Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pouhých 163 koní není vrcholem nabídky Kie Optima - verze GT nabídne mnohem více a také upravený podvozek či větší brzdy. V prodeji bude příští rok.
Představení standardní Kie Optima, které jsme přinesli před necelým měsícem, mohlo zklamat ty, kteří očekávali zajímavé hodnoty výkonu pod kapotou - standardní nabídka totiž končí na 163 koních. K mání však bude i rychlejší verze, označená GT, jak víme již od předčasného odhalení několika snímky. Korejci verzi GT přivezou i do Frankfurtu.
Začněme tedy od toho nejpodstatnějšího - tenhle stroj dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 245 koní v 6 000 otáčkách a 353 Nm v rozsahu 1 350 - 4 000 ot/min. Takováhle síla stačí Optimě na zrychlení na stovku za 7,4 vteřiny a maximálku 240 km/h. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 6b; kombinovaná spotřeba paliva by měla být 8,2 litru benzínu na 100 km.
Po stránce vzhledu je Optima GT také od standardních provedení trochu odlišná. Mohli jsme si ji prohlédnout už při zmíněném předčasném odhalení a dnes nemáme obrázků o mnoho více. Oproti standardu tu však vidíme upravený přední nárazník s větším lízátkem a otvory po stranách. Jsou tu také nová kola s pneumatikami o rozměru 235/45 R18. Vzadu vidíme dvě oválné koncovky výfuku a náznak difuzoru mezi nimi. Trochu protažená se zdá být také hrana víka zavazadelníku, ale fotky mohou klamat.
Vylepšení oproti standardu jsou i na podvozku. Zejména tu jsou větší brzdy a upravený posilovač řízení, který je dle tiskové zprávy „poháněný motorem” - tedy bude dost možná hydraulický, nikoliv elektrický. Také bylo upraveno odpružení a dostalo systém elektronického řízení, který bude umět ovládat každé kolo zvlášť.
Vůz, který bude přítomen na ploše frankfurtského autosalonu, je zatím označen jako prototyp, ale od sériové verze se údajně liší v podstatě jen tímhle názvem. Do prodeje nevstoupí hned a ani s novou Optimou koncem letošního roku, ale údajně někdy v roce příštím. Jak bude vypadat ceník, se tak nejspíš dozvíme tou dobou.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.



Oficiálně je tohle prototyp Optimy GT, ale sériová verze bude stejná
Standardní Kia Optima nabídne skromnější design a mnohem slabší motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva