec, kterému společnost dělá elektromotor a lithium-polymerové baterie. Neměnný tak od loňské rošády zůstal výkon 202 koní i točivý moment 320 Nm. Vlivem přepracovaného předního nárazníku, nové čelní masky a odlišného designu litých kol se ale zlepšila aerodynamika.
Průměrná spotřeba tak zamířila dolů na 6,2 l/100 km, ve městě se budete pohybovat za 6,5 litru a mimo městkou zástavbu za 5,9 litru. Vše ale bude ovlivňovat ještě velikost ráfků a pneumatik, kdy na výběr je 16palcové nebo 17palcové provedení. Mimo to pak vůz dostal ještě nové LEDky, větší zadní světla a přepracovaný zadní nárazník.
Uvnitř Kia Optima Hybrid standardně nabízí 4,3palcový TFT displej uprostřed přístrojového štítu, středovou konzoli může za příplatek okupovat osmipalcový monitor, který informuje spotřebě, dobíjení či nastavení samotného automobilu. Mimo to pak můžete sáhnout i po novém audio systému Infinity s osmi reproduktory.
Tím veškeré změny končí, o cenách se ovšem Kia nezmiňuje. Jasné navíc ani není datum, kdy by modernizovaná Optima Hybrid měla zamířit do prodeje. Jelikož je ovšem oficiálně označována za modelový rok 2014, cesta do showroomů ji dozajista zabere jen pár týdnů.
Hybridní Kia Optima dostala jen pár aerodynamických modifikací, jež zároveň snižují spotřebu. Jinak ale motorový prostor nedoznal jediné změny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 11 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus