Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km

Nový hybridní crossover se pyšní lithium-iont-polymerovými bateriemi či příkladnou aerodynamikou. Kromě nízké spotřeby chce být zajímavý i řidičsky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km

18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový hybridní crossover se pyšní lithium-iont-polymerovými bateriemi či příkladnou aerodynamikou. Kromě nízké spotřeby chce být zajímavý i řidičsky.

Nový korejský hybrid jsme si mohli představit již minulý týden v souvislosti s debutem Kie Niro na autosalonu v Chicagu. Nyní tu máme premiéru evropského provedení, jenž se veřejnosti ukáže za necelé dva týdny v Ženevě. Jak se přitom dalo očekávat, rozdílů je poskrovnu, respektive jsme při bližším zkoumání neobjevili jediný. Tedy pokud do dané rovnice nezahrneme jinak tvarovanou registrační značku. Korejci ovšem dali do placu pár nových technických údajů, pročež se vyplatí na jejich nový hybridní crossover podívat znovu.

Začneme známými věcmi, tedy novou platformou uzpůsobenou pouze vozům s alternativním pohonem. Tu vyvinulo mateřské Hyundai, které se stejnou architekturou již odhalilo liftback Ioniq. Ve srovnání s tímto modelem však Niro počítá pouze s jedním ústrojím, a sice s kombinací 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. V prvním případě se máme dočkat 105 koní, ve druhém pak 43,5. Celkově by soustava měla produkovat 148 koní a 265 Nm točivého momentu.

Tento výkon ovšem nebude přenášet automat CVT, jak je u hybridů obvyklé, místo toho Korejci ve snaze o přitažlivější jízdní zážitky obě pohonné jednotky spojené do jednoho agregátu doplnili šestistupňovou dvouspojkovou skříní. O samotné dynamice prozatím nepadlo ani slovo, stejně jako nebyla specifikována spotřeba. Nicméně značka by v Evropě velmi ráda dosáhla maximálně 89 gramů emisí CO2 na kilometr, což lze přepočíst na 3,8litrový průměr. Tedy skoro o litr méně než v zámoří, kvůli jiným normám, pochopitelně.

K danému cíli se Kia chce dobrat i díky paketu lithium-iont-polymerových baterií o nepříliš vysoké kapacitě 1,56 kWh, jenž však mají ve srovnání s konvenčními systémy konkurence nabídnout o 50 procent vyšší hustotu energie. Celý paket tak váží 33 kilogramů, příliš velké zátěže pod zadními sedadly se tedy nedočkáme. Baterie navíc neovlivňují ani 421litrový objem zavazadelníku nebo 45litrovou palivovou nádrž.

Dalším prvkem vedoucím k nízké spotřebě je podle Korejců aerodynamika, kterou měli technici značky na paměti již během vývoje. Koeficient odporu vzduchu tedy činí Cd 0,29, což je na crossover usazený v nabídce mezi modely Cee'd a Sportage zajímavé číslo. Pro úplnost přitom v tomto ohledu zmíníme, že Niro je 4 355 milimetrů dlouhé, 1 800 mm široké, 1 355 mm vysoké a využívá 2,7metrového rozvoru.

Kia dále dodává, že cestující vpředu mají k dispozici 1 117 milimetrů pro nohy a 1 049 mm pro hlavu, zatímco ti vzadu 950 mm, respektive 993 mm. V případě ramen pak můžeme zmínit 1 423 a 1 402 mm místa, což by takové čtyřčlenné posádce mělo zaručit dostatek komfortu. Oficiálně je ale Niro logicky klasifikováno jako pětimístné.

V rámci výbavy bude na výběr látkové, polokožené či celokožené čalounění, se kterým bude možné spárovat multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovým dotykovým displejem. Nemalá konektivita a připojení k internetu je samozřejmostí, kromě toho Korejci zapracovali také na na minimalizaci vibrací a hluku v kabině.

Velkým lákadlem bude nejspíše bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, v případě exteriéru pak mohou zákazníci sáhnout po sedmi barvách karoserie a selekci 16palcových nebo 18palcových litých kol. Stejně jako v případě ostatních vozů značky pak dorazí i sedmiletá záruka, pro vozy osazené navigací pak budou zdarma služby Kia Connected Service.


Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 1 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 01Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 2 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 02Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 3 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 03Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 4 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 04Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 5 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 05Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 6 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 06Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 7 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 07Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 8 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 08Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 9 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 09Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 10 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 10Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 11 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 11Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 12 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 12Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 13 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 13Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 14 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 14Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 15 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 15Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 16 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 16Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km - 17 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 17
Kia Niro se ukázala také v evropské verzi, krátce před živým debutem na autosalonu v Ženevě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.