Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km
18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový hybridní crossover se pyšní lithium-iont-polymerovými bateriemi či příkladnou aerodynamikou. Kromě nízké spotřeby chce být zajímavý i řidičsky.
Nový korejský hybrid jsme si mohli představit již minulý týden v souvislosti s debutem Kie Niro na autosalonu v Chicagu. Nyní tu máme premiéru evropského provedení, jenž se veřejnosti ukáže za necelé dva týdny v Ženevě. Jak se přitom dalo očekávat, rozdílů je poskrovnu, respektive jsme při bližším zkoumání neobjevili jediný. Tedy pokud do dané rovnice nezahrneme jinak tvarovanou registrační značku. Korejci ovšem dali do placu pár nových technických údajů, pročež se vyplatí na jejich nový hybridní crossover podívat znovu.
Začneme známými věcmi, tedy novou platformou uzpůsobenou pouze vozům s alternativním pohonem. Tu vyvinulo mateřské Hyundai, které se stejnou architekturou již odhalilo liftback Ioniq. Ve srovnání s tímto modelem však Niro počítá pouze s jedním ústrojím, a sice s kombinací 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. V prvním případě se máme dočkat 105 koní, ve druhém pak 43,5. Celkově by soustava měla produkovat 148 koní a 265 Nm točivého momentu.
Tento výkon ovšem nebude přenášet automat CVT, jak je u hybridů obvyklé, místo toho Korejci ve snaze o přitažlivější jízdní zážitky obě pohonné jednotky spojené do jednoho agregátu doplnili šestistupňovou dvouspojkovou skříní. O samotné dynamice prozatím nepadlo ani slovo, stejně jako nebyla specifikována spotřeba. Nicméně značka by v Evropě velmi ráda dosáhla maximálně 89 gramů emisí CO2 na kilometr, což lze přepočíst na 3,8litrový průměr. Tedy skoro o litr méně než v zámoří, kvůli jiným normám, pochopitelně.
K danému cíli se Kia chce dobrat i díky paketu lithium-iont-polymerových baterií o nepříliš vysoké kapacitě 1,56 kWh, jenž však mají ve srovnání s konvenčními systémy konkurence nabídnout o 50 procent vyšší hustotu energie. Celý paket tak váží 33 kilogramů, příliš velké zátěže pod zadními sedadly se tedy nedočkáme. Baterie navíc neovlivňují ani 421litrový objem zavazadelníku nebo 45litrovou palivovou nádrž.
Dalším prvkem vedoucím k nízké spotřebě je podle Korejců aerodynamika, kterou měli technici značky na paměti již během vývoje. Koeficient odporu vzduchu tedy činí Cd 0,29, což je na crossover usazený v nabídce mezi modely Cee'd a Sportage zajímavé číslo. Pro úplnost přitom v tomto ohledu zmíníme, že Niro je 4 355 milimetrů dlouhé, 1 800 mm široké, 1 355 mm vysoké a využívá 2,7metrového rozvoru.
Kia dále dodává, že cestující vpředu mají k dispozici 1 117 milimetrů pro nohy a 1 049 mm pro hlavu, zatímco ti vzadu 950 mm, respektive 993 mm. V případě ramen pak můžeme zmínit 1 423 a 1 402 mm místa, což by takové čtyřčlenné posádce mělo zaručit dostatek komfortu. Oficiálně je ale Niro logicky klasifikováno jako pětimístné.
V rámci výbavy bude na výběr látkové, polokožené či celokožené čalounění, se kterým bude možné spárovat multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovým dotykovým displejem. Nemalá konektivita a připojení k internetu je samozřejmostí, kromě toho Korejci zapracovali také na na minimalizaci vibrací a hluku v kabině.
Velkým lákadlem bude nejspíše bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, v případě exteriéru pak mohou zákazníci sáhnout po sedmi barvách karoserie a selekci 16palcových nebo 18palcových litých kol. Stejně jako v případě ostatních vozů značky pak dorazí i sedmiletá záruka, pro vozy osazené navigací pak budou zdarma služby Kia Connected Service.
Kia Niro se ukázala také v evropské verzi, krátce před živým debutem na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 11 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva