Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pouhých 163 koní není vrcholem nabídky Kie Optima - verze GT nabídne mnohem více a také upravený podvozek či větší brzdy. V prodeji bude příští rok.
Představení standardní Kie Optima, které jsme přinesli před necelým měsícem, mohlo zklamat ty, kteří očekávali zajímavé hodnoty výkonu pod kapotou - standardní nabídka totiž končí na 163 koních. K mání však bude i rychlejší verze, označená GT, jak víme již od předčasného odhalení několika snímky. Korejci verzi GT přivezou i do Frankfurtu.
Začněme tedy od toho nejpodstatnějšího - tenhle stroj dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 245 koní v 6 000 otáčkách a 353 Nm v rozsahu 1 350 - 4 000 ot/min. Takováhle síla stačí Optimě na zrychlení na stovku za 7,4 vteřiny a maximálku 240 km/h. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 6b; kombinovaná spotřeba paliva by měla být 8,2 litru benzínu na 100 km.
Po stránce vzhledu je Optima GT také od standardních provedení trochu odlišná. Mohli jsme si ji prohlédnout už při zmíněném předčasném odhalení a dnes nemáme obrázků o mnoho více. Oproti standardu tu však vidíme upravený přední nárazník s větším lízátkem a otvory po stranách. Jsou tu také nová kola s pneumatikami o rozměru 235/45 R18. Vzadu vidíme dvě oválné koncovky výfuku a náznak difuzoru mezi nimi. Trochu protažená se zdá být také hrana víka zavazadelníku, ale fotky mohou klamat.
Vylepšení oproti standardu jsou i na podvozku. Zejména tu jsou větší brzdy a upravený posilovač řízení, který je dle tiskové zprávy „poháněný motorem” - tedy bude dost možná hydraulický, nikoliv elektrický. Také bylo upraveno odpružení a dostalo systém elektronického řízení, který bude umět ovládat každé kolo zvlášť.
Vůz, který bude přítomen na ploše frankfurtského autosalonu, je zatím označen jako prototyp, ale od sériové verze se údajně liší v podstatě jen tímhle názvem. Do prodeje nevstoupí hned a ani s novou Optimou koncem letošního roku, ale údajně někdy v roce příštím. Jak bude vypadat ceník, se tak nejspíš dozvíme tou dobou.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.



Oficiálně je tohle prototyp Optimy GT, ale sériová verze bude stejná
Standardní Kia Optima nabídne skromnější design a mnohem slabší motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový 2,5litrový motor
před 2 hodinamiMercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
před 3 hodinamiVolný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 5 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva