Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Niro: korejský Juke míří do výroby, na obdobu Panamery si počkáme déle
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV se ukáže až v roce 2018, nejspíše s tříválcem pod kapotou. Vrcholný model by ale mohl dorazit o rok dříve, a to s motorem V8.
Korejská automobilka o sobě v poslední době dává hodně vědět. Koneckonců, jen od začátku června jsme mohli poinformovat o zlevňování, jež se týká modelů Sportage a Carens. Mimo to jsme vám představili sportovní paket určený Kie Picanto a aby toho nebylo málo, pak odhalen byl i facelift hatchbacku a kombíku Cee'd. Veškeré tyto kroky mají spojitost s přítomností či velmi blízkou budoucností, nyní se ovšem podíváme na tu vzdálenější.
Zásadní novinkou je fakt, že Kia se konečně rozhoupala stran malého SUV či crossoveru, chcete-li a dala zelenou modelu, který by se měl pokusit odlákat zákazníky od Nissanu Juke a Renaultu Captur. Do prodeje takový vůz dorazí v roce 2018, tedy ve chvíli, kdy po premiéře nejspíše již bude mít druhá generace japonského crossoveru, zatímco ten francouzský se na debut nástupce bude teprve připravovat.
Oproti původním předpokladům jde samozřejmě o nemalé zdržení, původně se totiž malý crossover měl začít vyrábět již letos. Kia však byla zaměstnána dalšími modely, ten zcela nový tak byl odklepnut až nyní. Vycházet přitom bude z konceptu Niro, který se ukázal před dvěma roky na autosalonu ve Frankfurtu, a to navzdory předchozím prohlášením, že jde o pouhé designové cvičení.
V mezičase se však ujasnily nákupní trendy zákazníků, přičemž Kia více než touží po vstupu do daného segmentu. Mimo to byl koncept Niro velmi příznivě přijat, produkční verze by se tedy od jeho stylizace neměla příliš vzdalovat. Je ovšem jasné, že vzhůru výklopné dveře nedostaneme ani náhodou. Čekat však lze „tygří čumák“, LEDky určené k dennímu svícení a vypouklé blatníky.
Mimo to by měla narůst výška vozu, aby se dovnitř bez problémů usadili cestující vpředu i vzadu. Pod kapotou pak budeme moci hledat trojici motorů, kdy jistotou je nový přeplňovaný litrový tříválec. Kromě toho ale možná dorazí i větší benzinová jedna-šestka a také 1,7litrový turbodiesel. Na výběr přitom zákazníci budou mít standardní manuál či příplatkovou dvouspojkovou převodovku.
Po technické stránce bude produkční Niro vycházet z platformy příští Kie Rio, která se má ukázat v roce 2017. U obou vozů přitom máme počítat pouze s pohonem předních kol, malý hatchback by poté mohl dorazit rovněž v ostřejší verzi GT. Kromě toho se již příští rok ukáže v prodeji nová Kia Sportage, která bude za pár týdnů debutovat na autosalonu ve Frankfurtu.
Původně byla s rokem 2016 spojována také „Panamera pro chudé“, tedy produkční verze konceptu GT. Nakonec by však čtyřdveřové kupé mělo být k dispozici až někdy v roce 2017, přičemž stejně jako sériové Niro se bude svým vzhledem blížit frankfurtské studii. Zásadní změna bude však opětovně ve dveřích, na příchod zadních „sebevražedných“ totiž můžeme taktéž zapomenout.
Pod kapotou tohoto modelu by se přitom neměly objevit pouze přeplňované čtyřválce a šestiválce, očekáván je rovněž příchod osmiválcového provedení. Tato verze ale dost možná bude k dispozici pouze v Americe a na evropské trhy nezamíří. I přesto bychom se ovšem na novinku měli těšit, neboť použije platformu Hyundai Genesis a tedy i pohon zadních nebo všech čtyř kol.
Dále pak Kia zvažuje produkční verzi konceptu GT4 Stinger, která by se měla objevit rok či dva po příchodu sériového GT. Ve srovnání s původním návrhem dojde k přepracování interiéru, který již nebude striktně dvoumístný, ale nabídne i zadní nouzová sedadla. Toto řešení totiž slibuje větší úspěch u zákazníků a tedy ospravedlnění nemalých nákladů.
Kromě kupé by k dispozici měla být také otevřená verze, nutné investice by tedy Kia mohla rozmělnit mezi více modelů. Nicméně oficiální rozhodnutí stále ještě nepadlo, ve výsledku tak nakonec takové množství sportovních modelů dorazit nemusí. My přitom již jen dodáme tolik, že prozatím známá expanze značky končí rokem 2018, kdy se ukáže zcela nový Cee'd.
















Koncepční Kia Niro se do výroby podívá v roce 2018, ovšem bez křídlových dveří
Sériové GT je pro změnu spojeno s rokem 2017, i zde ovšem dorazí konvenční uchycení dveří
Zdroj: Zdroje: Auto Express poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva